וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית דין בבני ברק: בזק בינלאומי מטעה הציבור החרדי

איילה צורף

10.3.2003 / 9:58

שירות ה"נטו-מייל" מאפשר להתחבר לדוא"ל, ללא חיבור לאינטרנט - האסור על חלק מהחרדים; ביה"ד הרבני: המוצר לא מהווה פתרון לסכנת ההתחברות לספקי האינטרנט



בית הדין לענייני הפרצות שבמחשבים בבני ברק יוצא נגד מסע הפרסום של בזק בינלאומי שפונה למגזר החרדי ומקדם את שירות "נטו-מייל". בעזרת השירות ניתן להתחבר לדואר אלקטרוני, ללא צורך בחיבור לאינטרנט - האסור על חלק מהחרדים.



המודעות בעיתונות החרדית פורסמו תחת הסיסמה "נטו-מייל. דואר אלקטרוני ותו לא", באמצעות משרד הפרסום אפיקים, המתמחה בפרסום למגזר החרדי. עוד כתוב בהן כי "נטו-מייל הוא שירות המותאם במיוחד למגזר החרדי, שנמנע עד היום מהתחברות לאינטרנט, שאין רוח חכמים נוחה הימנה (...) השירות פותח בעידודם של אישי חינוך ומורי הוראה ובהכוונתם".



המודעות מתפרסמות בעיתונים חרדיים, בהם "המודיע" - יומון מטעם אגודת ישראל, "המשפחה" - שבועון חרדי עצמאי, ו"יום ליום" - שבועון מטעם ש"ס. ב"יתד נאמן" - היומון של הציבור הליטאי - בחרה בזק בינלאומי שלא לפרסם את המודעה.



"כמה ימים לאחר שהמודעה פורסמה לראשונה התחלנו לקבל פניות רבות של אנשים השואלים את עצמם אם אכן מדובר בשירות מותר לשימוש", אומר מיכה רוטשילד, ממזכירות בית הדין המיוחד לענייני הפרצות שבמחשבים. "בדקנו את הנושא, והחלטנו להוציא הודעה מטעמנו שלפיה מדובר בפרסומים מטעים, שאינם נכונים וכי חל איסור בשימוש במוצר".



במודעה שהוציא בית הדין, תחת הכותרת "הודעה דחופה ונחוצה לציבור", כותבים חברי בית הדין, הרבנים יצחק זילברשטיין (רב דרמת אלחנן), נתן גשטטנר (רב דקריית אגודת ישראל) ואחרים: "אל ילך הציבור שולל אחר פרסומיה (של בזק בינלאומי). המוצר הנ"ל נפסל על ידי בית הדין, לאחר שנבדק על ידי מומחים בכירים ואנשי אינטרנט מטעם בית הדין והוא אינו מהווה פתרון לסכנת ההתחברות לספקי האינטרנט".



יגאל רווח, מנכ"ל משרד הפרסום אפיקים: "מדובר בפלג מסויים במגזר הליטאי שיוצא נגד השימוש במחשבים בכלל, ולא רק כנגד המוצר המסוים הזה". לדברי רווח, ישנם רבנים גדולים שאישרו את המוצר. "הרב שאישר את המוצר הוא הרב פישביין", טוען רווח, אך הוא אינו יודע לציין את שמו הפרטי. "למרות הכתוב בהודעת בית הדין, לא מדובר באיסור חד משמעי לשימוש בנטו-מייל", טוען רווח. "נכתב בה כי יש להתייעץ עם רבנים וחכמים בטרם קבלת החלטה".



מנתונים של בזק בינלאומי עולה כי בכ-52% מ-115 אלף בתי אב במגזר החרדי יש מחשב. על פי הערכות ספקיות האינטרנט, כ-15% ממשקי הבית האלה מחוברים לאינטרנט. מבזק בינלאומי נמסר: "המוצר אושר על ידי גדולי הרבנים וחכמי הדור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully