וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו והפייק: הייתם קונים מהאיש הזה רכבת משומשת לאילת?

עודכן לאחרונה: 5.8.2023 / 7:28

במסגרת מאמציו "לאיחוי הקרעים" מקדם נתניהו סדר יום עדכני הכולל שלושה פייקים כלכליים. הבעיה: מדובר בספינים ממוחזרים שהופצו כבר ב-2009, כך שמי שקונה - עושה זאת על אחריותו בלבד

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט ביקרו במפקדת פיקוד מרכז , 1 באוגוסט 2023. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וגלנט. כפה על שר הביטחון לארגן לו ביקור ראווה, כדי לפתח את קמפיין הפיוס/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

קצת יותר משבוע אחרי אישור התיקון לחוק פסקת ההתגברות נתניהו עושה הכול כדי לחזור לשגרת היום בסיוע סדרת ספינים חדשה ("מרד בליכוד", "אחים אנחנו", "ממשלת אחדות" ועוד).

בימים שהוא מוכר סיפורי בדים בישראל, לטלוויזיה האמריקאית הוא אינו טורח לספק תשובות על עתיד החקיקה אלא מסתפק בהודעות לקוניות. יום לפני הפגישה המתוקשרת עם נשיא זמביה (ככה זה שאין ביידן), כפה נתניהו על שר הביטחון יואב גלנט ביקור בפיקוד מרכז כדי לומר שהכול בסדר.

בצה"ל אין משבר וכמובן שגם הכלכלה איתנה: אמזון משקיעה 26 מיליארד שקלים, אינטל מתכוונת להשקיע 25 מיליארד דולרים ואנבידיה בונה מחשב על. ביבי נאחז בכל בדל של השקעה כלכלית, רלוונטית או לא.

אל יריקות חברות דירוג האשראי הבינלאומיות הוא מתייחס כאל גשמי ברכה. נראה מה יתרץ אם באוקטובר ירד אופק דירוג האשראי של ישראל.

פקקים בערב חג פסח, מחלף גהה. 5 באפריל 2023. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
"מראש פינה לתל אביב יגיעו בתוך שעה" הבטיח נתניהו ב-2009. המדהים הוא שלא נמאס לו לשקר לציבור/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

שקרים מודל 2009

הבעיה היא שאת הסיפורים האלה אנחנו שומעים כבר מספטמבר 2009. לא מאמינים, הנה ריאיון שנתן באותה שנה, לפני 14 שנים, כשנבחר על ידי המגזין דה מרקר כאיש משפיע ביותר במשק.

"נוזיל את הדירות, נרשת את ישראל בכבישים וברכבות. זוגות צעירים לא יצטרכו למשכן את חייהם כדי לקנות דירה. מראש פינה לתל אביב יגיעו בתוך שעה" הבטיח. מאז עברו 14 שנה - וזה לא הפריע לו לחזור בדיוק על אותן הבטחות גם באוגוסט 2023.

"אנחנו בסיכום כנס הקיץ ויש הרבה מה לסכם. הממשלה מקדמת שלושה יעדים מרכזיים שישנו את חייהם של כל אזרחי ישראל" אמר והתעלם לחלוטין מהמהפכה המשפטית שקידם על חשבון היעדים הכלכליים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
רה"מ בנימין נתניהו, מירי רגב,ישיבת ממשלה, 30 ביולי 2023. מארק ישראל סלם, אתר רשמי
אם היה מתקבל שקל תמורת כל פעם שבה נתניהו שיקר לגבי הרכבת לאילת (שממילא אינה נדרשת), אולי היה גם תקציב להקמתה. בכל מקרה, בכסף הזה מוטב לשפר את בית החולים בעיר/אתר רשמי, מארק ישראל סלם

מהפכה והיפוכה

"המהפכה הראשונה שאנחנו מחוללים היא בהורדת יוקר המחיה. אנחנו שמים קץ למצב האבסורדי שבו אזרחי ישראל משלמים יותר מאזרחי אירופה על אותם מוצרים רק בגלל בירוקרטיה מיותרת". בהמשך דבריו פירט את מהלכי החקיקה שיגמישו את אפשרויות ייבוא מוצרים לישראל.

אבל ההמשך הוא שמפיל מהכיסא. "אני מזכיר לכם שדיברו על זה במשך שנים! קראו על זה במשך שנים, ואנחנו עושים את זה במשך כמה חודשים. כל המהלכים האלה יפחיתו את יוקר המחיה בפעם הראשונה מזה עשרות שנים".

הלו מר נתניהו. מי הוביל את כלכלת ישראל משנת 2009? מי הבטיח הורדת יוקר המחייה בקדנציה המי יודע כמה שלך? ומה עשית כדי לקיים את ההבטחות החוזרות ונשנות להורדת מחירי הדיור שהוכפלו מאז 2009? אם אתה לא מודה שנכשלת לפחות תפסיק למכור סיפורי סבתא, או בלשון שר האוצר שלך, סיפורי גרנדמייזר.

"המהפכה השנייה שאנחנו מחוללים היא בתחבורה. בממשלות הקודמות בהנהגתנו חיברנו את ישראל ברכבות, בכבישים, במחלפים, בגשרים. חוללנו מהפיכה חברתית של ממש" הפיץ בפעם המיליון את השקר של השקת קו רכבת לאילת.

לו היינו אוספים שקל על כל ידיעה שפורסמה בעניין הרכבת, היינו מגיעים לתקציב הנדרש להקמתה של זו, בסך מיליארדי שקלים. זה לא מקרי שעד היום אין רכבת לאילת ובטח לא לערב הסעודית. לאחינו המוסלמים מומלץ להמשיך לעלות לרגל למכה דרך ירדן.

נתניהו אינו בן גוריון שדיבר מעט אבל עשה הרבה. בכל מקרה כמות הנוסעים לאילת אינה מצדיקה הקצאת 100 מיליארד שקל שהם כרבע מתקציב המדינה. עדיף להשתמש בעשירית מהכסף הווירטואלי לשדרוג בית החולים באילת או שיפור שירותי הרפואה בקריית שמונה.

ותוך כדי סיפורי המעשיות על הרכבת, הודתה שרת התחבורה, מירי רגב, שהיא עושה פוליטיקה קטנה על חשבון חוק המטרו. החוק נלקח כבן ערובה עד להקמת הרכבת לאילת כאילו מדובר בעניין פרטי שלה.

הפגנת ההייטקיסטים ברחוב קפלן בתל אביב, שבוע שני באותו מקום.. ינון שלום יתח
חוק שנועד לעודד השקעות בסטרט אפים מקומיים, דבר שדווקא התנהל לא רע עד לקידום ההפיכה המשטרית/ינון שלום יתח

אם שני הראשונים היו בבחינת שקרים והבטחות סרק שכבר התרגלנו לשמוע מנתניהו, המסר השלישי היה כבר בבחינת "הרצחת וגם ירשת": נתניהו שיבח את חוק האנג'לים, שנועד לדבריו להזניק את תעשיית ההייטק באמצעות הטבות מס - המהפכה השלישית של נתניהו.

החוק נועד לעודד השקעות בסטרט אפים, דבר שדווקא התנהל לא רע עד להקמת ממשלת ההפיכה המשטרית. אם הוא באמת דואג להייטק, די שיבטל את המהפכה המשפטית - ויפה הפגנה אחת קודם.

אבל הוא לא מתייאש: "ננצל את פגרת הקיץ כדי לנסות להגיע להסכמות בתוכנו. אני מקווה שהפעם ידנו המושטת לא תישאר באוויר". איזה יופי של פייק.

שיחות הפשרה בבית הנשיא שהחלו עוד בפגרת בחורף, התפוצצו בגלל שנתניהו לא עמד בסיכום לגבי הוועדה לבחירת שופטים. אפילו הנשיא הרצוג הודה שהיד המושטת שנותרה באוויר הייתה של יאיר לפיד ולא של נתניהו.

גם תיקון עילת הסבירות אושר רק לאחר שנתניהו נכנע לאיומי יריב לוין ואיתמר בן גביר. אבל לנתניהו נוח היה נוח להיחטף על ידי שני אלה. הוא יודע שבן גביר ולוין צריכים לחשוש יותר ממנו מנפילת הממשלה. ואם כבר, לא עדיף שהממשלה תיפול ולא המדינה?

ספק אם מישהו עדיין מאזין לנתניהו, אבל מי שכן מקשיב למילים לא יכול אלא לתהות כיצד לא נמאס לו להפיץ כל כך הרבה הבטחות ממחוזרות ומילים מכובסות, דיבורים ריקים מתוכן, בדיות והבטחות סרק. האם הוא עדין הוא לא מבין שחוץ מאוהדיו השרופים שיתמכו בו בלי קשר לתוכן הדברים, ליתר הציבור כבר נמאס?

כנראה שלא. מה גם שאולי יש עדין קונים לשקרים מיד שנייה ושלישית שהוא מפיץ מאז שנת 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully