וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למשפחתיות יש השפעה על הצלחת העסק? לעסקים המשפחתיים אין ספק שכן

30.7.2023 / 14:48

מחקר מקיף של מאסטרקארד: 99% מהעסקים המשפחתיים בישראל בטוחים שלאלמנט המשפחתיות יש השפעה חיובית על הצלחת העסק. 30% מעסקים אלה טענו כי הם חוו קושי בשימור עובדים ו-36% ציינו כאתגר את המבנה הניהולי וחלוקת המשימות

מחקר מאסטרקארד. יחצ,
מחקר מאסטרקארד/יחצ

חברת מאסטרקארד ערכה מחקר מקיף בקרב 10,500 אנשים אשר עובדים בחברות קטנות ובינוניות בניהול משפחתי בהשוואה לניהול שאינו משפחתי מ-15 מדינות שונות, ביניהן גם ישראל. המחקר בוחן את היתרונות והחסרונות, כמו גם את ההשפעות החיוביות,האתגרים והתוכניות העתידיות של העסקים המשפחתיים והלא משפחתיים.

על פי המחקר בישראל, 54% מהעסקים המשפחתיים צופים שהעסק שלהם יצמח בשנה הקרובה, בדומה ל-57% מהעסקים שאינם בניהול משפחתי.

אתגרי עבר ואתגרים עתידיים

בנוגע לאתגרים שחוו בשנה החולפת, 30% מהעסקים המשפחתיים טענו כי חוו קושי בשימור עובדים טובים, 18% טענו שהקשיים נבעו מיוקר המחייה. 11% על קשיים בתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית.

מבחינת אתגרים עתידיים, 36% מהעסקים המשפחתיים חוששים משינויים במבנה הניהול ו-29% חוששים מעימותים סביב הובלת העסק בעתיד. בנוסף, 30% מהעסקים המשפחתיים חוששים מכך שהם אינם מתנסים מספיק בהטמעת אלמנטים חדשים, מול 15% בלבד מהעסקים האחרים.

האתגרים הגדולים ביותר בעסק משפחתי

מערכות יחסים פנים אישיות לא נתפסות כאיום בעסקים משפחתיים, רק 18% ציינו זאת כאיום לעומת 41% בעסקים שאינם משפחתיים. לעומת זאת קיימת דאגה כלכלית מוחשית יותר בעסקים משפחתיים כאשר 30% מהעסקים המשפחתיים חוששים מבחינה פיננסית לעומת 25% מעסקים שאינם משפחתיים.

אתגר נוסף הינו מבנה הניהול וחלוקת המשימות כש-36% מהעסקים המשפחתיים ציינו זאת כאתגר לעומת רק 21%. בעניין עימותים לגבי עתיד הובלת העסק כאמור, רק 29% מהעסקים המשפחתיים השיבו בכי קיים חשש שכזה לעומת הנתון המפתיע של 32% בעסקים לא משפחתיים.בפועל הרי רובנו היו משערים שבעסקים משפחתיים דווקא הקונפליקט יהיה גדול יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ומהם היתרונות?

99% מהעסקים טוענים שקיימת השפעה חיובית של אלמנט המשפחה על הצלחת העסק המשפחתי, ו-44% טענו כי קיים חוסן וכושר הסתגלות מהיר יותר בעסקים משפחתיים. בנוסף, 37% מהעסקים המשפחתיים טענו כי הם מרוויחים יותר זמן עם המשפחה ו-36% מהעסקים המשפחתיים דיווחו גם על אמון בין בני המשפחה אשר מתורגם להצלחת העסק. 47% מהעסקים המשפחתיים טענו כי עסק משפחתי מוביל לסביבת עבודה נעימה ו-32% מהמשיבים בעסקים המשפחתיים גאים להיות חלק ממורשת המשפחה.

בנוסף, 34% מהמשיבים בעסקים המשפחתיים ו-28% מהמשיבים מהעסקים האחרים היו שוקלים לעבוד עם בן משפחה או לפתוח עסק משפחתי בעתיד, כאשר 86% מהמשיבים בעסקים המשפחתיים היו בונים על קריירה בעסק המשפחתי ותארו רצון להישאר בעסק לפחות 3 שנים נוספות (41% מעל 3 שנים, 28% מעל 6 שנים ו- 17% יותר מ-10 שנים).

לגבי השאלה איזה דור יותר פתוח לנסות דברים חדשים כגון יישום טכנולוגיה חדשה, מערכות או תהליכים חדשים 66% ציינו כי דווקא גילאי 27-42 הם קבוצת הגיל שהכי פתוחה להתנסות. 34% חושבים שאלו דווקא גילאי 16 עד 26.

טרנספורמציה דיגיטלית

27% מהעסקים המשפחתיים ו-40% מהעסקים שאינם בבעלות משפחתית דיווחו כי השימוש בתשלומים דיגיטליים גדל, כלומר קבלת תשלום באמצעות הטלפון הסלולרי או באתר אינטרנט, במהלך השנה החולפת. כמו כן, 92% מהעסקים המשפחתיים ו-77% מהעסקים הלא משפחתיים הצהירו על מוכנות חלקית או מלאה לעבודה בתצורה דיגיטלית, כלומר: מתן אפשרויות תשלום דיגיטליות, שירות לקוחות מקוון, שירותים מקוונים, פגישות אונליין ועוד.

בהתאם לכך, 62% מהעסקים המשפחתיים טענו שיגבירו את הפעילות שלהם ברשתות החברתיות בשנה הקרובה, בהשוואה ל 33% בעסקים האחרים, ו-24% מהעסקים המשפחתיים הצהירו שבעתיד הקרוב ישלבו מסחר מקוון.

עם זאת, 55% מהעסקים המשפחתיים הביעו חשש בגלל בעיות אבטחת מידע, מול 45%, 26% מהעסקים המשפחתיים הביעו חשש מפגיעה בפרטיות מול 31%; ו-34% מהעסקים מהמשפחתיים טענו כי חוששים מהסתמכות על חיבור לאינטרנט, מול 28%.

כמו כן, בשאלה לגבי מנועי הצמיחה, 34% מהעסקים המשפחתיים ו-40% מהלא משפחתיים טענו כי קיים צורך להשתמש ביותר כלים דיגיטליים, 37% מהעסקים המשפחתיים ו-40% מהלא משפחתיים ענו שחשוב להשקיע בהדרכות לעובדים ו-44% מהעסקים המשפחתיים מול 26% מהעסקים הלא משפחתיים ישמחו לשינויים ברגולציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully