וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טסים לחו"ל כדי לברוח מהחדשות ועושים שם את הקניות"

עודכן לאחרונה: 2.8.2023 / 14:23

ענף האופנה מדגמן משבר: הקניונים מלאים, הסיילים מציעים הנחות ענק, אבל הסחורה נשארת על המדפים. הסיבה: דאגה מהעתיד הכלכלי בשילוב של מצד רוח ירוד. "בשני הצדדים של הציבור האמינו שיגיעו להסכמה" אומר לנו בכיר בתחום ומוסיף: "מאז יש ייאוש באוויר"

חנות סגורה ברחוב חובבי ציון פתח תקווה, אוקטובר 2020. ראובן קסטרו
אפילו הנחות ענק כבר לא עוזרות: או שאין כסף או שאין מצב רוח/ראובן קסטרו

ישראלים מתים על "סיילים". מעטים מאיתנו יעברו ליד שלט עליו כתובה באנגלית המילה המפורשת, ולא יעצרו כדי לבדוק במה מדובר, כמה, למה ואם זה שווה.

פעם הסיילים היו פורחים במעברי העונות, מחסלים את מלאי הקיץ בואכה הסתיו, את אלו של הסתיו על סף החורף וכך הלאה. עד שמשבר האקלים הצליח לשבש גם אותם, והסיילים נפתחים כבר בתחילת העונה, או מאוד קרוב אליה. בקיץ הזה למשל, התחילו מכירות החיסול כבר בסוף יוני.

אלא שקמעונאי אופנה אומרים לוואלה שהשנה הנוכחית שונה משנים עברו, בהן הסחורה נמכרה בקלות יחסית, ב- 2023, הם טוענים, לא משנה כמה זול תמכור, הלקוחות לא קונים.

"הקניונים אולי מלאים בגלל המזגן", אומר אחד ממנהלי חברות האופנה הגדולות "אבל אנשים לא מוציאים את הארנק. יש פה שילוב של שני פרמטרים: יוקר המחיה ומצב רוח ירוד.

"אם אנשים שרדו בקושי עד היום, ביולי, כשהילדים בחופש, ההוצאות גדלו באופן משמעותי וכל אחד עושה חשבון על מה הוא מוציא את הכסף.

אבל מה שמשפיע לא פחות, הוא מצב הרוח הירוד ואנחנו רואים את זה בפועל מהיום אחרי חקיקת ביטול עילת הסבירות.

הציבור - משני הצדדים - חשב כנראה שיגיעו להסכמה כלשהי וכשזה לא קרה, יש ייאוש באוויר, שילוב של ראש מוטרד וחרדה. מה שיוצא דופן השנה, זה שהקהל אדיש להנחות".

בחורה צעירה עושה שופינג. Ground Picture, ShutterStock
שופינג עושים בחו"ל או לא עושים בכלל.../ShutterStock, Ground Picture

עושים שופינג בחו"ל

אפשר להעמיק את ההנחות. אף אחד לא יישאר אדיש למחירים נמוכים.
"מעבר לחוסר הרצון למכור בהפסד, גם הנחות עמוקות לא יניעו את הלקוחות לפעולה. אנשים פחות רוצים לקנות, כי כשאתה מיואש, מוטרד ועצוב, הדבר האחרון שאתה רוצה לעשות זה לצאת לפאן או בילוי.
רואים את זה במסעדות הריקות: לאנשים אין חשק לצאת לאכול. אגב, גם אני אזרח מודאג ואני מרגיש על עצמי את הכבדות הזאת, את חוסר החשק לצאת".

ובכל זאת, אנחנו רואים שהיקף ההוצאות בכרטיסי אשראי נשאר קבוע. אין ירידה דרמטית.
"יש פה מקסם שווא, כי גם ירידה של 5% - 10% היא דרמטית. אולי היקף הקניות נשאר אותו דבר, אבל צריך להכניס למשוואה את האלמנט של הנסיעות לחו"ל. אנחנו נמצאים עכשיו בפיק שלהן.

מי שרוצה לצאת לחופשה, טס מפה כדי להתנתק, כי כשאתה בארץ זה הרבה יותר קשה. לכן, אני מעריך שחלק ההוצאות בכרטיסי האשראי הן על קניות בחו"ל ולא בארץ. הנתונים מראים שכמות הטיסות גדלה מעל לזו שהייתה ב- 2019, לפי הקורונה.

אם אחרי הקורונה זה היה פיצוי על הסגרים והישיבה בבית, היום אנשים יוצאים לחופשה בחו"ל כדי לברוח מהחדשות ואת הקניות עורכים שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully