וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזם יונייטאד (UnitEd) מגייס ומכשיר מחנכים בבתי ספר יהודיים בתפוצות

27.7.2023 / 8:17

המיזם משיק בימים אלה פלטפורמה דיגיטלית להעצמת המורים היהודיים בתפוצות, הכוללת תכנים פדגוגיים, הכשרות מקצועיות מרחוק ורשת קהילות מחנכים יהודים עולמית

אבי כהן סקלי מנכל המשרד, השר עמיחי שיקלי וחנה דורסמן. מקסים דינשטיין,
אבי כהן סקלי מנכל המשרד, השר עמיחי שיקלי וחנה דורסמן/מקסים דינשטיין

מיזם יונייטאד UnitEd)) של משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות משיק בימים אלו פלטפורמה דיגיטלית, שתהווה כיכר השוק של החינוך היהודי בתפוצות. הפלטפורמה מאגדת בתוכה מגוון תכנים ושירותים לשימוש אלפי מנהלים, ומורים בכ- 1,400 בתי ספר יהודיים ברחבי העולם. המיזם מגייס ומכשיר מחנכים לבתי ספר יהודיים בתפוצות.

יונייטאד הוא מיזם חובק עולם, שהוקם ע"י משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות, במטרה לארגן, לפתח למקצע ולהעצים את בתי הספר והמחנכים היהודים ברחבי העולם, ובכך לחזק את הזהות היהודית של תלמידיהם, את הקשר לקהילה המקומית ואת הזיקה למדינת ישראל. המיזם מנוהל ע"י חל"צ יונייטאד שהינה חברת בת של מכללת הרצוג, והוא ממומן ע"י משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות ועל ידי פילנתרופיים פרטיים, פדרציות יהודיות, ארגונים חינוכיים וקהילתיים - מה שהופך את המיזם לפרוייקט חינוכי בשותפות עולמית.

הפלטפורמה הדיגיטלית החדשה תרכז את מגוון השירותים של יונייטאד באופן דיגיטלי והיא תהיה זמינה עתה לכל מורה ומנהל/ת בעולם. בשלב הראשון תכלול הפלטפורמה מאות מערכי שיעור איכותיים במגוון נושאים, לשימוש בכיתה, אשר פותחו ונכתבו על ידי צוותים פדגוגיים במיוחד לקהילת המחנכים בתפוצות, הסובלת ממחסור בתכנים בשפות השונות. כל התכנים נבחרו על ידי מומחים פדגוגיים, ומבוססים על פרקטיקות למידה חדשניות במטרה לקדם עכשוויות ורלונטיות בלמידה. בנוסף תכלול הפלטפורמה קמפוס דיגיטלי להכשרות והעשרות מורים ומרחב קהילות מחנכים יהודיים להפריה הדדית, השראה ותמיכה (מחולקים על פי שפות, אזור גיאוגרפי ותחומי עניין) והכל בשלוש שפות: אנגלית, ספרדית וצרפתית.

"לארגן, לפתח, למקצע, להעצים"

שר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי אומר: "יונייטד הוא מיזם חובק עולם, שהוקם במטרה לארגן, לפתח, למקצע ולהעצים את בתי הספר והמחנכים היהודים ברחבי העולם, ובכך לחזק את הזהות היהודית של תלמידיהם, את הקשר לקהילה המקומית ואת הזיקה למדינת ישראל. לאחרונה, ביקרתי בקהילות שונות בעולם ונחשפתי לאתגרים החינוכיים שלהן. חיבור הדור הצעיר למורשתו ולמדינת ישראל הוא אתגר ראשון במעלה עבורנו בישראל והוא מאתגר כפליים מעבר לים. אני בטוח שנעמוד במשימה באמצעות המיזם החשוב הזה שיעניק תמיכה לכ-650 בתי ספר ב-40 מדינות בכל העולם".

חנה דורסמן, מנכ"לית יונייטאד: "בתי הספר היהודיים ברחבי העולם מתמודדים עם אתגרים לא פשוטים כמו מחסור במורים, פיתוח זהות יהודית רלוונטית לתלמידים וצורך בתכנים ובהכשרות בשפות שלהם. המטרה שלנו היא לתת להם כלים טובים יותר מתוך אמונה שחווית למידה משמעותית יותר תיצור זהות יהודית חזקה יותר. מחקרים מצאו כי בתי הספר היהודיים ברחבי העולם מהווים עוגן של הקהילה היהודית והמקום ממנו צומחת המנהיגות העתידית של הקהילות בכל תחום ולכן החשיבות העצומה בהשקעה זו. מטרתנו לקרב את הדור הצעיר לתכנים היהודיים בכדי לשמר את זהותם היהודית, וזאת בדרך פדגוגית עדכנית ומתאימה עבורם".

"מדובר במהלך היסטורי. אם בעבר ישראל ציפתה לתמיכה מיהדות התפוצות, הרי שכיום באמצעות מיזם זה לקחנו אחריות, בשיתוף עם הקהילות המקומיות, על קידום החינוך היהודי, שזה האלמנט החשוב ביותר להבטחת עתיד העם שלנו. ההשקעה של מדינת ישראל בפרויקט זה מוכיחה את מחוייבותה ליהדות התפוצות", מוסיפה דורסמן.

לפרטים נוספים:
למידע נוסף אודות המיזם:

  • עוד באותו נושא:
  • קריירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully