וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר נשיאות המגזר העסקי: "אני מצטרף להשבתה"

עודכן לאחרונה: 24.7.2023 / 10:58

בעוד אזרחי ישראל מנסים להבין מה פתוח ומה סגור - במה שהפך ל"חצי יום שביתה", הודיע דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי ומי שהיה שותפו של יו"ר ההסתדרות לנסיונות התיווך, כי הוא תומך בהשבתת המשק ומצטרף אליה בעצמו

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו. דוברות ההסתדרות, ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
שותפו של אמיתי למגעים לפשרה, יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד וראש הממשלה בנימין נתניהו: "המאמצים לא נשאו פרי"/עיבוד תמונה, דוברות ההסתדרות, ראובן קסטרו

"אני מצטרף למגזר העסקי בהשבתה", כך אומר הבוקר דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי ומי שנחשב כשותפו של יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, במאמצי התיווך בין הקואליציה לאופוזיציה, בטרם תעבור חקיקה חד צדדית.

בשיחה עם ליאת רון ב-ב־104.5fm, אמר אמיתי על מאבקו לטובת מתווה פשרה: "אנחנו כרגע בעיצומו של הקרב והוא יכול להתפתח לכל מיני כיוונים - אנחנו רוצים לשלב כוחות עם נשיא המדינה, יש לנו 10 שעות כדי להגיע להבנות".

סד הזמנים הקצר הוא אולי הסיבה לבלבול ש/אחז היום במרבית אזרחי ישראל, משלא הבינו מי מהעסקים פתוח ומי סגור. אמנם ההסתדרות נמנעה מהכרזה על שביתה כללית במשק, אבל למרבית העובדים במגזר הפרטי ניתנה, לכל הפחות, החירות לקחת יום חופשה בתשלום, דבר שמביא לפגיעה גם בתפקודם של עסקים שאינם מושבתים כליל.

דובי אמיתי 7. ראובן קסטרו
יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי: "הבעיה היא חוסר האמון"/ראובן קסטרו

הבעיה: לא מאמינים לראש הממשלה

פורום העסקים, המונה את 150 החברות הגדולות במשק שמעסיקות את מרבית העובדים במגזר שאינו ממשלתי, הודיע כי לא תיפתח היום הפעילות של החברות שבפורום. הפורום קרא לחברות ועסקים נוספים להצטרף לצעד החירום שננקט.

"אני עסוק במאמצים של תיווך, אבל המאמצים לא נשאו פרי" אמר אמיתי. "אני נמצא בכניסה לבית הנשיא, אני וארנון ננסה לשלב כוחות מפה כדי להגיע לפשרה - אין אפשרות אחרת, העם קרוע. אנחנו הגשנו ביום שישי לראש הממשלה על פי בקשתו את מתווה העם ולמרות ההדחה - אנחנו עדיין מאמינים במה שהגשנו, כי הפערים לא גדולים.

הבעיה היא חוסר האמון בין ראש הממשלה ואנשיו לאנשי האופוזיציה, זה מה שפוגע בהגעה להבנות. אנחנו רוצים להביא את כולם לאותו חדר, המנהיגים צריכים להבין שהאחריות היא עליהם. אני וארנון נעשה הכל בלי יוצא מן הכלל כדי שזה יקרה", אמר בפתח דבריו.

על שיתוף הפעולה עם יושב ראש ההסתדרות, הוסיף אמיתי: "יש לי עם ארנון המון שיחות, אני חושב שהוא מנהיג שיודע לקבל החלטות - אני מאמין שהוא יידע לקבל את ההחלטות הנכונות גם הפעם. אני החלטתי להצטרף יחד עם המגזר העסקי לכל הדברים שקורים היום.

אני אמשיך להוביל את המגזר על מנת שנגיע להסכמה. אנחנו רוצים לשלב כוחות עם נשיא המדינה - יש לנו 10 שעות כדי להגיע להבנות. אני מתכוון להיכנס לבית הנשיא ולהמשיך לעבוד משם, תוך כדי שהוא מוביל את המהלך. אנחנו לא נעצור לרגע את המאמצים שלנו. אנחנו רואים את החרדה והדאגה של המגזר העסקי והפורום - כולם חרדים לגורלה של המדינה ושל מערכת הביטחון - כן גם של הכלכלה. כולם מוטרדים"
.

כמה זמן תימשך השביתה של העסקים?
"אנחנו כרגע בעיצומו של הקרב והוא יכול להתפתח לכל מיני כיוונים, לכן אני לא רוצה לצאת בהצהרות. אני אמשיך להילחם עד שנגיע להסכמות. צריך להיכנס לחדר בלי מתווכים וגורמים שלישיים - יש לנו מדינה מול העיניים".

אמיתי סיכם: "אני מקווה שנמשיך לצמוח להיות מדינה חזקה שאף אחד לא מתעסק איתה. אנחנו רוצים לתת גיבוי לאנשי הביטחון שזקוקים לנו כמגזר עסקי. זה מה שאמשיך לעשות כל עוד יהיה לי אוויר ריאות - אני אמשיך לנהל את הקרב הזה. מה שתראו היום במגזר הפרטי זו השבתה שלא הייתה מעולם, וזה ימשיך עד שלא נגיע למתווה מוסכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully