וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התייקרות הסולר תפגע דווקא באוכלוסייה המוחלשת"

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 14:47

הממשלה נגד חברות ההובלה, חברות ההיסעים והמוניות: הבלו על הבנזין הופחת,אך הסולר עומד להתייקר, דבר שיפגע קשות במוניות, אוטובוסים ורכבי תובלה. מועצת המובילים וההסעים פנתה לשר האוצר: "עליית מחיר הסולר תגדיל את יוקר המחיה"

משאית יוצאת עם סחורה מנמל חיפה. ShutterStock
משאית מובילה סחורות מנמל חיפה. לטענת המובילים ייקור מחיר הסולר ישפיע מיידית על יוקר המחיה/ShutterStock

לאחר ששר האוצר חתם על צווים המפחיתים את מס הבלו המוטל על הבנזין כך שבמהלך חודש אוגוסט 2023 תחול הפחתה של 89 אגורות במחירו של ליטר בנזין לצרכן, מועצת המובילים והמסיעים פנתה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' בבקשה להפחית את מס הבלו גם על הרכבים המקצועיים - רכבי הובלה, רכבי הסעה ומוניות.

יש לציין, כי היות ומס הבלו המוטל על הסולר לא יופחת, הסולר צפוי להתייקר ב - 50 אגורות לליטר סולר בחודש אוגוסט 2023.

לדברי גבי בן -הרוש, יו"ר מועצת המובילים, החתום על הפנייה לשר האוצר, המועצה מברכת על כל פעולה שתורמת להפחתת יוקר המחייה עבור ציבור הצרכנים בישראל, אולם לא ייתכן שההטבה לרכבים הפרטיים לא תחול גם על הרכבים המקצועיים - רכבי הובלה, רכבי היסעים ומוניות.

במועצת המובילים אומרים שבימים בהם ועדת הכלכלה דנה חדשות לבקרים בדרכים להפחתת יוקר המחייה בישראל, אין כל היגיון בייקור הסולר שיגרום לעליית מחירים של מוצרי הצריכה המגיעים למדפים, מה שיביא לכך שלא יהיה בית בישראל שלא ישלם מכיסו על ייקור הסולר.

עוד מוסיפים במועצה, כי התייקרות הסולר תפגע דווקא באותה אוכלוסייה מוחלשת, לה אין אפשרות להשתמש ברכב פרטי ועל כן היא זקוקה לשירותי תחבורה.


גבי בן-הרוש, יו"ר מועצת המובילים: "לא ברור מדוע הממשלה פועלת נגד חברות ההובלה, חברות ההיסעים והמוניות. זהו אבסורד שדווקא אלה שיכולים להרשות לעצמם את הלוקסוס של התניידות ברכב פרטי זוכים להנחה בבנזין, בעוד אלה הזקוקים לשירותי הסעה יאלצו בסופו של יום לשלם יותר על שירות כה חיוני, מה גם שהתייקרות הסולר תביא ללא ספק לייקור מוצרי הצריכה במדינה שהיא גם כך אחת המדינות היקרות ביותר בעולם."

במועצת המובילים דורשים כאמור ליישם את ההחלטה להפחתת מס הבלו ומס הקנייה גם על הרכבים המקצועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully