וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויזה מנעה הונאות פיננסיות בסך של 27 מיליארד דולר בשנה?

גרי לסקי, מנכ״ל Visa בישראל

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 10:55

פעם לפני נסיעה לחו"ל היו מזהירים מפני כייסים, אבל בעידן שבו הסמארטפון הוא גם הארנק, הגנבים כבר לא צריכים לשלוף אותו מהכיס שלנו. מנכ"ל ויזה בישראל מספר מה עושה החברה כדי למנוע גניבות דיגיטליות

סייבר. ללא, ShutterStock
בעידן הדיגיטלי הכייס כבר לא צריך להכניס יד לכיס כדי לשלוף ממנו את הארנק/ShutterStock, ללא

בשנים האחרונות, פושעי סייבר השתכללו באופן שבו הם פועלים ומקבלים גישה לנתונים רגישים וכן פועלים בקנה מידה תעשייתי והופכים מאורגנים יותר.

אבטחה לקויה - פיזית ודיגיטלית כאחד - יכולה לפעמים להיות החולייה החלשה שמעניקה לרמאים את ההזדמנות שלהם - מנכ"ל Visa בישראל גרי לסקי מונה לדוגמא שתי טכניקות פשוטות שכדאי לשים להן לב:

• שימו לב שלא עושים עליכם מניפולציות שעלולות להניע אתכם לשתף נתונים סודיים ומידע אישי . שלא יהנדסו אתכם

• SIM - פושעים משתלטים על מספרי טלפון ניידים וחשבונות, שיכולים לסכן אפילו את האנשים הזהירים ביותר.

גניבה של סלולר כייס. ShutterStock
ארגוני פשיעה מתוחכמים לא זקוקים אפילו למכשיר עצמו כדי לגנוב מכם/ShutterStock

גם הזהירים חשופים

ככל שהתקפות סייבר הונאות ורמאיות הופכות יותר ויותר מתוחכמות יש צורך בפיתוח ושדרוג אמצעי אבטחה. ולמה הכוונה, הנה שוב שתי דוגמאות:

• שימושים ביומטריים המגינים על המשתמשים באמצעות טביעות אצבע, תווי פנים וזיהוי קולי

• אבטחה וזיהוי באמצעות זיהוי הסגנון והאופן שבה אנחנו מקלידים או מחליקים את האצבע במסך הטלפון.

מיליוני אנשים מסתמכים בכל רגע נתון על מערכת התשלומים ורק גישה אגרסיבית ורב-שכבתית יכולה להילחם באיום הגובר של תוכנות זדוניות, הינדוס חברתי והתקפות אכזריות על ידי ארגונים פליליים מאורגנים, ממומנים היטב וגלובליים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
גרי לסקי, מנכ"ל ויזה ישראל. סטודיו פראג' 1,
גרי לסקי, מנכ"ל ויזה בישראל/סטודיו פראג' 1

מנעו גניבה של עשרות מיליארדים

חברות התשלומים עובדות ללא לאות מאחורי הקלעים כדי להיות צעד אחד קדימה לפני הרמאים. Visa למשל השקיעה למעלה מ-10 מיליארד דולר (9 מיליארד אירו) בחמש השנים האחרונות בטכנולוגיה, ובכלל זה הפחתת הונאה ולשיפור אבטחת הרשת, 500 מיליון דולר (470 מיליון אירו) על בינה מלאכותית (AI) ותשתיות נתונים ועוד. הדבר מאפשר לה להפעיל 100 יכולות שונות המשתמשות בבינה מלאכותית כדי להגן על הלקוחות והלקוחות שלנו.

החברה משתמשת ברשתות ומרכזי עצבים כדי לנתח פטה-בייט של נתונים המאפשרים להם הגנה על רשת התשלומים, ויש לה מרכזי היתוך Cybersecurity בשלוש יבשות, המספקים ניטור סיכונים ואבטחת סייבר , אפשרות תגובה וחקירה לאירועים ויכולות מודיעין על איומים בכל רגע נתון.

גם הבינה המלאכותית מגויסת, יש לה יכולות לבודד תובנות ופעולות משמעותיות עבור כל המשתמשים, וזה נתון מדהים: Visa אנו מסוגלת לנתח 232.5 מיליארד עסקאות שבוצעו על ידי 3.8 מיליארד מחזיקי כרטיסים מדי שנה ולהשתמש בכך בכדי לעזור לבנקים להגן על צרכנים מפני הונאה בזמן אמת.
רק החלק הזה חסם יותר מ-2 מיליארד דולר בהונאות תשלומים ב-12 החודשים האחרונים בלבד.

ועל האסימונים שמעתם? זהו קונספט פשוט אך רב עוצמה המאפשר להסתיר ולהפחית מערכם של נתוני תשלום רגישים ובכך להקדים את הרמאים ולהפוך את התשלומים הדיגיטליים למאובטחים יותר.

כאשר האסימונים "מסודרים" היטב הם יכולים לספק את אותה רמת הגנה כמו עסקאות שבב/ללא מגע. בשילוב עם ביומטרי מתאפשר אימות לקוחות חזק וחלק עם מהירות, אבטחה פשוטה ועיקבית.

ולבסוף - מה זה אומר? כל זה אומר שבשנה שעברה, VISA לבדה מנעה באופן יזום הונאה גלובלית המוערכת בכ-27 מיליארד דולר. וזה המון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully