וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: בורסת פאריס נפלה ב-2.4% לאחר שארה"ב הזהירה את צרפת מההשלכות של הטלת וטו על עיראק

יהודה שויצר

10.3.2003 / 21:38

קולין פאואל הזהיר את צרפת מהטלת וטו על אולטמטום, בציינו שמעשה כזה יפגע בקשרים בין המדינות; בריטיש טלקום נפלה ב-5.7%; אלקטל ירדה ב-4.7%



יום המסחר בבורסות אירופה נחתם בירידות שערים חדות כשהמגמה השלילית פשטה כמעט בכל המגזרים. המגמה השלילית נרשמה על רקע סימנים כי המלחמה תתרחש בימים הקרובים. להערכה זו תרמו דבריו של שר החוץ האמריקאי, קולין פאואל, כי הסיכויים למלחמה בעיראק גדלים במהירות. בפאריס נסגר מדד ה-CAC 40 בירידה של 2.4%; בלונדון איבד מדד ה-FTSE 1.6%.



ארה"ב שואפת עתה להשיג רוב להצעת החלטה שתגיש במועצת הביטחון, לפיה תקבל עיראק אולטימטום לפרוק את נשקה עד 17 במארס. אם עיראק לא תציית להחלטה - תנקוט ארה"ב, יחד עם בעלות בריתה, בצעדי מלחמה נגדה. לדברי פאואל, ארה"ב קרובה לרוב הנדרש של תשעה קולות במועצת הביטחון. במקביל הזהיר השר את צרפת מהטלת וטו, בציינו שמעשה כזה יפגע בקשרים בין המדינות.



נתוני מקרו: מדד המחירים ליצרן בבריטניה עלה ב-0.3% בפברואר. במונחים שנתיים נרשמה עלייה של 1.6%, הזינוק הגדול ביותר מאז ינואר 2001.



דויטשה טלקום, חברת הטלקום הגרמנית, יורדת ב-8.5% לאחר שרשמה הפסד שנתי היסטורי של 24.6 מיליארד יורו. החברה צימצמה את הפסדיה ברבעון הרביעי ל-100 מיליון יורו (110 מיליון דולר), לעומת הפסד של 2.5 מיליארד יורו ברבעון המקביל. גידול בהכנסותיה של החברה וירידה בהוצאות על מימון חובות סייעו לשיפור בתוצאות.



הכנסותיה של החברה צמחו ב-11% במהלך השנה והסתכמו ב-53.7 מיליארד יורו. ברבעון הרביעי היתה צמיחה של 9% בהכנסות, ל-14.5 מיליארד יורו - בעוד שהרווח על בסיס EBITDA צמח ב-15% ל-4.4 מיליארד יורו.



מניות הטלקום והטכנולוגיה, שרשמו פתיחה חיובי, נסגרו בירידות בעקבות דויטשה. וודאפון ירדה ב-3%; בריטיש טלקום נפלה ב-5.7%; KPN ירדה בשיעור דומה.



במניות הטכנולוגיה בלטה אריקסון בירידה של 3.2%; אלקטל ירדה ב-4.7% ונוקיה סגרה את המסחר בירידה של 1%.



יצרנית התרופות אסטרה זנקה ירדה ב-1.6%, לאחר שהודיעה כי גרמניה עיכבה את מועד אישור תרופת הקרסטור לטיפול בכולסטרול מתוצרתה. גרמניה היתה צפויה ללכת בעקבותיהן של שכנותיה בצפון אירופה אשר העניקו אישור אוטומטי לתרופה.



EADS (סימול 5730.PA), יצרנית ציוד האוויר-חלל הגדולה באירופה ובעלת השליטה באיירבוס, ירדה ב-7.2% לאחר שרשמה הפסד שנתי נקי של 299 מיליון יורו (330 מיליון דולר) בעקבות ירידה בביקוש למוצריה. בתקופה המקבילה רשמה החברה רווח נקי של 1.4 מיליארד יורו. התוצאה לשנת 2002 הפתיעה לרעה, שכן אנליסטים ציפו לרווח של 64 מיליון יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully