וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחזרה לבית הספר: הטרנדים של שנת הלימודים הבאה

אילנה שטוטלנד

עודכן לאחרונה: 28.7.2023 / 1:30

סוף יולי הוא לרוב המועד שבו מתחילים לחשוב על הקניות לקראת פתיחת שנת הלימודים. השנה הסל הוא רחב ומספק מענה הן ליוקר המחיה והן לטרנדים הלוהטים שעבורם ההורים יוציאו הרבה יותר

קרביץ 1 חזרה לבית הספר. באדיבות קרביץ,
מתכוננים לבית הספר בצבע. קרביץ/באדיבות קרביץ

בעידן שבו נושא יוקר המחיה לא יורד מסדר היום, גם קניות לקראת חזרה לבית הספר הופכות לסוג של אתגר, במיוחד כשבבית יש כמה ילדים בגילים הרלוונטיים. הציוד - תיקים, מחברות, קלמרים, כלי כתיבה ועוד - צץ כיום בכל פינה, ולא רק ברשתות המתמחות.

חנויות הדיסקאונט מצטרפות לחגיגה, כך גם רשתות צעצועים, חנויות מתנות, וכמעט בכל מקום שתיכנסו אליו בעת הזו (וכמובן גם באתרי האינטרנט הבינלאומיים), תמצאו פריטים השייכים ל- Back to School. אז איפה קונים, כיצד מוזילים את הקנייה, מהם הטרנדים, ואיך בוחרים מתוך המגוון העצום? האמת, קל מאוד ללכת לאיבוד. ניסינו לעשות קצת סדר בעניין.

עמית שבתאי, מנהלת סחר ויבוא קרביץ. באדיבות קרביץ,
עמית שבתאי, מנהלת סחר ויבוא, קרביץ/באדיבות קרביץ

הסל המגוון

"קודם כל, השנה כולם מקדימים", אומרת עמית שבתאי, מנהלת סחר ויבוא של רשת קרביץ, המונה 70 סניפים ברחבי הארץ ואתר סחר. "כבר אין ספיחי קורונה, מחירי ההובלות ירדו, הקדמנו והבאנו את הקולקציות והסחורה, ואנחנו מאורגנים כבר מאמצע יוני. במקביל אנו רואים שרבים מהלקוחות, שבדרך כלל אהבו לחכות לאוגוסט, הקדימו השנה את הקניות והחלו אותן כבר ביולי".

ברשת קרביץ, לדברי שבתאי, אלפי מק"טים הקשורים בחזרה לבית הספר. "לכל קטגוריה, יש שלוש רמות מחיר ולפעמים גם יותר", היא אומרת. "בעפרונות למשל, אפשר למצוא אפילו 12 סוגים, אבל לא תמצאי אצלנו עפרונות מעיסת נייר כמו שאולי תראי בכל מיני מקומות כאלה ואחרים. חוויית השימוש היא סופר קריטית לנו. למשל, חבילת 12 עפרונות ללא מחק אפשר למצוא אצלנו, תלוי מותג ואיכות, ב-70 אגורות/ 5 שקלים/ 9 שקלים/ 14 שקלים, ועוד.

גם למארז של שלוש מחברת ספירלה כמה רמות מחיר: 9 שקלים/ 19.90 שקל/ 24.90 שקל/ 37.90 שקל. לכן כששואלים מהו סל הקניה הממוצע (ללא תיק), הכל תלוי לאיזה סל מתכוונים. זה יכול לנוע בין 69-200 שקלים. השאלה האם רוצים את הטופ של הטופ או את הבסיס? אנחנו מחזיקים את כל המוצרים, כולם עוברים תקינה, כולם בטיחותיים ואיכותיים, אבל יש איכות כזו ויש איכות פחות, זו האמת. גם לגבי תיקים אורתופדיים לכיתות א'-ב', שמצריכים תקן מאוד מורכב, יש טווח מחירים שנע בממוצע בין 119-219 שקל (בלי העגלה)".

לדברי שבתאי, קרביץ לא נמצאת בתחרות עם רשתות הדיסקאונט השונות, שגם אצלן פתיחת שנת הלימודים מהווה חגיגה. "אני סקטור מתמחה שמחזיק ציוד איכותי כל השנה, ובסוף לקוח צריך לדעת לבחור איפה הוא שם את כספו, ויש לו את כל הבחירה. אני רק אומרת לא להתפשר על איכות, בעיקר לא בכלי כתיבה", היא מציינת.

"איכות ובטיחות הם שני דברים סופר קריטיים במוצרים האלה, בעיקר כשהם באים במגע עם הפה, עם ילדים, ואפילו עם ילדים בגן. טושים לא בטיחותיים או עפרונות שלא ניתן להשתמש בהם, מחקים שמתפוררים - צריך לשים לב לכך גם ברמת חוויית השימוש וגם ברמת הבטיחות. קרביץ זולה כל השנה, ומציגה כאמור את שלוש רמות המחיר. בסופו של דבר, הפער בין הסל האיכותי ביותר של קרביץ לבין סל המוצרים בחנויות הדיסקאונט מסתכם אולי בשקלים בודדים, אך הפער של האיכות וחוויית השימוש גדול לאין שיעור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ניקול בשת"פ עם יולו לקראת החזרה לבית הספר. יח"צ ניקול,
שת"פ של ניקול ורשת YOLO לקראת החזרה לבית הספר/יח"צ ניקול

חושבים פעמיים

בכל הקשור במחירי ציוד חזרה לבית הספר, גם יעל יגלום, יזמית רשת YOLO בעלת 16 סניפים בארץ, מבטיחה מנעד רחב. "השנה זה בא במיוחד לידי ביטוי אצלנו", היא אומרת.

יעל יגלום YOLO. יח"צ,
יעל יגלום, יזמית רשת YOLO/יח"צ

"אפשר למשל למצוא קלמרים, החל מ-19 שקל ועד 109 שקל לקלמר הכי יקר שכולל גם מחשבון. שניהם בעיצוב ובאיכות הבלתי מתפשרת של YOLO. כמו כן, יש לנו חנות אאוטלט בקניון חוצות המפרץ, וגם באתר יש אזור ייעודי של אאוטלט. במהלך הקיץ יש גם בחנויות מבצעים אטרקטיביים. אגב, למרות השינוי בשער הדולר, למעט פריטים בודדים, נשארו המחירים ברשת זהים לשנה שעברה".

עופר ברק. סטודיו הסטוק,
עופר ברק, מנכ״ל רשת הסטוק/סטודיו הסטוק

"אנו חיים בתקופה בה יוקר המחיה גורם לאנשים לחשוב פעמיים על כל שקל מיותר שהם מוציאים", אומר עופר ברק, מנכ"ל רשת הסטוק, המונה 40 סניפים ברחבי הארץ. "אני קורא להורים - תעשו סקר מחירים, תעברו בין הרשתות השונות ותשוו בין המוצרים, בין אם במותגי הבית או מותגים מובילים.

"סקר שכזה יוכל לחסוך לכם הרבה כסף. גם השנה דאגנו למחירים מאוד אטרקטיביים במחברות, מוצרי כתיבה, קלמרים ועוד. אנו מוכרים את כל המותגים המוכרים לחזרה לבית הספר ובמקביל מוצרים של מותג הבית cameo, שהם פריטים איכותיים וברמה גבוהה מאוד.


כמו כן, השנה פסטיבל Back To School יהיה אצלנו גדול יותר. הגדלנו את היצע הפריטים ונתנו אופציות שונות ברמות מחיר שיתאימו לכל כיס ולכל סל שהלקוח יבחר. ניתן למשל למצוא אצלנו תיקי מותגים כמו ג'נספורט במחיר 69.90 שקל, תיק אורתופדי של מודן ב-199.90 שקל, תיק פילה ב-79 שקל ועוד".

סדרת ברבי בחזרה לבית הספר מקס סטוק. יוגב אזוגי,
יומני ברבי. מקס סטוק/יוגב אזוגי

"מחלקת חזרה לבית הספר שלנו מציעה אלפי פריטים מגיל הגן ועד התיכון במחירים שווים לכל כיס", אומרת מורן עירוני, סמנכ"לית השיווק של רשת מקס סטוק, המונה 59 סניפים.

"אין צורך לשלם ביוקר על מוצרים איכותיים. ניתן למשל למצוא אצלנו תיקים אורתופדים ב- 159.90 שקל, קלמר שני תאים ב- 15.90 שקל, תיקי מותגי נייק וג'נספורט ב- 99 שקל, ועוד. כמו כן, לאור הטירוף סביב יציאת הסרט ברבי, הוצאנו קולקציה ייחודית עם דמותה של ברבי - יומנים, מחברות, קלסרים, ילקוטים, קלמרים, ועוד".

מורן עירוני מנהלת שיווק מקס סטוק. יח"צ,
מורן עירוני, מנהלת שיווק מקס סטוק/יח"צ

גם רשת "DAN דיל" מקבוצת שופרסל, המתמחה במוצרי סטוק לצרכן והמונה 11 סניפים, מבטיחה מבצעים והנחות. "לקראת החזרה ללימודים, DAN דיל מציעה מגוון רחב של מוצרים איכותיים לבית הספר", אומרת ענת אהרוני, מנכ"לית הרשת. "אנו מבצעים יבוא ישיר - מה שמאפשר לנו להציע מגוון מוצרים בטווח מחירים נוח ואטרקטיבי ובכך לאפשר חיסכון משמעותי ללקוחות".

ברשת DAN דיל ניתן למצוא, בין היתר, תיקים לבית ספר של קונברס / אול סטאר / ליוויס ב- 89 שקל, תיק של פילה ב-99 שקל, סט קופסאות אוכל ובקבוק פלסטיק ממותג דיסני ב-12.90 שקל, קלמרים של אדידס ב-60 שקל, בקבוקי אלומיניום של ברבי ב-10 שקל, חבילת 24 טושים דקים ב-10 שקל, 10 עטיפות למחברות ב-1 שקל, מחברת ספירלה ב- 2.5 שקלים, ועוד".

ענת אהרוני מנכ"לית דן-דיל. אלעד גוטמן,
ענת אהרוני, מנכ״לית רשת "DAN דיל"/אלעד גוטמן

דיסני בן 100

האתגר הוא לא רק היכן לקנות, אלא גם איך לא ללכת לאיבוד בכל המבחר הצבעוני והססגוני. במקרה הזה גם הטרנדים מהווים פעמים רבות גורם משמעותי בבחירה. "לא כל טרנד בעולם תופס בישראל", מבהירה עינת ברוך, סמנכ"לית שיווק של חברת פלפוט.

פלפוט הם יצרנים ויבואנים המתמחים במוצרי ילדים, נייר וחזרה לבית ספר מזה 89 שנים, שמוצריהם נמכרים בחנויות ורשתות רבות ברחבי הארץ, ביניהן קרביץ, אופיס דיפו, הפיראט האדום, עידן 2000 ועוד. החברה גם מוכרת ללקוחות מוסדיים.

"למשל, אלמנט קשת בענן זה משהו שמאוד עובד בעולם, בארץ הפסיק ללכת", היא אומרת. "בת הים פופולארית מאוד בעולם, בארץ פחות. גם נושא של לשים אותיות על פריטים, דהיינו פרסונליזציה, מאוד חזק בעולם, בארץ פחות עובד".

מה כן פופולארי עכשיו בארץ?
"אם נתייחס למותגים, אז השנה מציינים 100 שנה לדיסני וזה מאוד עובד. מותגים אחרים חזקים הם באטמן וסמיילי. גם מותגי הספורט, פילה ופומה, כל שנה מתחזקים - יש תיקים, קלמרים, בקבוקים, כובעים. גם חומרים שלקוחים מעולם האופנה פופולאריים עכשיו. בפילה למשל יש תיקים לבית ספר מקורדרוי בצבעוניות של פסטל מעושן, ורואים שזה עובד. יש כיום גם טרנד חזק של מוטיבים של כדורסל, של מספרים גדולים, לוגו גדול, מה שמדבר בשפה של ה- high school. כמו כן, יש דברים שתמיד הולכים, למשל חד-קרן, כדורגל, גיימינג ועוד, אבל החוכמה היא לבוא עם חדשנות עיצובית".

"בהתייחס לטרנדים", מוסיפה שבתאי, "זו השנה השנייה שאנו בקרביץ מזהים שהורים מתעניינים האם המוצרים ממוחזרים, האם הם בכלכלה מעגלית. לקוחות מחפשים על המוצרים את התגים הקשורים למחזור וקיימות. למשל, רבים ממותגי התיקים אצלנו ממוחזרים 100% מבקבוקים או ממחסומי דרכים. זה טרנד שמתחיל לזוז מאוד חזק".

עינת ברוך סמנכ"לית פלפוט. שי יחזקאל,
עינת ברוך, סמנכ"לית השיווק של חברת פלפוט/שי יחזקאל

חדש על המדף

אין ספור מוצרים מגניבים וחדשים צצים לקראת בית הספר:

• קרביץ: bruynzeel - קולקציית מוצרים ללא גלוטן, ביניהם טושים, עפרונות צבעוניים, עטי פיינליינר (החל מ-14.90 שקל); דגמים חדשים של תיקי גב STREET ART עם יציאת אוזניות ו-USB מובנית בצד התיק (279 שקל + מתנה מטען נייד); "באבל קליק, לוח הכפל" - למידת לוח הכפל בעזרת לוח המשחק "פופ איט" (45 שקל).

• פלפוט: סדרת תיקים אורתופדיים לכיתות א'-ב' תחת מותג הבית "פלפוט" השוקלים פחות מ-1 ק"ג (220-250 שקל ללא עגלה; תוספת עגלה כ-100 שקל); סט מרקרים מחיקים (כ-20 שקל); בקבוק שומר קור/חום בעל צג דיגיטלי ומסך נגיעה בטאץ' המראה את טמפרטורת המים (כ-50 שקל).

• :YOLO קולקציית ילקוטים אורתופדיים לכיתות הנמוכות שיוצרו זו הפעם הראשונה בייצור עצמי מלא של המותג, חלקם שואבים השראה מתרמילי מטיילים ונותנים תמיכה נוספת לגב על ידי רצועות שמחבקות את הגב ונסגרות מקדימה (299 שקל); קלמר רטרו גיימינג עם ריח מגניב (69.9 שקל); מהדורה מיוחדת של סדרת מוצרי נייר מעוצבים לסנדביצ'ים (שקיות / נייר עטיפה) שהופכים למשחק מגניב בסיום השימוש (סודוקו, איקס עיגול, מטוס נייר) - שיתוף פעולה עם המותג ניקול (כ-14.9 שקל).

• כאמור, בעת הזו כמעט בכל מקום תמצאו מוצרים שונים לבית הספר. Flying Tiger Copenhagen, רשת הלייף סטייל הדנית, השיקה קולקציית מוצרי חזרה ללימודים, הכוללת גם ספר לימוד אותיות באנגלית (15 שקלים) וקלפי לימוד מתמטיקה (10 שקלים); במתחם הבוטיקים SWAGG בנתניה ובאתר swagg.co.il התלמידים הבוגרים יותר יכולים למצוא תיקי Bobby Hero למניעת גניבות - בעלי טכנולוגיית RFID להגנה מפני העתקת פרטי אשראי, תאים נסתרים למחשב נייד ורוכסן עם נעילה מאובטחת (החל מ-359 שקלים); המותג אמריקן טוריסטר מבית סמסונייט השיק קולקציית תיקים שלחלקם תאים נסתרים לחפצי ערך ותאים חסינים למים (155-285 שקל); ורשת ד"ר גב, המתמחה בתחום כסאות מחשב אורתופדיים ושולחנות מחשב לחדרי ילדים, התחדשה במעמדי מחשב מגניבים, למי שאוהב להכין שיעורי בית על הספה בסלון (199-299 שקל).

בובי הירו. סטודיו דג הזהב,
תיק בובי הירו ברשת פליינג טייגר/סטודיו דג הזהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully