וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 שנים להתפוצצות הבועה: הנאסד"ק השלים נפילה של 75%

יהודה שויצר

10.3.2003 / 23:30

המדד ירד ב-2.1%; AMD עלתה ב-5.3% בעקבות רמיזה כי חברת מחשבים גדולה עומדת לנטוש את אינטל לטובתה; HP ירדה ב-2% למרות שאוששה תחזיותיה; ג'יי.פי מורגן ירד ב-3.8%

ירידות שערים חדות נרשמו בתום המסחר בבורסות וול סטריט כשהמגמה השלילית פשטה בכל המגזרים על רקע ההכנות הנמשכות למלחמה. המגמה השלילית לא פסחה על מניות הטכנולוגיה, שרשמו היום לפני שלוש שנים בדיוק שיא של 5,048 נקודות במדד הנאסד"ק ומאז חלה ההידרדרות שלא פסקה גם היום, עת הנאסד"ק נפל ב-2.1%. הנאסד"ק איבד 75% משיאו לפני שלוש שנים. מניות הבנקים והתרופות משכו את מדד דאו לירידה של 2.2%.

ג'יי.פי מורגן צ'ייס רשם ירידה של 3.8%; סיטיגרופ ירדה ב-3%. מניות בריסטול מאיירס ירדה ב-1.3% לאחר שהחברה תיקנה מטה את תוצאותיה ל-1999-2001. מניות פייזר, חברת התרופות הגדולה בעולם, ירדו ב-1.3%.

שר החוץ הרוסי, איגור איוואנוב, הזהיר היום כי הממשל במוסקווה יטיל וטו בהצבעה על הצעת ההחלטה של ארה"ב במועצת הביטחון, לפיה יינתן לעיראק אולטימטום לפרוק את נשקה עד ה-17 במארס. לדברי איוואנוב, אם תעלה הצעת ההחלטה של ארה"ב ובריטניה להצבעה כפי שהיא, רוסיה תטיל נגדה וטו.

ארה"ב שואפת להשיג רוב להצעת החלטה שתגיש במועצת הביטחון, לפיה תקבל עיראק אולטימטום לפרוק את נשקה עד 17 במארס. אם עיראק לא תשעה להחלטה, תנקוט ארה"ב, יחד עם בעלות בריתה, בצעדי מלחמה נגדה. לדברי שר החוץ של ארה"ב, קולין פאואל, קרובה ארה"ב לרוב הנדרש של תשעה קולות במועצת הביטחון. במקביל הזהיר השר את צרפת מהטלת וטו, באמרו כי מעשה כזה יפגע בקשרים בין המדינות.

וול-מארט ירדה ב-2.1% לאחר שאישרה את תחזית המכירות שלה למארס ואפריל. עבור מארס צופה החברה לרשום צמיחה חד ספרתית נמוכה, ועבור אפריל צמיחה חד ספרתית גבוהה. כמו כן צופה רשת הקמעונות הגדולה בעולם שיפור בעונת האביב.

ג'נרל אלקטריק (GE:NYSE) ירדה ב-2.8% לאחר שחשפה בדו"ח השנתי שלה כי סבלה מהפסד של 5.25 מיליארד דולר בעקבות גירעון בקופות הפנסיה שלה. מנכ"ל החברה אמר בריאיון בסוף השבוע כי הוא צופה כי שש החטיבות העסקיות שלה יגיעו לרווח תפעולי של מיליארד דולר תוך כמה שנים.

מניות AMD עלו ב-5.3% בוול סטריט, בניגוד למגמה השלילית, לאחר שמנכ"ל החברה רמז כי חברת מחשבים גדולה עומדת לנטוש את מעבדי אינטל לטובת מעבד Opteron של AMD. הקטור רואיז ציין כי החברה עושה מאמצים על מנת להגדיל את נתח השוק תוך פיתוי חברות מחשבים גדולות לעבור לשימוש במעבדים מתוצרתה.

יצרנית המחשבים והמדפסות היולט פקארד (HPQ:NYSE) מעריכה כי תעמוד ביעדי הרווח וההכנסות לרבעון השני שיסתיים באפריל. סמנכ"ל הכספים בחברה, בוב ויימן, ציין כי השוק האירופי מראה על התאוששות מרשימה, בעוד השוק האמריקאי ממשיך לדשדש. מניות החברה ירדו ב-2%.

בריסטול מאיירס סקוויב (סימול BMY) ירדה ב-1.3% לאחר שפירסמה היום את התיקון לדו"חותיה לשנים 1999-2001. החברה נאלצה לתקן כלפי מטה את רווחיה המדווחים, לאחר שנקטה בשיטות לא תקניות לרישום הכנסות, וניפחה בכך את השורה התחתונה. עבור שנת 2002 דיווחה בריסטול על רווח של 96 סנט למניה, לעומת 1.09 דולרים למניה בשנת 2001. עבור 2003 צופה החברה לעמוד בתחזיות הרווח הקיימות, ל-1.6-1.65 דולרים למניה.

קואלקום (סימול QCOM), יצרנית הטכנולוגיה לטלפונים סלולריים ורשתות תקשורת אלחוטיות, העלתה את תחזית מכירת שבבי הטלפונים הסלולריים מתוצרתה. החברה צופה כעת מכירות של 28 מיליון שבבי MSM לטלפונים סלולריים ברבעון השני של השנה, לעומת תחזית קודמת למכירת 27 מיליון שבבים בלבד. למרות התחזית החיובית נכנעה מנייתה לאווירה בשוק ואיבדה 2.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully