וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי חברת החשמל הכריזו על סכסוך עבודה

עינב בן יהודה

10.3.2003 / 16:36

העובדים מוחים על החלטת שר האוצר בנימין נתניהו להקפיא את כל תוספות השכר במשק כולל חברת החשמל; סכסוך העבודה צריך לעבור את אישורה של הועדה לתיאום וביצוע בהסתדרות

המזכירות הארצית של עובדי חברת החשמל אישרה את סכסוך העבודה שהוכרז בחברה לפני מספר שבועות. סכסוך העבודה צריך לעבור את אישורה של הועדה לתיאום וביצוע בהסתדרות, ובסיומה של תקופת צינון של 14 ימים לאחר אישור זה יוכלו עובדי חברת החשמל לנקוט באמצעים ארגוניים.

מההסתדרות נמסר כי עדיין לא הועברה בקשה מטעם המזכירות הארצית של חברת החשמל לאישור הסכסוך. במזכירות הארצית של חברת החשמל טוענים כי ההחלטה לאשר את הסכסוך נובעת מהודעתו של שר התשתיות כי שר האוצר החליט להקפיא את כל תוספות השכר במשק, כולל אלו שסוכמו לגבי עובדי חברת החשמל. ממשרד האוצר נמסר כי "שר האוצר לא התבטא בשום מקרה בעניין חברת החשמל, או בנוגע להקפאת שכר במגזר הציבורי. שר האוצר יציג את תוכניתו הכלכלית בקרוב - ויתייחס במסגרת זו, אם בכלל, לכל נושא השכר במגזר הציבורי".

כזכור, חתמה חברת החשמל עם הממונה על השכר באוצר, יובל רכלבסקי, הסכם שכר הקובע תוספת של 4.95% לשנים 2000-2004 - העלאה של כ-0.85% לשנה. ההסכם אושר על ידי רשות החברות, אך ממתין לאישור הדירקטוריון - לאחר שבישיבת דירקטוריון חברת חשמל לפני מספר שבועות הוחלט לדחות את קבלת ההחלטה. הדירקטוריון ביקש לשמוע מהממונה על השכר באוצר על פרטי מדיניות השכר לפיה אושרה תוספת השכר, וכן לקבל הבהרות נוספות מהנהלת החברה בנוגע להסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully