וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר בוועדת ההשקעות של מבטחים: "אינני מומחה, אך הבנתי שעסקת אי.די.בי לא טובה עבורנו"

אמיר טייג

10.3.2003 / 13:01

4 מתוך 5 חברי ועדת ההשקעות תומכים בעסקה; שמואל אביטל, יו"ר החברה: מבטחים מוגנת מירידת ערך הערבויות; דן טהורי לא ייעץ למבטחים אלא ייצג את גנדן



"אומנם איני מומחה, אך הבנתי כי עסקת אי.די.בי אינה טובה", כך אומר היום יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, רן ארז, החבר בוועדת ההשקעה של קרן הפנסיה מבטחים. "אנחנו לא חברה עסקית, אלא חברה לנאמנות, ולפיכך לא יכולים להיחשף להשקעות בסיכון גבוה. בנק לאומי מוביל עבורנו את המו"מ לקראת סגירת העסקה. אך בניגוד לבנק לאומי, מבטחים אינה יכולה להעלות עמלות אם רווחיה יורדו", כך אומר ארז.



מנגד מגיב שמואל אביטל, מנכ"ל הקרן, אשר מוביל את מהלך המימון לעסקת אי.די.בי ואומר כי על פי פרטי העסקה, מבטחים מוגנת מירידת ערך הערבויות אשר יעמיד דנקנר לעסקה. אביטל מציין כי אם מחיר המניות אשר ישמשו כערבות להלוואה יירד ביותר מ-20% מרמתו בעת סגירת העסקה, יעמיד דנקנר בטחונות נוספים אשר ישלימו את החסר. כמו כן, מציין אביטל כי דנקנר יידרש לקבל את אישור מבטחים לכל עסקת בעלי עניין, וכן לכל חלוקת דיווידנד. עוד מוסיף אביטל כי במקביל לחלוקת דיווידנד, יידרש דנקנר להגדיל את היקף הערבויות שהוא מעמיד להלוואה.



אביטל מבהיר בקשר לפרסומים לגבי מערבותו של דן טהורי בבחינת כדאיות העסקה עבור מבטחים כי טהורי רק הציג את עסקת הרכישה של אי.די.בי מטעם גנדן ולא תיפקד כיועץ למבטחים. "דן טהורי לא נתן לנו שום חוות דעת, אלא הציג את החומר בפנינו מטעם חברת גנדן", אומר אביטל. טהורי הנו שותף בגנדן ובעל חברה לייעוץ כלכלי.



רן ארז שלח בימים האחרונים מכתב לשאר חברי ועדת ההשקעות של מבטחים בו הוא מונה את פרטי התנגדותו לעסקת מימון רכישת אי.די.בי על ידי גנדן של נוחי דנקנר. במכתבו טען ארז כי מחיר העסקה הנו גבוה מידי, נוכח הערכת השוק הנמוכה בכ-40% ממחיר העסקה המקורי. ארז טוען כי רמת הערבויות אשר יעמיד דנקנר אינה מספקת נוכח ירידת ערך המניות. כמו כן, הוא מציין במכתבו כי רמת הריבית אשר נבעה מעסקת המימון אינה משקפת את הסיכון הטמון בעסקה. "לאחר שנתיים, הריבית שישלם דנקנר תרד מ-8% ל-6.5%, כלומר כ-1% מעל הריבית באג"ח מיועדות. הפרש זה נמוך מידי להערכתי", אומר ארז.



"לצערי אני בעמדת מיעוט מול שאר 4 חברי ועדת ההשקעה", אומר ארז, אך מציין כי בכוונתו לפנות לדירקטוריון מבטחים, אשר הוא נמנה על חבריו, על מנת שיקבע את אופי ההשקעות ופרופיל הסיכון של ההשקעות אשר תוכל ההנהלה לקחת. "אין בכוונתי לבקש מהדירקטוריון להתערב בהחלטות ההנהלה לגבי השקעות, אך עליו לקבוע מדיניות כללית אשר תנחה את ההנהלה בבחירת השקעות אלו", אומר ארז. על פי החלטת דירקטוריון מבטחים, הנהלת הקרן יכולה להשקיע את כספי העמיתים בכל השקעה אשר תגדיל את התשואה של הקרן, אך לדברי ארז אין התייחסות ספציפית לרמת הסיכון של ההשקעות.



ארז מציין כי להערכתו, מבטחים צריכה להתמקד בהשקעות בתשתיות בעלות ערבות ממשלתית, אשר עשויות ליצור מקומות עבודה ולעזור למשק לצאת מהמיתון. "בכל מקרה אני לא חושב שיש להפנות את כספי העמיתים לעסקות רכישה ממונפות", אומר ארז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully