וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה הייטקיסטים לא הגיעו היום לעבודה? המספרים שמאחורי המחאה

24.7.2023 / 14:12

על פי נתוני "עוקץ מערכות", כמעט אחד מכל שלושה עובדים בהייטק לא העביר כרטיס נוכחות, רובם, כפי הנראה, בשל המחאות. ומי ישלם לעובדים במקומות ששבתו?

כניסת הצועדים לירושלים/עודד בן צור, מישל בראונשטיין,

29.2% מהעובדים בחברות ההייטק הישראליות נעדרו היום ממקום העבודה. רובם, קרוב לוודאי, בגלל השביתה המתוזמנת בענף, בעקבות החקיקה המשפטית. כך עולה מסקר שערכה חברת עוקץ מערכות, במסגרתו נבחנו נתונים מדגמיים של שעוני הנוכחות אותם התקינה החברה בלמעלה מ-150 חברות בתחום שפרוסות ברחבי הארץ, שמעסיקות למעלה מ-10 אלף עובדים.

"מדובר על נתון מדגמי בלבד, אולם בשל היקף הפריסה הארצית של החברות, ניתן להתייחס אליו כנתון מהימן", מציין חיים מולכו, מנכ"ל החברה. לדבריו, נתוני ההיעדרות של החברות שממוקמות באזור תל אביב גבוהים יותר ונושקים לכ - 35%. ההיעדרות ההמונית, לא מפתיעה, כמי שמובילים את המאבק מראשיתו, למעלה מ-200 חברות הייטק וקרנות הון סיכון הודיעו כי עובדיהן יצאו להפגין.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, סמוך לכנסת, 24 ביולי 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
הרבה הייטקיסטים בין הנוכחים/פלאש 90, חיים גולדברג

נתוני עוקץ מערכות, לא בחנו את עקומת ההיעדרות בשאר הענפים במשק, אולם על פי הערכות, מדובר על עשרות רבות של אלפי עובדים שלא הגיעו היום למקום העבודה. כך למשל, הקניונים של קבוצת עזריאלי פועלים במתכונת שבת: עסקים חיוניים יפעלו כרגיל, אך שאר השוכרים יתקשו לנהל עסקים כרגיל היות והקניונים לא ערוכים לקבלת קהל. גם קניוני עופר סגרו הבוקר את החנויות, מלבד החיוניות שבהן כגון פארמים וסופרמרקטים שפתוחות כרגיל. בנוסף, קבוצת ב , נעלה את המרכזים שלה; שערי הכניסה לחניונים חסומים והשלטר של החשמל הורד.

"עוד מוקדם לנקוב במספר ריאלי שמשקף את הנזק שנגרם למשק בשל היקף השביתה, אולם מדובר על הפסד כספי יומי של מאות מיליוני שקלים", מציין מולכו. לדבריו, המעסיקים שכפו על עובדיהם את השביתה, ייאלצו לשלם להם שכר: " תנאי בסיסי בהסכם העבודה הוא כי העובד מעמיד את כוח עבודתו לרשות המעסיק ולפיכך הוא זכאי לשכרו עם היותו מוכן ומזומן לבצע את העבודה. לכן, במקרה שבו העובד מוכן לבצע את העבודה, אך נמנע ממנו לבצע אותה שלא באשמתו, הוא יהיה זכאי לשכר. יחד עם זאת, המעסיק רשאי להפעיל את סמכותו הניהולית ולהודיע לעובדים כי מקום העבודה יהיה סגור ביום המחאה, לכן הם יידרשו לשהות בחופשה על חשבון ימי החופשה הצבורה שלהם, ובהיעדר ימי חופשה צבורה על חשבונו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חיים מולכו. יחצ,
המעסיק ישלם למרות השביתה. חיים מולכו/יחצ

חברת עוקץ מערכות התקינה ומתפעלת שעוני נוכחות באלפי בתי עסק בישראל. לחברה יש גישה לנתונים הנאגרים, אותם היא מצליבה עם תלושי השכר שמופקים באמצעות תוכנה אותה היא משווקת. החברה נחשבת לאחת מהגדולות בישראל בתחומה ונתוניה נחשבים מהימנים ומדויקים מאוד. גופי תקשורת רבים מפרסמים ידיעות וכתבות תוך שילוב של הנתונים שהיא מפיקה.

  • עוד באותו נושא:
  • מחאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully