וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד האג"ח בשווקים מתפתחים של ג'יי.פי מורגן עלה לשיא של כל הזמנים

סוכנויות הידיעות

10.3.2003 / 9:46

המדד עלה ב-19% מאוקטובר בעקבות ביקוש גבוה לאג"ח ברוסיה, ברזיל ומקסיקו, על רקע חולשה בשוקי המניות



איגרות החוב של מדינות שווקים מתפתחים רשמו עלייה רצופה מאז אוקטובר, עם בריחת המשקיעים משוקי המניות הנופלים. התחזקות שוקי האג"ח של רוסיה, ברזיל, מקסיקו ומזרח אירופה הובילה לעלייה של 19% במדד EMBI של ג'יי.פי מורגן צ'ייס מאז אוקטובר, לשיא של כל הזמנים.



סימני המלחמה הגוברים הבריחו את המשקיעים לשוקי האג"ח הממשלתי בארה"ב ובגרמניה, אולם שווקים אלה כבר נסחרים בשווי גבוה מאוד, לאחר שלוש שנים של ירידות בשוק המניות והאטה בצמיחה העולמית. שוקי האג"ח המתפתחים, הנושאים עימם סיכון גבוה יותר, הוכיחו עצמם כמפלט רב תשואה למשקיעים.



ב-7 השבועות הראשונים של השנה זרמו לאג"ח בשווקים מתפתחים השקעות חדשות בשווי 380 מיליון דולר - פי 3 מהתקופה המקבילה.



ג'יי.פי מורגן, לצד סיטיגרופ, העלה לקראת סוף השנה את המלצתו על אג"ח בשווקים מתפתחים. שמיטת חובות שביצעה ארגנטינה ב-2001 עוררה חששות כי הסיכון בשווקים הללו גבוה מאוד, והפילה גם את שוק האג"ח הברזילאי, אולם החלפת השלטון בארגנטינה הובילה לתפנית.



מאז נכנס הנשיא לולה דה סילבה לתפקידו ב-1 בינואר, טיפסו מחירי האג"ח בארגנטינה בעשרות אחוזים. רוסיה, שהתאוששה במהירות מפתיעה ממשבר אג"ח ב-1998, הפכה לשוק אטרקטיווי במיוחד בזכות היותה אחת היצואניות הגדולות של נפט, ושיפור במצב הכלכלית. מקסיקו נהנתה מהעלאת דירוג האשראי שלה והאג"ח של מדינות מזרח אירופה טיפס בעקבות הערכות כי יצורפו לאיחוד האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully