וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ר אמיר טל נבחר ליו"ר הוועד המנהל של הארגון הישראלי לבני משפחה מטפלים Caregivers Israel

8.8.2023 / 10:57

ד"ר טל הוא בוגר החוג לבריאות נפש קהילתית מאוני' חיפה, מדען ראשי וחבר הנהלה בבית אקשטיין מקבוצת דנאל, רכז אקדמי ביוזמת סמואלי לבינה מלאכותית אחראית ברפואה באוניברסיטת תל-אביב, מייסד שותף בחברת Sequel Care וחבר ועד בעמותת Caregivers Israel

ד"ר אמיר טל נבחר ליו"ר הוועד המנהל של הארגון הישראלי לבני משפחה מטפלים Caregivers Israel. ד"ר טל הוא בוגר החוג לבריאות נפש קהילתית מאוני' חיפה, מדען ראשי וחבר הנהלה בבית אקשטיין מקבוצת דנאל, רכז אקדמי ביוזמת סמואלי לבינה מלאכותית אחראית ברפואה באוניברסיטת תל-אביב, מייסד שותף בחברת Sequel Care וחבר ועד בעמותת Caregivers Israel מראשית דרכה. עמותת Caregivers Israel עוסקת בקידום הכרה, תמיכה וזכויות לכמיליון וחצי בני משפחה מטפלים החיים בישראל.

ד"ר אמיר טל: "העמותה מקדמת מדיניות ציבורית להכרה במעמדם ובזכויותיהם של בני משפחה מטפלים ועורכת פעילויות מגוונות להעלאת מודעות בציבור הרחב. העמותה הקימה ומפעילה מערך תמיכה וייעוץ לבני משפחה מטפלים, לצד תוכניות הכשרה והדרכה שמסייעות לקדם 'מקומות עבודה ידידותיים לבני משפחה מטפלים' במגזר הציבורי, הפרטי והחברתי. נוסיף לקדם, ביתר שאת, מדיניות וחקיקה, ביחד עם השותפים הרבים שלנו. בחודשים הקרובים נכריז על יום מודעות לאומי לבני משפחה מטפלים בישראל, שתכליתו לקדם את המודעות ואת חזוננו, לפיו בני משפחה מטפלים בישראל זוכים להכרה ותמיכה, לזכויות ולכלים שמאפשרים להם להמשיך בתפקידם, תוך שמירה על בריאותם ואיכות חייהם".

כמיליון וחצי ישראלים מטפלים בבן משפחה חולה: הן בנים ובנות של הורים מזדקנים עם דמנציה, משפחות של מתמודדי נפש, בני זוג של חולי סרטן, הורים לילדים חולים או עם מוגבלויות ועוד. לרוב הם לא מכירים, או מזדהים בתפקידם המיוחד כ"בני משפחה מטפלים", שנושאים על גבם, אחריות, לחץ ודאגה. בני משפחה מטפלים תורמים ישירות לרווחתם ולאיכות החיים של יקיריהם וממלאים תפקיד קריטי בשמירה על רציפות הטיפול. מעבר לטיפול ביתי, לעיתים קרובות בני משפחה מטפלים פועלים כנווטים בתחום הבריאות עבור יקיריהם. ברמת המאקרו, בני משפחה הם מרכיב מרכזי במערכת הבריאות בישראל. הם חלק בלתי רשמי, אך מכריע, מכוח העבודה בתחום הבריאות. הם מפחיתים משמעותית את העומס על מוסדות הבריאות והמדינה על ידי מתן טיפול ללא תשלום. מאמציהם תורמים למטרות חברתיות רחבות יותר, כגון מתן אפשרות לאנשים עם מחלות כרוניות, מוגבלויות ולקשישים להישאר בקהילותיהם זמן רב ככל האפשר. בעוד שתרומתם הרבה עשויה להוביל לתחושות חיוביות, מחקרים מצביעים שתפקידם כבני משפחה מטפלים עלול לגרום לנטל משפחתי, בריאותי, נפשי, תעסוקתי וכלכלי מורכב עליהם.

עמותת Caregivers Israel מודה ליו"ר היוצא, פרופ' אלי כרמלי, על תרומתו העצומה לקידום מטרות העמותה בשבע השנים האחרונות.

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully