וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאכול בלי ולהרגיש עם: לא תאמינו שזה בלי חומרים מן החי

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 13:28

התופעה שהפכה לשגרה: יותר ויותר חברות יצרניות, משיקות מוצרי מזון טבעוניים שקרובים בטעמם למוצר בגרסתו המוכרת שעשויה מחומרים מן החי. יש הסבורים כי מגמת "המפחיתנות", לפיה צרכנים מפחיתים באכילת מוצרים מן החי, היא הגורם המאיץ לפיתוח מוגבר של מוצרים מהסוג הזה

אישה צמחונית מסרבת לאכול בשר. BAZA Production, ShutterStock
לאכול בלי ולהרגיש עם: לא תאמינו שזה בלי חומרים מן החי/ShutterStock, BAZA Production

מגמת "המפחיתנות" תופסת תאוצה גם בישראל. צרכנים שאינם צמחוניים או טבעוניים, מפחיתים צריכה של מוצרי בשר וחלב בשל סיבות בריאותיות ו/או מתוך מודעות לסביבה ודאגה לעולם החי. בעוצמות דומות, עולה מספר הצמחונים והטבעונים שאינם צורכים כלל ומצרים מן החי, מה שמפחית את הביקוש להם.

בהתאם לירידה בצריכה של מוצרים העשויים מחומרים מן החי, יותר ויותר ברות מייצרות מוצרים אלטרנטיביים, כאשר בשנים האחרונות, ייצור מוצרים חליפיים בטעמים דומים למוצרי המקור הלא טבעונים, הולכת ועולה.

כך למשל, תוכלו למצוא על המדפים בסופר, גלידה ושוקולד, חלב וסלטים למריחה, נקניקיות, המבוגר ו"בשר" טחון שמוגדרים כ-VEGAN FRIENDLY (ויגן פרנדלי) שגם טבעוניים, צמחוניים ומפחיתנים יכולים לצרוך.

עמרי פז, מנכ"ל ומייסד עמותת ויגן פרנדלי: "ויגן פרנדלי פועלת מעל לעשור לקידום טבעונות על ידי הנגשה והסברה, ומוצרים מהסוג הזה, שהם גרסה טבעונית למוצר שאנשים רגילים לאכול מהחי - מסייעים בהנגשה של אורך החיים הטבעוני".

אז לכל מי שמעוניין להפחית, קבלו הצצה לרשימת המוצרים הטבעוניים שהם הכי בלי, אבל מרגישים עם.

שוקולד פנדה. יח"צ,
מוצרי "שוקולד" של המותג פנדה במגוון רחב של טעמים/יח"צ

לאוהבי השוקולד שהחליטו להפחית

"פנדה" הוא מותג תוצרת כחול לבן המציע טבלאות וחטיפים בטעם שוקולד חלב ללא רכיבים מן החי.

מוצרי השוקולד של פנדה מוגשים לאוהבי השוקולד שמעוניינים להפחית את צריכת מוצרי החלב בתפריט היומי שלהם, במגוון טעמים כמו: פנדה קרמלח עם שברי קרמל ומלח גס, פנדה קרם בוטנים במילוי קרם בוטנים, פנדה קרם נוגט במילוי קרם נוגט, פנדה קרם חלבה במילוי קרם חלבה והחטיפים פנדה בוטנים וקורנפלקס, פנדה קוקוס קלוי, פנדה נוגט פצפוצים ופנדה פיסטוק חלבה.

כל מוצרי המותג פנדה הינם פרווה ומיוצרים בישראל במפעל החברה בקרית טבעון. בנוסף, המוצרים מיוצרים מקקאו שגדל בתנאי סחר הוגן והם ונושאים את תו ויגן פרנדלי שניתן למוצרים שאינם מכילים רכיבים מן החי

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פנדה פיסטוק. יח"צ,
לאוהבי השוקולד שהחליטו להפחית, כמו שוקולד, רק בלי חלב, פנדה/יח"צ

גלידה לכולם

LELO הוא מותג גלידות חדש בפיתוח ישראלי ייחודי של "גלידת שטראוס", המציע 3 פיינטים נושאי תו VEGAN FRIENDLY בטעמים שונים: וניל וקרמל מלוח - עם שוקולד ושברי שקדים מסוכרים, שוקו ופקאן - עם פקאנים מסוכרים ושברי עוגיות, ווניל וחלווה - עם שוקולד ושברי פיסטוק קלוי.

הגלידות החדשות מיוצרות במפעל החברה בעכו ונותנות מענה למגוון קהלים: מפחיתנים, טבעונים, שומרי כשרות, רגישים ובכלל כאלו המחפשים גלידות עשירות ומפנקות.

סדרת LELO. סטודיו 0304,
סדרת LELO של שטראוס, גלידה בטעמים לטבעונים/סטודיו 0304

אל תגלו לאף אחד - זה לא חלב

סדרת המשקאות THIS IS NOT M*LK ...SHHH של המותג alpro פותחה במשך 5 שנים על מנת לתת מענה לצורך של משקה צמחי בעל פונקציונאליות שימוש, פרופיל טעם ומרקם הכי דומים שאפשר לחלב, כאשר המוצרים מבוססים על שיבולת שועל.

צוות הפיתוח של Alpro הגיע למרקם משקה הנותן מלאות כשל חלב, פרופיל טעם נייטרלי ומתקתק בדומה לפרופיל טעמו של הלקטוז (סוכר החלב) ויכולת הימגון מיטבית בשילוב עם מים קרים או חמים - לשימוש הנפוץ ביותר, הכנת משקאות קפה.

יתרון ייחודי של המשקה בהשוואה למשקאות שיבולת שועל קיימים הנה עלייה באחוז חומר הגלם לטובת שיפור המרקם, לצד שמירה על טעם ניטרלי לטובת שילוב אידיאלי לשימושים הנפוצים לחלב: משקאות, דגנים ואפייה.

alpro. יח"צ,
סדרת משקאות אלטרנטיביים לחלב, של המותג alpro/יח"צ

זה טבעוני - לא "מורחים" אותנו

המותג 'אחלה' מקבוצת שטראוס השיק לאחרונה סדרת סלטים טבעוניים הכוללת: חציל ב"מיונז" טבעוני, כרוב ב"מיונז" טבעוני ו"פטה" חציל טבעוני (המקביל של המוצר האהוב חציל בטעם כבד), שעברו בהצלחה מבחני טעימה בקרב פאנל טעימה של קהילת ויגן פרנדלי (vegan friendly).

הסלטים הטבעוניים משווקים באריזות אישיות של 120/125 גרם והן אינן מסומנות במדבקות אדומות.

זוהי הפעם הראשונה בה ניתן מענה ייעודי בקטגוריית הסלטים, לסלטים האהובים והמוכרים על בסיס מיונז / שמכילים ביצים עבור הצרכנים הטבעונים והמפחיתנים.

חומוס אחלה, שטראוס. סטודיו שטראוס,
סדרת סלטים טבעוניים חדשה של המותג "אחלה", שטראוס/סטודיו שטראוס

הפוך ללא חלב

משקה שיבולת שועל של 'תנובה' תחת המותג Alternative הוא תחליף החלב הנמכר ביותר בישראל, ואף הגיע למקום ה-9 בקרב כלל מוצרי החלב ברשתות השיווק.

במסגרת פיתוח המוצר תנובה שמה דגש על טעם עגול וניטרלי, הדומה למרקם וטעם של חלב פרה רגיל וזאת במטרה לתת מענה לאנשים שמבקשים להפחית את צריכת החלב הניגר, ומחפשים פתרונות טעימים הדומים לחוויית שתיית חלב, בעיקר עבור שתיית קפה.

מאז נכנסה תנובה לתחום, עם השקתו של משקה שיבולת השועל, הכפילה את המכר בקטגורית משקאות שיבולת שועל והביאה לגידול של 6.3% בנתח השוק של תנובה Alternative בקטגוריית המשקאות המשפחתיים, לשיעור של 67.9%.

משקה שיבולת שועל. יחצ תנובה,
תחליף החלב הנמכר ביותר בישראל: משקה שיבולת שועל של 'תנובה' תחת המותג Alternative/יחצ תנובה

נקניקיה בלחמנייה? גם טבעונים יכולים

טירת צבי, החברה המובילה למעדני בשר בישראל, נכנסה לקטגוריית תחליפי הבשר והשיקה את סדרת הנקניקיות הטבעוניות.

סדרת הנקניקיות הטבעוניות של טירת צבי מבוססת על סויה, המהווה מקור לסיבים תזונתיים ורמות חלבון גבוהות של כ- 13%, בדומה לבשר. בקטגוריית הפרימיום ישנם שלושה טעמים: נקניקיות חריפות בסגנון מרגז, נקניקיות בסגנון צ'וריסוס ונקניקיות בסגנון אמריקאי.

קומפוזיציה של טירת צבי. יח"צ,
"נקניקיות" לטבעונים של טירת צבי בשלושה טעמים/יח"צ

מכירים את הבשר החדש?

חברת "ביונד מיט" ממובילות המהפכה בתחום צריכת תחליפי בשר, עונה על צורך של צרכנים רבים המעוניינים להפחית בצריכת כמויות הבשר והמזון מהחי.

מוצרי "ביונד מיט" מבוססים על חלבון אפונה, עשירים מפרוטאין מהטבע, ללא סויה וגלוטן ואינם מהונדסים גנטית. המוצרים מעבירים חוויה של בשר (מהחי) בטעם, במרקם, בנראות ובשיטת ההכנה.

במגוון המוצרים של ביונד מיט ניתן למצוא: ביונד בורגר Beyond Burger, בשר טחון מהצומח - Beyond Mince, ו-כדורי "בשר" מהצומח Beyond Meat Balls.

בשר חדש ביונד מיט. יח"צ,
סדרת מוצרים ייעודית למפחיתנים של "ביונד מיט" בטעמי המדמים את טעמו של בשר/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully