וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ט"ו באב: שוק המתנות שופע, מה ישראלים קונים ביום האהבה?

עודכן לאחרונה: 25.7.2023 / 15:38

חג האהבה שיצוין בט"ו באב העברי, יתקיים ביום ג' (1.8) וכבר מביא לתנועה ערה של גברים ונשים בקניונים, לחיפוש אחר מתנה אידיאלית שתשמח את האהובים שלהם. סקרנו את שוק המתנות וגילינו: איזה טרנד עשה עליה? איזו קטגוריה מובילה? מי קונה יותר ואיזו מתנה תיחשב ליצירתית

זוג מאוהב יום אהבה מתנה. ShutterStock
ט"ו באב: שוק המתנות שופע, מה ישראלים קונים כדי לציין אהבה?/ShutterStock

ט"ו באב מתקרב, ואיתו מסע החיפושים אחר המתנה שתתאים בדיוק למסר שאתם רוצים להעביר לאהובים שלכם.

צבע האהבה (אדום כמובן) צובע את מרכזי הקניות וחלונות הראווה ולבבות נייר תלויים בכל הגדלים, צצים מכל עבר, כמו מזכירים שיש לנו אהבה וצריך לחגוג אותה, שמצופה מאיתנו להתייחס לאהובים שלנו באופן ייחודי ואחר מבכל יום שגרתי בשנה.

מדובר בשעתן היפה של חנויות הפרחים, במאני טיים של חנויות התכשיטים וברגעי השיא של חנויות השוקולד, המסעדות, מתחמי הספא ובתי המלון - כל אחד וסגנון החגיגה שלו.

זר פור יו lady in red החל מ179 שח לזר. זר פור יו,
פרחים יין: מתנה סמלית שתמיד עושה את העבודה, זר פור יו/זר פור יו

מתוק לו, מתוק לו

בדומה למקבילו האמריקאי, ה"וולנטיינ'ז דיי", ט"ו באב מהווה עבור ישראלים, יום חג לאהבה שבחיינו.

מסקר שנערך על ידי ארגון המסחר הקמעונאי האמריקאי (NRF), ניראה כי המגמות הבולטות בתחום המתנות שמוענקות ב'וולנטיינ'ז דיי", נכון לשנת 2023, כאשר בראש, מובילה קטגורית המתנות הפופולרית - ממתקים (שתופסת נתח של 57%)

מבחינת הייעוד של המתנות, רבים קונים מתנות לכמה אנשים ולא רק לבני ובנות הזוג. לפי הסקר, כ-87% מהאוהבים קנו מתנות שמיועדות לבן/בת זוג, כ-58% מהם קנו מתנות לבני המשפחה, כ-32% קנו מתנות לחיות המחמד שלהם, לחברים (29%), למורים ולחברים מהכיתה (25%) ואפילו לקולגות במקום העבודה (17%).

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ליאונידיס שוקולד בוטיק. יח"צ wolt ישראל,
מתוק לו מתוק לו: שוקולד איכותי באריזה יוקרתית (תוכל לשמש קופסה לתכשיטים כשהשוקלד יתחסל)/יח"צ wolt ישראל

68% מהישראלים קונים מתנת ט"ו באב בחנות פיזית

על פי נתונים של רשת המתנות ג'נטלמן, בשלוש השנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בהיקף ההשקעה של הצרכן במתנות לט"ו באב. כאשר רוב הצרכנים (68%) עדיין מעדיפים לקנות את המתנות בחנות עצמה, לעומת 32% שקונים באתר האינטרנט.

המתנות הפופולאריות ביותר משתנות בהתאם למגדר של מקבל וגם של קונה המתנה. כך למשל, על פי נתוני ג'נטלמן הקטגוריות שנשים הכי אוהבות לקנות לגברים הן : תכשיטים, ארנקים, שעונים, עטים ותיקים. שעונים ועטים נמצאים גם ברשימת הקטגוריות שגברים הכי אוהבים לקנות לגברים, לצד קטגוריות נוספות: משחקים (שש בש\ פוקר), מצתים, מוצרי גילוח, אביזרי עישון ומוצרי קמפינג.

גם בגזרת המתנות לנשים ניתן לראות שוני בהתאם למגדר של הקונה. כאשר גבר קונה לאשה מתנה, הקטגוריות הפופולאריות ביותר הן: משחקי אהבה, פסלי נוי, מכשירי עיסוי, שעונים ומעמדים משרדיים. מעמדים משרדיים ושעונים, נמצאים גם ברשימת הקטגוריות שנשים מעדיפות לקנות לנשים, לצד קטגוריות נוספות: פריטי עיצוב ותכשיטים, עטים וגאדג'טים.

גם הבשמים, שנחשבים באופן מסורתי לקטגוריה פופולארית ביום האהבה, שומרים על מעמדם, "לקראת טו בא"ב אנחנו רואים עלייה של 20-25% במכירות הבשמים" מסביר ליעד רון מבעלי אסנס פרפיום: "בשונה מוולנטיין שבו שיעורי הקניות של גברים ונשים הם שווים, בט"ו אב אנחנו רואים בעיקר גברים שקונים בשמים לנשים".

בשמים וריחות באתר  אסנס פרפיום, טו באב. יח"צ,
בשמים וריחות בהתאמה אישית לאהובים בט"ו באב, אתר אסנס פרפיום/יח"צ

כך מתנהגים ישראלים שאוהבים

"הצרכן הישראלי מגיע בדרך כלל מאוד מוכן לקנייה. יש לו מסגרת תקציב ובדרך כלל הוא יודע בדיוק מה הוא רוצה ברמת המוצר, או לכל הפחות ברמת הקטגוריה" מסביר טל רז, מבעלי רשת ג'נטלמן.

"כמובן שיש גם מתלבטים, לכן אנחנו נערכים עם מערך מתוגבר של כוח אדם בתקופת ט"ו באב כדי לסייע למי שפחות מגובש, לבחור את המתנה המתאימה ביותר.

באופן כללי, ניתן לומר שלצרכן הממוצע יש מודעות גדולה מאוד בין אם היא נובעת מידע כללי (למשל הכרת עולם השעונים והתכשיטים) או ממחקר מקדים שהוא ערך טרם הקנייה".

שעון אדום 494 להשיג ברשת ג'נטלמן. יח"צ,
תכשיטים ושעונים, מבין המתנות המבוקשות כמתנה ליום האהבה.המחיר: 494 שקל, רשת ג'נטלמן/יח"צ

לא רק אהבה רומנטית

טרנד שהתחיל בוולנטיין בחו"ל והפך נפוץ גם בט"ו באב בישראל הוא, הפיכת החג לאוניברסילי, כזה שחוגג את כל סוגי האהבה ולא רק אהבה רומנטית.

"כיום בט"ו באב, אנחנו רואים שיום האהבה התרחב. אנחנו רואים בילויים משפחתיים, הורים וילדים, סבתא ונכדים וכו'" מסביר דותן שלום מנכ"ל קניון שער הצפון. גם העובדה שמדובר בתקופת חופש גדול מביא ליותר פעילות, "החיבור בין טו באב, שהוא כבר לא חג רומנטי נטו אלא רחב יותר, יחד עם החיבור שלו לחופש הגדול, מוביל לקפיצה משמעותית במספר המבקרים" מסביר אורי אבל מנכ"ל קניון שבעת הכוכבים.

מושבניק, שיווק פירות וירקות מהחקלאי לצרכן. באדיבות "מושבניק",
סלסלת פירות לערב רומנטי בבית ,מושבניק, שיווק פירות וירקות מהחקלאי לצרכן/באדיבות "מושבניק"

פירות של אהבה

תופעה מפתיעה נוספת שנרשמת בט"ו באב, וכזו שעולה בקנה אחד עם התיעדוף של חוויה על פני מוצר, היא הפופולאריות העולה של מגשי פירות אהבה.

"בסופו של דבר, מגשי פירות, על אף שהם לא המתנה ה"קלאסית", משלבים אסתטיקה וחווייתיות ומדובר במחווה רומנטית פופולארית במחיר אטרקטיבי", מסביר רון שטרית, מנכ"ל מושבניק עד הבית המספקת פירות וירקות מהחקלאי לצרכן.

מבלים בלב ים, חוויה זוגית ורומנטית ב- sea4u. עדן כהן,
מבלים בלב הים, חוויה זוגית ורומנטית ב-sea4u/עדן כהן

לבבות בלב ים

מגמה נוספת שניכרת, שמקורה גם כן בחו"ל, היא העדפת חוויות כך למשל במרינה הרצליה, מדווחים על העלייה בביקוש שיט רומנטי בלב ים לכבוד האהבה.

"הרבה מאוד זוגות מעדיפים ללכת על חוויה ייחודית. יש משהו בשילוב של ים, שקיעה והפלגה שבא בקנה אחד עם רומנטיקה, ולכם אנחנו רואים עלייה בביקוש ביום האהבה" משתף ארז לזובר מנכ"ל החברה לפיתוח תיירות בהרצליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully