וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן הון הסיכון נוקיה ונצ'ר פרטנרס מצטרפת לסבב הגיוס של לנאופטיקס עם השקעה של 4.2 מיליון דולר

שירלי יום-טוב

10.3.2003 / 15:06

אלי פרוכטר, מנכ"ל איזיצ'יפ: 9.3 מיליון דולר כבר הגיעו אל איזיצ'יפ ו-4.2 מיליון דולר מ-NVP צפויים להתקבל בעוד כחודשיים, לאחר אסיפת בעלי המניות בלנאופטיקס



איזיצ'יפ, החברה הבת של לנאופטיקס הנסחרת בת"א ובנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-32 מיליון דולר, קיבלה את הסכמתה של קרן ההון סיכון Nokia Venture Partners - NVP להשתתף בסבב גיוס ההון השלישי של איזיצ'יפ, בהיקף כולל של עד 24.5 מיליון דולר, עליו הודיעה לנאופטיקס בדצמבר האחרון.



לגיוס שלושה מרכיבים: השקעת הון ראשונית בסך 13.5 מיליון דולר, מתוכה בנק ההשקעות גולדמן סאקס, לנאופטיקס וקרנות ההון סיכון JK&B, סטאר ותמר השקיעו 9.3 מיליון דולר באופן מיידי, וקרן NVP תשקיע כעת את יתרת ה-4.2 מיליון דולר, בכפוף לאישור אסיפת בעלי מניות בלנאופטיקס על תנאי ההשקעה.



שני מרכיבים נוספים של הגיוס הם אופציה להשקעת 8 מיליון דולר נוספים בתנאים זהים וקו אשראי בהיקף כולל של 3 מיליון דולר. אלי פרוכטר, נשיא ומנכ"ל איזיצ'יפ, אומר כי מחצית הסכום של קו האשראי תיכנס בשבועות הקרובים לחברה מקרן הון סיכון שמתמחה בנתינת קווי אשראי.



פרוכטר אומר עוד כי 9.3 מיליון דולר כבר הגיעו אל איזיצ'יפ ו-4.2 מיליון דולר מ-NVP צפויים להתקבל בעוד כחודשיים, אז צפויה לאשר אסיפת בעלי המניות בלנאופטיקס הקצאת מניות כדי ש-NVP, כמו שאר המשקיעים בסיבוב הנוכחי, תוכל להחליף את מניות איזיצ'יפ שברשותה במניות לנאופטיקס. כלומר, המשקיעים האחרים, בניגוד ל-NVP, לא המתינו לאישור אסיפת בעלי המניות, והזרימו כסף לחברה.



פרוכטר מציין כי הסיכוי שבעלי המניות לא יאשרו את ההקצאה הינו נמוך מכיוון שלבעלי המניות יש אינטרס בעניין. "לנאופטיקס תוכל להמשיך ולהגדיל באמצעות ההחלפה, את חלקה באיזיצ'יפ, שהיא הנכס היחיד כיום של לנאופטיקס". כיום מחזיקה לנאופטיקס בכ-51% מאיזיצ'יפ והיא השקיעה בסבב האחרון בדצמבר כ-2.3 מיליון דולר.



איזיצ'יפ, שהוקמה ב-1999 כספין אוף של לנאופטיקס היא חברת סמיקונדקטור המספקת מעבדי רשתות תקשורת למהירויות גבוהות. טכנולוגית ה-TopCore של איזיצ'יפ מאפשרת יכולות מיון ועיבוד על שבב בודד, במהירויות גבוהות.



פרוכטר מציין כי הכסף מסבב הגיוס האחרון נועד להמשך התפתחות החברה ולהמשך פיתוח שבב מתקדם. "אנחנו מפתחים שבב שעושה את מה שאחרים עושים על ידי שימוש ב-20 שבבים ומעלה, והוא צפוי להביא לחסכון כספי ניכר. השבב הזה הוא התפתחות טכנולוגית גדולה והכסף נועד גם לשם שימור היתרון הטכנולוגי של איזיצ'יפ".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully