וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראפיד הישראלית רכשה ספקית פתרונות תשלום ב-2.3 מיליארד שקל

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 10:43

רכישת ענק בהייטק: Rapyd רוכשת את PayU GPO תמורת כ-610 מיליון דולר ומתקדמת צעד נוסף לעבר הנפקה

תמונת מייסדי ראפיד. David Grub,
מייסדי Rapyd. רכישה חשובה בדרך להנפקה/David Grub

חברת Rapyd הודיעה היום על רכישת חברת PayU GPO מידי חברת ההשקעות פרוסוס (Prosus) ההולנדית, תמורת 610 מיליון דולר.PayU GPO, ספקית מובילה של פתרונות תשלום לארגונים ולעסקים קטנים ובינוניים בשווקים מתפתחים, פועלת בלמעלה מ-30 מדינות ברחבי העולם.

הרכישה כוללת את כלל הפעילות באירופה, המזרח התיכון, אפריקה ואמריקה הלטינית והיא אינה כוללת את הפעילות של PayU בהודו, טורקיה ודרום מזרח אסיה.

המהלך מגיע בהמשך ישיר להכרזות האחרונות של Rapyd, שכללו בין היתר מינוי בכירים (לרבות מינויה של ד"ר שלומית ווגמן, היו"ר היוצאת הרשות לאיסור הלבנת הון), הרחבת מצבת הלקוחות של החברה, הסכמי שותפות חדשים, חידושים במוצר והכרזה על כוונה להיכנס לפעילות בתחום התשלומים בישראל. במסגרת זו, חיפשה Rapyd לאחרונה באופן אקטיבי אחר אחר הזדמנויות רכישה של חברות תשלומים מובילות.

הטמעתן בפלטפורמה של Rapyd תהווה מכפיל כח משמעותי לפעילותה, תגדיל מעגל מוצריה, לקוחותיה ומתווה פעילותה הגלובלית.

שילובה של PayU GPO בפלטפורמת הפינטק של Rapyd, שמהווה רשת תשלומים גלובלית נרחבת בעלת מומחיות בשווקים מקומיים רבים, מבססת את מעמדה של Rapyd כמובילת פינטק עולמית ומקדמת את החברה צעד נוסף לקראת הנפקה.

אריק שטילמן. ענבל מרמרי,
אריק שטילמן מנכ"ל Rapyd/ענבל מרמרי

עם השלמת הרכישה, Rapyd תהיה בעלת יכולת ביצוע עסקאות במעל ל-100 מדינות, באמצעות יותר מ-1,200 שיטות תשלום, בעלת היתר לפעילות פיננסית ב-41 מדינות, עם מגוון רחב של שותפים, צוות גלובלי משולב שימנה כ- 1,700 עובדים ב-22 משרדים ברחבי העולם המייצגים יותר מ-50 לאומים, ומשרתים מעל ל- 250,000 לקוחות ברחבי העולם, לרבות לקוחות Enterprise בולטים דוגמת Adidas, Google, Ikea, Meta Netflix, Rappi ו-Uber.

רכישת PayU GPO מרחיבה את יכולות הפעילות הגלובליות של Rapyd, מעצימה את הפעילות שלה במגוון שווקים כולל E-commerce, לוגיסטיקה ותחבורה. בנוסף, בעזרת טכנולוגיה חדשנית לתשלומים בין לאומיים ולמסחר הזמינים לעסקים ברחבי העולם, היא מפחיתה את המורכבות של בנייה והשקת יישומים חדשים וחדשניים.

אריק שטילמן, מנכ"ל ומייסד שותף של Rapyd: "החזון שלנו הינו להמשיך לבנות ולבסס את מעמדה של Rapyd כמובילה בתחומה. ההתרחבות הגלובלית שלנו נמשכת ללא הפסקה עם קצב צמיחה של כמעט 100% בשנת 2023. האסטרטגיה שלנו מתמקדת הן בצמיחה אורגנית והן ברכישות אשר ממצבות באופן ייחודי את Rapyd והופכות אותה להיות אחת מחברות הפינטק העולמיות הגדולות בעולם, המספקת פלטפורמת פינטק משולבת יחידה מסוגה.

הסינרגיה עם PayU מאפשרת לנו לפעול באמצעות טכנולוגיה חדשנית יותר, הרחבת מעגל הרשיונות העולמי והגדלת שווקי הפעילות. בכך נוכל להמשיך לעזור לעסקים ברחבי העולם לצלוח את אתגרי המסחר הגלובלי ואנחנו מאוד נרגשים שצוות PayU GPO יצטרף אלינו למסע זה".

לורן לה מואל, מנכ"ל PayU: "פעילות התשלומים ב- PayU GPO היוותה חלק בלתי נפרד מהצלחתה של החברה. אנו רואים חשיבות בהצטרפותנו לחברה בעלת חזון כמו Rapyd, חברה שיכולה להרחיב באופן ניכר את הפתרונות שלנו ולעמוד באתגרי תעשיית הפינטק ברחבי העולם. הצוות שלנו מצפה להצטרף ל-Rapyd ולבנות יחד את פלטפורמת התשלומים הגלובלית האולטימטיבית".

Rapyd יוצגה בעסקה על ידי עורכי הדין שלמה לנדרס ודן פישר ממשרד גורניצקי GNY והשלמתה מותנית בקבלת אישורים רגולטוריים במדינות השונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully