וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בתל אביב נסקה - ואז נכנעה לעילת הסבירות

עודכן לאחרונה: 27.7.2023 / 8:34

יולי היה חלומי עבור המשקיעים בבורסה בתל אביב: סוף סוף היא הצליחה לצמצם את הפער מול שוקי ההון בעולם. אלא שהעליות הנאות היו ביטוי להנחה שהחקיקה המשפטית לא תעבור, אלא מתוך הסכמה רחבה. כשזו התבדתה, החלה צניחה

הבורסה לניירות ערך תל אביב. ראובן קסטרו
חודש יולי המצוין בשוק ההון, שיקף את הציפיה להסכמה. ברגע שזו התבדתה - החלו ירידות חדות/ראובן קסטרו

העברת הצעת החוק לביטול עילת הסבירות היא אולי צעד קטן ראשון ביישום הרפורמה המשפטית עבור חברי הקואליציה, אבל גם תום מועד המתנת המשקיעים להסכמה רחבה.

הציפייה להצעה מוסכמת על שני צידי המתרס הפוליטי הובילה את הבורסה הישראלית להדביק - במהלך יולי - את הפער מול הבורסות בעולם, שנוצר מאז פרץ הוויכוח הפוליטי סביב הרפורמה המשפטית.

מדדי ת"א 35, 90 ו-125, לדוגמא, עלו מאז תחילת יולי ב-7.91%, 5.09%, ו-7.07% עד סוף יום המסחר האחרון שנבחן ב-23 ליולי האחרון (יממה לפני מעבר הצעת החוק לביטול עילת הסבירות), לעומת עלייה של 1.77% במדד הנאסד"ק, 1.93% במדד ה-S&P500, 0.18% במדד ה-DAX הגרמני, ו-2.07% במדד MSCI World באותה התקופה.

אך סוכנויות הדירוג הבינלאומיות והמשקיעים הזרים לא היו היחידים שהמתינו לבחינת התקדמות הרפורמה. אליהם הצטרפו גם המשקיעים המקומיים החוששים מתהפוכות שישפיעו על המטבע המקומי ומצב ההשקעות בישראל.

השפעת עילת הסבירות על הבורסה. ללא, מערכת וואלה!
תל אביב נגד שאר העולם. חבל שהימים האחרונים של יולי מעיבים על התיקון המרשים שעשתה הבורסה בשבועות שקדמו לאישור החקיקה/מערכת וואלה!, ללא

"קריאת השכמה לממשלת ישראל"

במהלך 2.5 ימי המסחר האחרונים, מאז עברה הצעת החוק לביטול עילת הסבירות, המדדים המרכזיים באחוזת בית ירדו בחדות. כך לדוגמא מדדי ת"א 35, 90 ו-125 ירדו ב-2.35%, 4.55% ו-3.01%, וכל זאת למרות תיקון בסוף יום המסחר האחרון (ד') לאחר הצהרת ראש הממשלה נתניהו כי יפעל לקדם הסכמות רחבות.

הירידות במהלך היומיים וחצי האחרונים הן בניגוד למגמת העליות שממשיכה בשווקים הבינלאומיים, כדוגמת מדד הנאסד"ק שעלה באותה תקופה ב-0.79%, מדד ה-S&P500 עלה ב-0.71%, מדד ה-DAX הגרמני עלה ב-0.21% ומדד MSCI World ב-0.55%.

איתי בו זאב, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך, מסר אתמול (ד'), בין היתר, כי "הדוח של מוד'יס שיצא אתמול מהווה קריאת השכמה לממשלת ישראל שאם לא תתעשת במהרה יהיה פה משבר פיננסי סטייל אנגליה...

זהו שיקוף של כלכלת ישראל בעיני העולם, אסור לנו להתעלם ממנו... שום תכנית לחיזוק הכלכלה הישראלית לא תעזור, במידה והדירוג ירד. אם לא יחול שינוי בקרוב - לצערי נגיע לשם, על כל המשתמע מכך."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מנכ"ל הבורסה איתי בן זאב. תמר מצפי, מערכת וואלה!
מנכ"ל הבורסה, איתי בן זאב: "שום תכנית לחיזוק הכלכלה הישראלית לא תעזור, במידה והדירוג ירד"/מערכת וואלה!, תמר מצפי

בארה"ב הריבית לא בולמת את הגאות בבורסה

מדד ת"א 35, עם זאת, מוביל את טבלת המדדים שנבחנו עם עלייה של 5.18% מאז תחילת יולי ועד לסוף יום המסחר שנבחן. זאת הוכחה לחוזקת החברות הישראליות הגדולות הנסחרות בבורסה בתל אביב, הממשיכות לפעול בצורה איתנה לעת זו למרות עליות הריבית.

העליות במדדים המרכזיים בבורסות ארה"ב, ממשיכות על אף המשך מגמת עליית הריבית, שאתמול בלילה (שעון ישראל) נסקה לטווח של 5.25%-5.5% - הגבוה מזה 22 שנה, וזאת מתוך ההנחה כי סייקל עליית הריבית הגיעה לסיומו.

כעת נותר להמתין ולבחון עד כמה זיכרון המשקיעים קצר והאם תקופת חופשת הקיץ הקרובה, לצד הפגרה הקרובה בעבודת הכנסת, יסייעו בפיזור אי הוודאות סביב השקעות בישראל, ומי יודע? אולי גם בגיבוש הסכמות רחבות, שיסיימו את המחלוקת הציבורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully