וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנלייט חתמה על הסכם סולארי חדש בארה"ב, המניה זינקה בישראל

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 11:28

אנלייט חתמה על הסכם רכישת חשמל בפרויקט הסולארי הגדול ביותר באריזונה ואחד הגדולים בארה"ב. החברה חתמה על הסכם שני לרכישת חשמל ובכך הגדילה את הסכמי ה-PPA מול SRP בפרויקט ל- 1 גיגה וואט. לאחר ההודעה על החתימה, זינקה המניה בתל אביב

פרויקט סולרי של אנלייט בארה"ב 1. אנלייט,
יום בהיר של שמש לאנלייט, גם באריזונה וגם בבורסה בתל אביב/אנלייט

אנלייט אנרגיה מתחדשת חתמה על הסכם PPA (Power Purchase Agreement) שני לפרויקט Co Bar עם חברת SRP (Salt River Project) - ספקית החשמל הגדולה ביותר במטרופולין פיניקס, המשרתת כ-1.1 מיליון לקוחות. הסכם ה-PPA הינו בהיקף 475 מגה וואט וביחד עם ההסכם הראשון בהיקף 480 מגה וואט, משלים הספק חתום של כ-1 גיגה וואט מול SRP.

פרויקט CO Bar Solar, בהספק סולארי של 1.2 גיגה וואט ועוד 824 מגה וואט שעה של אגירה, צפוי להיות אחד הגדולים בארצות הברית. הקמתו של הפרויקט צפויה להתחיל ברבעון הרביעי של שנת 2023 והפעלתו המסחרית תתבצע בשלבים על פני שנת 2025.

הפרויקט צפוי לספק חשמל ירוק לכ- 180,000 בתי אב ולחסוך 1.8 מיליון טון של פליטות CO2 בכל שנה.

לאחר פרסום ההודעה על חתימת ההסכם, זינקה מניית החברה בבורסה בתל אביב ולאחר שעתיים של מסחר הציגה עלייה של כ-2.3%.

פרויקט סולרי של אנלייט בארה"ב 1. אנלייט,
"אנרגיה מתחדשת נקייה במחיר תחרותי"/אנלייט

גלעד יעבץ, מייסד ומנכ"ל אנלייט: "אנו שמחים לשתף שוב פעולה עם SRP ולהבטיח להם אספקה אמינה של אנרגיה ירוקה. CO Bar הוא פרויקט דגל הממוקם באריזונה ומשמש דוגמה טובה ליכולות ה-Greenfield Development של אנלייט ולשימוש האסטרטגי שלנו בנקודות חיבור מרכזיות בעלות הספק גדול".

ג'ייסון אלסוורת', מנכ"ל Clēnera הוסיף: "אנו נרגשים לספק אנרגיה מתחדשת נקייה במחיר תחרותי באריזונה. אנו מצפים למערכת יחסים פורייה וארוכת טווח עם SRP כאשר אנו ממשיכים לפתח פרויקטים נוספים של אנרגיה מתחדשת במדינה."

ג'ים פראט, מנכ"ל SRP: "זהו לא רק הפרויקט הסולארי הגדול באריזונה ואחד הגדולים בארה"ב, אלא הוא גם יהווה את המשאב הסולארי המשמעותי ביותר בפורטפוליו האנרגיה של החברה. כמעט מחצית מכל האנרגיה שתסופק ללקוחות SRP תגיע ממקורות נקיים מפחמן עד סוף 2025".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully