וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל החשש מהשלכות החקיקה: יולי ירוק בבורסה בתל אביב

עודכן לאחרונה: 3.8.2023 / 8:33

חודש יולי היה חודש טוב לבורסה בתל אביב, עם עליות שערים נאות שהושפעו בעיקר ממדד יוני הנמוך ומעצירת העלאת הריבית. בצל החשש מהשלכות החקיקה, שעצרו לכמה ימים את העליות, בדקנו מי היו המניות שהשתלמו יותר מכולן - וגם מי אלה שפחות

הבורסה לניירות ערך תל אביב. ראובן קסטרו
דווקא בחודש החם בשנה, הבורסה בתל אביב הוריקה סוף סוף. מי עלה על הגל ומי נותר מאחור?/ראובן קסטרו

עצירת עליית הריבית במשק המקומי לצד חוסנה של הכלכלה הישראלית הובילה את הבורסה המקומית לעליות שערים חדות, שנשברו עם מעבר הצעת החוק לביטול עילת הסבירות שלא בהסכמה עם האופוזיציה, אך המשיכו מיד לאחריה עת אזהרות סוכנויות הדירוג התבררו כ(עוד) כרטיס צהוב - ולא כהפחתה שלא במועדה של דירוג האשראי.

מניית בנק לאומי כבשה גם במהלך יולי את טבלת המניות הנסחרות ביותר במדד ת"א 125 עם מחזור מסחר יומי בגובה כ-119 מיליון שקל, ומבין חמש המניות הכי נסחרות היחידה שזזה ממקומה הייתה מניית ICL, שאת מקומה תפסה מניית בנק דיסקונט, עם מחזור מסחר יומי בגובה כ-66 מיליון שקל לאותה תקופה.

חמש המניות הכי פחות נסחרות הגיעו מתחומי הנדל"ן, ייבוא וקמעונאות, ואנרגיה, כאשר מי שחתמה את הטבלה מלמטה במהלך יולי האחרון הייתה מניית שיכון ובינוי אנרגיה, עם מחזור מסחר יומי בגובה כחצי מיליון שקל.

המניות העולות והיורדות ביותר בבורסה ת"א. ללא, מערכת וואלה!
המניות שלהטו ביולי - וגם אלה שפחות/מערכת וואלה!, ללא

אנרגיה חיובית

תחום הנדל"ן והאנרגיה, עם זאת, גם הובילו את טבלת חמשת המניות שסיפקו את התשואה הגבוהה ביותר למשקיעים מבין המניות הנסחרות במדד ת"א 125, כדוגמת מניות אקרו, שיכון ובינוי, משק אנרגיה ודלק קבוצה שזינקו ב-33%, 27.6%, 25.8% ו-23.2% בהתאמה, במהלך חודש יולי.

מניית קמטק, יצרנית ציוד הבדיקה והמדידה לתעשיית המוליכים למחיצה, הייתה היחידה מחוץ לתחומים אלו שהצליחה להשתרבב כשנייה בטבלה, עם עלייה של 32.7% לאותה התקופה.

לעומתן, מניות קרן השקעות התשתיות והאנרגיה ג'נריישן קפיטל ואיידיאיי ביטוח סיכמו את חודש יולי בירידה של 15% ו-9.5% בהתאמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ליאור גזית, עוזר מחקר בבית ההשקעות IBI. יח"צ,
ליאור גזית, עוזר מחקר בבית ההשקעות IBI/יח"צ

ליאור גזית, עוזר מחקר בבית ההשקעות IBI, הסביר כי "הסקטורים המרכזיים בשוק המקומי נהנו מעליות, כאשר מדד הטכנולוגיה עלה כ-5%, הבנקים והנדל"ן עלו בכ-6%, הנפט והגז עלו בכ-15% ואפילו מדד התקשורת וטכנולוגיות המידע עלה בכ-1.5%.

השוק המקומי הציג עליות גבוהות מאלה של מדדי העולם המובילים, ובהסתכלות מתחילת שנה (נכון לסוף יולי) המדדים המקומיים עברו לתשואה חיובית. ת"א 90, לדוגמא, עלה מעל 4.5% במהלך החודש הקודם ושאר המדדים המרכזיים הציגו עליות של מעל 6%.

סקטור הנדל"ן, לדוגמא, שמושפע כמעט באופן ישיר משינויים בפועל ומציפיות הריבית, חזר לתשואות חיוביות אחרי חצי שנה לא פשוטה בבורסה.

הסקטור הושפע לטובה כתוצאה משילוב של שני פרמטרים עיקריים: נתוני מאקרו חיוביים כדוגמת מדד המחירים לצרכן שהיה נמוך מהצפי, והחלטת בנק ישראל להשאיר את רמת הריבית ללא שינוי.

מכאן אפשר להבין מדוע אקרו ושיכון ובינוי נהנו במהלך חודש יולי, כאשר באותה תקופה שיכון ובינוי דיווחה על מזר הבנות לא מחייב לעסקה עם גוף מוסדי שכוללת בין היתר מכירת 8% מחברת הבת, שיכון ובינוי נדל"ן, לפי שווי של 5 מיליארד שקל.

ולגבי מניית קמטק, היא נהנתה מרוח גבית בעקבות דיווחי החברה על קבלת הזמנות ממספר יצרניות, לצד דוחות טובים לרבעון השני (ומחצית השנה) שעקפו את תחזיות האנליסטים וכללו העלאת תחזית.

כל אלו היו לעומת מדד הביטוח והפיננסים, שהתקשה מעט וירד קלות, במעט פחות מ 0.5%.

עם זאת, מדד הבנקים, המורכב מ 5 בנקים, מהווה כ-20% ממדד ת"א 125, לצד חשיבות ומשקל רב בכלכלה ובשוק ההון הישראלי בכלל.

בתור הסמן הימני של הכלכלה הישראלית, אי הוודאות הפוליטית והכלכלית סביב סיפור הרפורמה והוצאת הודעה מיוחדת על ידי חברת הדירוג מודיס הובילה את הבנקים לרכז עניין רב בזירה המקומית, ומכאן גם כמות המסחר בהן."

נציין כי כלכלנים רבים מציינים את חוזקה של הכלכלה הישראלית - המגיעה לידי ביטוי בעליות האחרונות בבורסה, וזאת למרות המשבר שעוברת תעשיית ההייטק המקומית כתוצאה מעליות הריבית שפגעו בעיקר בגיוסים, וכי זו עלולה להיפגע כתוצאה מהתרחבות השסע החברתי על רקע הרפורמה המשפטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully