וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה יחקור את הגופים המטפלים במאבק ביוקר המחיה

עודכן לאחרונה: 3.8.2023 / 13:29

אנגלמן יחקור את התמודדות הממשלה עם ריכוזיות ומונופולים בתחום המזון. בין השאר יבדוק את הגופים הבאים: משרד הכלכלה, רשות התחרות, הרשות להגנת הצרכן ומכון התקנים.

מתניהו אנגלמן, מבקר המדינה. מארק ישראל סלם,
מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן. נדרש לנושא יוקר המחיה/מארק ישראל סלם

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן החל בבדיקת מה שהוא מכנה: "התמודדות הממשלה עם ריכוזיות ומונופולים בשוק המזון". ממשרד המבקר נשלחו מכתבים לגופים המבוקרים, ביניהם: משרד הכלכלה, רשות התחרות, הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ומכון התקנים.

במכתב מודיע משרד המבקר על קיום הבדיקה, מצהיר על אנשי קשר מטעמו וכן מבקש מהגופים המבוקרים להמציא רשימה של אנשי קשר, רפרנטים, מטעמם שיוכלו לענות על שאלות, למסור מסמכים ועוד.

מנכ"לית רשות התחרות עו"ד מיכל כהן. אתר רשות התחרות,
הממונה על התחרות, עו"ד מיכל כהן. נמצאת כבר זמן רב על הכוונת של שר הכלכלה, עכשיו גם על זו של המבקר/אתר רשות התחרות

גורמים במשרד הכלכלה, שבעצמו פועל בכמה מישורים להקלת התקינה - מול מכון התקנים וכן להגברת התחרות, מסרו לוואלה כי "אנו שמחים על הביקורת החשובה, דרוש ניעור של רשות התחרות". עוד הוסיפו אותם גורמים כי: "שר הכלכלה נחוש בדעתו להחליף את הממונה על התחרות".

הממונה על התחרות, מיכל כהן, מסרה: "אני מברכת על החלטת מבקר המדינה לבחון את אופן יישום דוח הביקורת "התמודדות הממשלה עם הריכוזיות והמונופולים בענף המזון" על ידי משרדי הממשלה ורשויותיה. תחום המזון עומד בראש סדרי העדיפויות של רשות התחרות בשנתיים האחרונות נוכח חשיבותו לרווחת הצרכן ומאפייניו התחרותיים. הרשות שמחה שמבקר המדינה מכיר בחשיבות התחום, ותעמוד לרשות אנשי משרד מבקר המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully