וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסחטנות משלמת? 164 מיליון שקל למוסדות תורניים

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 12:06

לא רק המוחים נגד החקיקה המשפטית היו פעילים במוצאי שבת, אלא גם בממשלה: לסדר היום לקראת ישיבתה השבועית נוסף סעיף חדש שיאשר תוספת של 164 מיליון שקל לקצבאות האברכים. בממשלה טוענים שמדובר באשרור של כספים שעוגנו בתקציב. לפיד: "ממשלה שאין לה לב"

חרדים בישיבה מטושטש פנים. ראובן קסטרו
תלמידי ישיבה. יזכו לתוספת של 164 מיליון שקל/ראובן קסטרו

הממשלה צפויה לאשר היום בישיבתה השבועית תוספת של 164 מיליון שקל כתוספת לקצבאות האברכים. הסעיף שמעלה את הנושא לסדר היום של ישיבת הממשלה, כלל לא היה אמור להיות נדון היום ונוסף לרשימה רק באישון לילה.

ההחלטה שצפויה להתקבל נחתמה כבר על ידי שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' והוצגה - על פי טענת הממשלה - כחלק מהתקציב, שכלל כזכור תוספת דרמטית של כספים קואליציונים למפלגות החרדיות.

למרות הצגת הדברים כאילו מדובר בחלק מהכספים הקואליציוניים שעוגנו כבר בתקציב המדינה, מתברר כי המימון לתוספת התקציב ידרוש קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה, עניין תמוה כאשר מדובר בכספים שנכללים כבר בתקציב. לטענת מקדמי ההחלטה, מדובר במה שהוגדר כ"טעות חישובית" שבגללה יש לאשר תוספת מיוחדת.

ההערכה היא כי מדובר בכניעה של נתניהו ללחץ הפוליטי שהופעל עליו מצד המפלגות החרדיות, בעיקר נוכח העובדה שחוק הגיוס שלא קודם במושב הקיץ של הכנסת, עלול, מבחינת המפלגות החרדיות, לא להיות מקודם גם לאחר החזרה מהפגרה, נוכח ההערכה כי הוא מעורר מרמור רב גם בקרב מצביעי הליכוד.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בנאום לאחר שעילת הסבירות עברה באופן סופי. הכנסת, ירושלים 24 ביולי 2023. מערכת וואלה!, צילום מסך
"ממשלה שאין לה לב". יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד/צילום מסך, מערכת וואלה!

באופוזיציה לא חסכו בגינויים להחלטה שצפויה להתקבל. "ממשלה שאין לה לב" כתב יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, שהסביר: "כשפנינו לממשלה למנוע קיצוץ בשעות החינוך המיוחד לילדים עם מוגבלויות, התשובה היתה שאין כסף".

גם שר האוצר לשעבר, אביגדור ליברמן, מחה בחריפות כנגד ההחלטה הצפויה: "באישון לילה, כמו גנבים, ממשלת הביזה של נתניהו ממשיכה לשדוד את הקופה הציבורית ומוסיפה עוד 164 מיליון שקלים למוסדות תורניים. זה סדר העדיפויות של הממשלה הזו, משתמטים ראשונים ומשלמי מיסים אחרונים".

עדיין לא ברור האם הקיצוץ בתקציב יהיה רוחבי באופן שיקיף באופן גורף את כל משרדי הממשלה, או שיהיהו משרדים שתקציביהם לא יפגעו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 3 ביולי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
שר האוצר לשעבר, אביגדור ליברמן: "משתמטים ראשונים ומשלמי מיסים אחרונים"/פלאש 90, יונתן זינדל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully