וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמש ואבוקדו: פרויקט אנרגיה משותף לדוראל וקיבוץ רבדים

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 16:45

כבר שמעתם על אבוקדו סולארי? דוראל וקיבוץ רבדים בפרויקט משותף לייצור אנרגיה מתחדשת וחיזוק החקלאות הישראלית

פרויקט רבדים. באדיבות דוראל,
נטיעות של אבוקדו - בקרוב יפרשו מעליהם פאנלים סולאריים/באדיבות דוראל

דוראל וקיבוץ רבדים קיימו אתמול טקס הנחת אבן פינה לפרויקט האגרו וולטאי (חקלאות סולארית) המוקם בימים אלה, בנוכחות נציגי משרדי האנרגיה והחקלאות, ראש המועצה האזורית יואב, נתי לרנר, הנהלת הקיבוץ והנהלת דוראל.

בתום הטקס, האורחים נטעו שתילי אבוקדו במטע הסולארי שגודלו כ-124 דונמים כאשר מעליהם יותקנו הפאנלים הסולאריים במהלך השבועות הקרובים לקראת הפעלת הפרויקט וחיבורו לרשת החשמל, לצד התקנת מתקנים לאגירת אנרגיה.

דוראל רבדים 1. חגי יחזקאל Lensy Photography,
מימין לשמאל: נתי לרנר, דורי דודביץ', גירוא מרקר ויקי נוימן/חגי יחזקאל Lensy Photography

"חוד החנית של הציונות"

אביטל אופק, מנהל פעילות דוראל בישראל: "אנו שמחים ומתרגשים לראות את הפרויקט האגרו וולטאי הגדול מוקם בקיבוץ, לצד מתקני אגירת אנרגיה, כחלק מהשותפות החזקה וארוכת השנים עם קיבוץ רבדים.

ישנה חשיבות עליונה במדינת ישראל לפרויקטים של חקלאות סולארית, לטובת ייצור אנרגיה מתחדשת וזאת לצד ביטחון תזונתי וחיזוק החקלאות הישראלית. דוראל גאה להוביל את התחום בישראל ותמשיך לפועל להקמת פרויקטים נוספים לטובת עתיד ירוק יותר".

נתי לרנר, ראש מועצה אזורית יואב: "אני גאה ונרגש שהפרויקט החשוב והחדשני, שמשלב חקלאות ואנרגיה מתחדשת מתבצע כאן אצלנו בבית במועצה אזורית יואב. אנחנו במועצה חרטנו על דגלנו את נושא הקיימות המהווה לתפיסתי במאה ה-21 את חוד החנית של הציונות.

תודה לחברת דוראל ולכל השותפים שבחרו להקים מיזם כה חשוב בקיבוץ רבדים. העתיד כבר כאן והוא מסב לכולנו גאווה".

ייצור אנרגיה מתחדשת שתספק חשמל נקי לאוכלוסייה גדולה דורש הצבת מתקנים רבים על פני על שטחים נרחבים, אלא שבמדינה קטנה וצפופה כמו ישראל הקרקע היא משאב מוגבל.

הפרויקטים האגרו-וולטאיים של דוראל מנצלים את השטח באופן מיטבי באמצעות שימוש משותף בקרקע: הן לחקלאות בת קיימא, והן להפקת אנרגיה ירוקה ומספקות לחקלאים פתרונות טכנולוגיים חדשניים לשיפור התוצרת החקלאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully