וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציון בקר, סמנכ"ל וראש החטיבה לבנקאות מסחרית בבנק מרכנתיל, ימונה למנכ"ל מלרן פרויקטים

31.7.2023 / 9:13

מואנד ריאן, בעל השליטה, יעבור לכהן כדירקטור פעיל ימשיך להתוות את אסטרטגיית החברה

ציון בקר. מורג ביטן,
ציון בקר/מורג ביטן

חברת מלרן פרויקטים ומסחר בע"מ (מלרן) שבשליטת מואנד ריאן, הודיעה הבוקר (ב') על מינויו של ציון בקר, סמנכ"ל וראש החטיבה לבנקאות מסחרית בבנק מרכנתיל, למנכ"ל החברה. לאחר כ-15 שנה, מואנד ריאן, בעל השליטה במלרן, צפוי להתמנות לדירקטור פעיל במשרה מלאה בחברה וימשיך להתוות את אסטרטגיית החברה.

בקר (51) מביא עמו ניסיון של כ-25 שנה בתפקידי ניהול בכירים במערכת הבנקאית ובשוק ההון. ב-3 השנים האחרונות הוא משמש סמנכ"ל וראש החטיבה לבנקאות מסחרית בבנק מרכנתיל, ובמסגרת זו מתווה את אסטרטגית האשראי של הבנק, ואחראי על כלל האשראי העסקי בתחומים מגוונים - נדל"ן ותשתיות, אשראי מסחרי ומימון רשויות מקומיות. לפני כן, שימש במשך 10 שנים כסמנכ"ל וראש החטיבה הפיננסית בבנק, האחראית על כלל הסיכונים הפיננסיים וניהול ההון וחדרי העסקאות של הבנק. בקר הוביל מהלכים משמעותיים בקבוצת דיסקונט, בין היתר, מכירת קופ"ג וקרנות נאמנות למשקיעים מוסדיים, מיזוג חברות ניהול תיקים, הובלת צמיחה משמעותית באשראי העסקי בבנק מרכנתיל וניהול הרכישה והמיזוג של בנק דקסיה אל בנק מרכנתיל.

לפני שהצטרף לבנק דיסקונט, כיהן בקר כמנכ"ל משותף של חברת אקסלנס-נשואה שירותי בורסה (2005-2008) וכחבר הנהלה בקבוצת אקסלנס. קודם לכן, שימש עוזר בכיר למנהל מחלקה ברשות ני"ע במשך 5 שנים. בקר ייכנס לתפקידו ב-1 באוקטובר 2023.

בקר יפעל תחת דירקטוריון שגם אותו מוביל בכיר לשעבר במערכת הבנקאית - דוד גרנות, שכיהן בין היתר כמנכ"ל הבנקים דיסקונט, אגוד והבינלאומי.

החברה הודיעה עוד כי אלכס שקולניקוב, משנה למנכ"ל החברה, יסיים את תפקידו ברבעון הרביעי של 2023, לאחר 4 שנים בחברה, מהן שנתיים כמשנה למנכ"ל.

"מביא יכולת והבנה לצרכי החברה"

מואנד ריאן, בעל השליטה והמנכ"ל היוצא, אמר: "בקר מביא עמו ניסיון רב שנים במערכת הבנקאית, בשוק ההון וברשות ני"ע. מבחינת מלרן מדובר בשחקן חיזוק משמעותי, שהוביל מהלכי צמיחה משמעותיים יחד עם יציבות וביטחון פיננסי גבוה בארגונים בהם פעל. בקר מביא עימו מגוון יכולות חשובות התואמות את צרכי החברה, לרבות ניהול מערכת היחסים עם הבנקים המממנים ושוק ההון, הבנה של דרישות רגולציה משתנות, וכל זאת תוך המשך יישום מדיניות האשראי השמרנית של החברה. חלפו 15 שנה מאז ייסדתי את מלרן כחברה פרטית. היקפי הפעילות של החברה הלכו וצמחו באופן משמעותי, והחברה הונפקה בבורסה והפכה לחברה ציבורית. בשיתוף פעולה עם הדירקטוריון, בהובלתו של דוד גרנות, הפכה החברה לחלק חשוב בשוק האשראי למימון עסקים קטנים ובינוניים במשק הישראלי. אמשיך להוביל בדירקטוריון את האסטרטגיה ופיתוחה העתידי של מלרן. הבשילה העת להעביר את הניהול למנכ"ל שכיר מקצועי ומנוסה. אני וכל חברי הדירקטוריון מאחלים לציון הצלחה. אני מבקש להודות לאלכס שקולניקוב על תרומתו המשמעותית לחברה ולצמיחתה בשנים האחרונות ומאחל לו הצלחה רבה".

ציון בקר, המנכ"ל הנכנס של מלרן, אמר: "אני מודה לבעלי החברה, מר מואנד ריאן, לדוד גרנות, יו"ר דירקטוריון החברה ולכל חברי הדירקטוריון על האמון האישי והתמיכה במהלך עסקי זה. הדירקטוריון, בעל השליטה והנהלת החברה מחויבים ליציבות ולהתפתחותה העסקית של מלרן בשוק הפיננסי, על מנת להמשיך ולתמוך בכל דרך בלקוחות החברה גם בתקופה מאתגרת זו".

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully