וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנרגיה סולארית: חצי מיליארד שקל מבנק לאומי לטראלייט

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 11:33

מנורה סינרג'י, חברת בת של טראלייט תקבל מימון בהיקף 510 מיליון שקל מבנק לאומי להקמת פרויקטים סולאריים בהיקף של כ- 124 מגה וואט

פרויקט הסולאר של טראפלייט במאגרי תל יצחק. באדיבות טראלייט,
פרויקט הסולאר של טראלייט במאגרי תל יצחק/באדיבות טראלייט

חברת האנרגיה המתחדשת טראלייט מדווחת היום כי חברת הבת מנורה סינרג'י, המוחזקת ע"י החברה ב-50%, התקשרה עם בנק לאומי (כנציג המלווים) על הסכם מימון בהיקף של עד 510 מיליון שקל לטובת פרויקטים סולאריים בהיקף של 124 מגה וואט (DC).

הפרויקטים, שחלקם הגדול כבר מחובר לרשת החשמל, הינם על גבי גגות ומאגרי מים ברחבי הארץ, זאת מתוקף זכייתה של טראלייט בהליך תחרותי של רשות החשמל.

עד כה חוברו 97% מכלל הפרויקטים נשוא הזכייה, בהספק של כ-120 מגה וואט. הבולטים שבהם, בתל יצחק (10.7MW ), יסעור מערב (6.3 MW), בית שערים (5MW ), גן שומרון (3.7 MW) ותלמי אלעזר (3.6 MW).

רני ליפשיץ מנכ"ל טראלייט. חן וגשל,
רני ליפשיץ, מנכ"ל טראלייט/חן וגשל

כאמור, טראלייט חתמה עם בנק לאומי על הסכם מימון בהיקף של מעל חצי מיליארד שקל לטובת פרויקטים סולאריים על גבי גגות ומאגרי מים. סל הפרויקטים שבמסגרת ההליך התחרותי הראשון של דו שימוש הינו הגדול בישראל בתחום מאגרי המים ויניב הכנסות שנתיות בסך של כ-50 מיליון שקל במשך כ-23 שנה. המימון יוענק לפרויקטים בהיקף של 124 מגה וואט המוחזקים ע"י טראלייט ב-50%

רני ליפשיץ, מנכ"ל טראלייט: "אנו שמחים על הסכם המימון עם בנק לאומי לטובת פרויקטי גגות ומאגרי מים המתפרשים על פני 25 מוקדים מצפון ועד דרום, ורובם הגדול כבר מחובר לרשת ומייצרים חשמל ירוק, או שסונכרן לרשת ויתחיל לייצר חשמל בקרוב. מדובר באבן דרך נוספת בהתפתחות החברה לצד קידום פרויקטי דגל לאומיים שאנו מקימים ומקדמים - התענך והבקעה, שצפויים לבסס את מעמדה של טראלייט כשחקנית מרכזית בתחום הסולארי בישראל".

חברת טראלייט, פועלת בתחום פיתוח וייזום פרויקטי אנרגיה סולארית בארץ ובעולם. לטראלייט שותפות בלעדית עם תנועת המושבים, המאגדת 254 מושבים ברחבי הארץ. בנוסף, החברה השקיעה במספר חברות טכנולוגיה בתחומי האנרגיה הירוקה ותהליכי הייעול אנרגטי. לחברה צבר פרויקטים, בשלבי פיתוח שונים, של מעל ל-1,300MW בישראל. מנכ"ל החברה הוא רני ליפשיץ ויו"ר החברה הוא יונל כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully