וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יבנה את עיראק שלאחר המלחמה? ארה"ב מכינה מכרז של 900 מ' ד' עליו יתחרו חברות הבנייה הגדולות

סוכנויות הידיעות

10.3.2003 / 9:54

בדומה להשקעה בגרמניה וביפאן לאחר מלחה"ע השנייה, מתכננת ארה"ב לשקם התשתיות בעיראק בסיום המלחמה



ממשל בוש מכין מכרז, ששוויו מוערך ב-900 מיליון דולר, לבנייתה מחדש של עיראק לאחר המלחמה המתוכננת. ההשקעה תהיה הגדולה מסוגה מאז ארה"ב פעלה לפיתוחן ובנייתן מחדש של גרמניה ויפאן לאחר מלחה"ע השנייה, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל".



כמה מקבלניות ההנדסה הגדולות בארה"ב צפויות להיות מועמדות להתמודדות במכרז. לפי הדיווח של ה"ג'ורנל", פנו פקידי ממשל בחודש שעבר לחברות בצ'טל, פלאוור, קלוג בראון אנד רוט, לואיס ברגר ופרסונס - וביקשו מהן להתחרות במכרז על החוזה.



הסוכנות האמריקאית לפיתוח בינ"ל שלחה בקשה חשאית להצעות להתמודדות במכרז. לפי הדיווח הגישו כל החמש הנ"ל הצעות, או שהן עתידות לעשות זאת בקרוב.



ממשל בוש מבקש להראות כי הוא מחויב לשיפור תנאי החיים של תושבי עיראק באופן מיידי, אם ארה"ב תפלוש לעיראק. ארה"ב שואפת עתה להשיג רוב להצעת החלטה שתגיש במועצת הבטחון, לפיה תקבל עיראק אולטימטום לפרוק את נשקה עד 17 במארס. אם עיראק לא תציית להחלטה - תנקוט ארה"ב, יחד עם בעלות בריתה, בצעדי מלחמה נגדה. לדברי פאואל, ארה"ב קרובה לרוב הנדרש של תשעה קולות במועצת הביטחון. במקביל, הזהיר השר את צרפת מהטלת וטו - באומרו כי מעשה כזה יפגע בקשרים בין המדינות.



עם הפלישה צפוי הממשל לבקש את אישור הקונגרס לתקציב בנייתה של עיראק, כחלק מחבילת הוצאות בהן כרוכה המלחמה. התקציב הצפוי לבניית עיראק יהיה כפול מזה שאושר עבור פעולה דומה באפגניסטאן.



לפי תוכנית הממשל, תחל הבנייה בעיראק מיד עם סיום המלחמה בשיקומם של מערכות מים, כבישים, נמלים, בתי חולים ובתי ספר. לפי לוח הזמנים שנקבע אמורה הבנייה להסתיים תוך שנה וחצי, וליצור מסגרת חדשה למוסדות פיננסיים וממשלתיים.



מבקריה של התוכנית חוששים כי היא נועדה ליצור רושם של עזרה, בלי לסייע באופן ממשי לתושבי עיראק. כמו כן הביעו חשש כי החוזים יינתנו לקבלנים אמריקאים ובריטים בלבד, בשל דרישות סיווג ביטחוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully