וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכסף מחו"ל נעלם? המדינה תעניק פטור ממס למשקיעים בהייטק

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 11:02

עוד האזהרות למשקיעים זרים מהדהדות ברקע, הזדרז שר האוצר להביא לאישור הכנסת חוקים שיעודדו השקעה בהייטק המקומי. ספק אם התועלת שיביא החוק תאזן את היעדר ההשקעות בתעשיית הטכנולוגיה המקומית, שגם כך נחתכו בחדות מתחילת 2023

בצלאל סמוטריץ' בהפגנת תמיכה במהפכה המשפטית, תל אביב. 23 ביולי 2023. תקומה, אתר רשמי
יצליח לאזן את האובדן הצפוי להייטק הישראלי כתוצאה מהחקיקה? שר האוצר בצלאל סמוטריץ'/אתר רשמי, תקומה

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' ספג אמש - וכולנו יחד אתו - סטירת לחי מצלצלת בדמות האזהרה החריגה שפרסמה סוכנות הדירוג מודי'ס ואתה שורה של גופים פיננסים, כנגד השקעות בישראל נוכח החקיקה המשפטית.

זו כנראה הסיבה שהבוקר הזדרז להכריז על "בשורה לענף ההיי טק: הכנסת אישרה את החוק לעידוד תעשייה עתירת ידע בישראל"

בהמשך דיווח שר האוצר כי מליאת הכנסת אישרה היום את החוק לעידוד תעשייה עתירת ידע, המעניק הטבות מס למשקיעים בחברות הייטק ישראליות וכן הטבות לחברות בגין רכישת חברות אחרות או מיזוג עם חברות אחרות. מטרת החוק היא לשמר את ישראל כיעד אטרקטיבי להשקעה בחברות טכנולוגיה ולתמוך בפיתוחה של תעשייה זו.

הפגנת ההייטקיסטים ברחוב קפלן בתל אביב, שבוע שני באותו מקום.. ינון שלום יתח
הייטקיסטים מוחים נגד החקיקה המשפטית. החלטה טובה, אך לא ברור עד כמה תצליח למנוע הפסקת השקעות זרות בהייטק המקומי/ינון שלום יתח

בין ההטבות הכלולות בחוק ניתן למנות זיכוי במס למשקיעים פרטיים אשר מבצעים השקעות בחברות הזנק הנמצאות בשלבים התחלתיים של פעילותן (שלבי ה-seed וה-pre-seed), בגובה של סכום ההשקעה המוכפל בשיעור מס רווח ההון שחל על המשקיע. הטבה נוספת בחוק מעניקה דחייה של תשלום המס בגין רווח הון שמופק ממכירה של חברה טכנולוגית, לבעלי מניות המשתמשים בחלק מהתמורה ממכירת החברה לצורך השקעה בחברת הזנק.

באוצר הסבירו כי מטרת ההטבות הללו היא לעודד את ההשקעה בחברות הנמצאות בשלבי המחקר והפיתוח הראשוניים, בפרט על ידי משקיעים אסטרטגיים אשר להם ניסיון בשוק הטכנולוגי, אותו הם מביאים יחד עם השקעתם ואשר יכול לתמוך בצמיחת החברה, במיוחד בשלבים ההתחלתיים.

הטבה שלישית הכלולה בחוק קובעת כי חברה טכנולוגית גדולה שרוכשת את השליטה בחברה טכנולוגית אחרת תוכל לנכות את ההוצאה על רכישת המניות מחבות המס שלה, בשיעורים שנתיים שווים במשך 5 שנים מיום הרכישה. זאת בשונה מהמצב כיום שבו ההוצאה על רכישת המניות מותרת בניכוי רק בעת מכירת המניות, בדרך של הקטנת רווח ההון החייב במס בעת המכירה.

כמו כן, מעניק החוק למוסדות פיננסיים זרים פטור ממס על הכנסותיהם מריבית, דמי ניכיון או הפרשי הצמדה בגין הלוואות שניתנו לחברות טכנולוגיה ישראליות. מטרת הפטור היא להוריד את העלויות המושתות על חברות טכנולוגיה ישראליות בגיוס אשראי ממוסדות פיננסיים זרים, המתמחים במתן אשראי לחברות טכנולוגיות.

יאמר מיד: כל יוזמה שתסייע לתעשיית ההייטק בישראל לשוב ולהוביל את המשק היא מבורכת, אך ספק אם פעולתו של שר האוצר היא יותר מאצבע בסכר, שספק אם יעצור את הזרם השלילי שיצרה החקיקה המשפטית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
יניב אנג'ל מומחה למיסוי בינלאומי, מפירמת הייעוץ AUREN  ישראל. עדי ארד,
רו"ח יניב אנג'ל מומחה למיסוי בינלאומי, מפירמת הייעוץ AUREN ישראל/עדי ארד

רו"ח יניב אנג'ל, מומחה למיסוי, פירמת הייעץ auren ישראל, בתגובה לאישור חוק עידוד תעשיות ידע*:
החוק הוא בגדר מעט מדי ומאוחר מדי. החוק גובש לפני שלוש שנים כשהמציאות הכלכלית בישראל בכלל, ובענף ההייטק בפרט, היו שונים.

החוק מתייחס להטבות למשקיעים בחברות ישראליות, והטבות לחברות בביצוע שינוי מבנה עסקי ומיזוג, בדיוק בתקופה שמשקיעים מושכים השקעות מישראל וחברות ישראליות עושות רילוקיישן בגלל חוסר היציבות הכלכלי פוליטי. נראה שהחוק פחות מתאים לתקופה הנוכחית, ובלי החזרת המערכת הכלכלית בישראל למסלולה, מדובר בהטבות מס שלא ינוצלו, מאחר ולא יהיה מי שינצל אותן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully