וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים לא עובדים? לגבי 56% מהם זה פשוט לא נכון

עודכן לאחרונה: 2.8.2023 / 15:00

דוח למ"ס על נתוני התעסוקה במשק חשף נתון מעניין ורלוונטי לשיח הציבורי בישראל: גידול משמעותי בתעסוקה בקרב גברים חרדים, שעלתה ביותר מ-5% במשך חמש השנים האחרונות. מסתבר שהעלייה ביוקר המחיה חזקה יותר מכל הטבה שמוצעת למי שבוחרים לא לעבוד

צעירים חרדים במהלך הפגנה נגד המהפכה המשפטית מול ביתו של אריה דרעי, ירושלים, 23 במרץ 2023. ללא, פלאש 90
בחורי ישיבה רוקדים על רקע שלט תמיכה במחאה. רוב הגברים החרדים דווקא עובדים/פלאש 90, ללא

בתחילת השבוע שעבר פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה דוח, שסעיף מעניין ממנו נותר כמעט מחוץ לכל דיווח תקשורתי. על פי הדוח, חל גידול משמעותי במספר הגברים החרדיים המשתתפים במעגל העבודה.

הנתונים פורסמו כחלק מדו"ח הלמ"ס על תעסוקה ב-24.7, ומראים כי שיעור התעסוקה בקרב גברים חרדים בסוף המחצית השנה הראשונה עומד לראשונה על רף של כ-55.8% אחוזים. לעומת 52.9% בתקופה המקבילה בשנה שעברה, ועלייה של 5.3% בחמש שנים.

על רקע הקרע המעמיק בין הצביור החילוני למגזר החרדי, שנתפס כמשתמט מגיוס ומעבודה, אפשר אולי לעדכן את השיח: אמנם מספר החרדים המתגייסים לצה"ל נמצא בסטגנציה, אבל לפחות ההשתתפות בשוק העבודה תופסת תאוצה, נתון שהיה ידוע עד כה רק לגבי הנשים החרדיות.

חרדים בישיבה מטושטש פנים. ראובן קסטרו
חרדים בישיבה. למרות השתלבות גוברת במעגל העבודה, החוסר בלימודי ליבה גורם לפערי שכר גדולים/ראובן קסטרו

יוקר המחיה כמניע לעבודה

בהמשך לניתוח של משרד העבודה לנתוני הלמ"ס המראים עלייה בשיעור תעסוקת גברים חרדים בשנת 2023, מסר שר העבודה יואב בן צור:

"משרד העבודה מקדם הכשרות ותעסוקה במשק ושם דגש על שילוב אוכלוסיות מגוונות, וזה מוכיח את עצמו. העלייה בשיעור תעסוקת חרדים היא פרי המאמצים שלנו והודות להשקעה נרחבת והיא תורמת למשק תרומה אדירה. מנתונים אלו עולה הפוטנציאל האדיר של שילוב האוכלוסיות במשק, כשאנו מרוויחים פעמיים - פעם אחת בהכשרה ותעסוקה איכותית לאדם ופעם שניה המשק נתרם מכח אדם מגוון, מיומן ואיכותי. משרד העבודה ימשך לפתח תכניות הכשרה ומסלולים טכנולוגיים לטובת שילוב מיטבי בתעסוקה".

מהמכון החרדי למחקרי מדיניות נמסר:

העלייה המרשימה והמבורכת בשיעור התעסוקה של גברים חרדים בחצי הראשון של שנת 2023 אינה מפתיעה. כבר לפני מספר חודשים, בכנס המכון החרדי שעסק בתקציב המדינה בראי החברה החרדית, צפה ד"ר איתן רגב, סמנכ"ל המחקר והנתונים של המכון החרדי, כי עליית הריבית, השינויים בשוק המשכנתאות ויוקר המחייה המאמיר ישפיעו דרמטית על המגזר החרדי בפרט ויביאו לשילוב של גברים חרדים נוספים בשוק העבודה.

ד"ר איתן רגב, סמנכ"ל מחקר ונתונים של המכון החרדי: "כדי להעלות את כושר ההשתכרות והפריון נחוצה הכנה טובה יותר של הדור הצעיר החרדי אל אתגרי שוק העבודה.

ככל שנכנסים לשוק העבודה בגיל מאוחר יותר אז ההתפתחות התעסוקתית וכושר ההשתכרות נותרים מוגבלים. כיום קיים פער של יותר מ-100% בין השכר השנתי של גברים יהודים לא-חרדים לגברים חרדים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully