וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפורמת הסייעות יוצאת לדרך: שיפור משמעותי בשכרן

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 13:05

יותר מ-55 אלף עובדות ועובדים יזכו לשיפור משמעותי בשכר ובתנאי העבודה, כולל תוספות ומענקים ייחודיים, שמשפיעים על השכר הריאלי. יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "הבאנו בשורה לעשרות אלפי עובדות, עם עלייה בשכר, הכשרות מקצועיות ומנגנון קידום אפקטיבי"

חתימת הסכם הסייעות 1. דוברות ההסתדרות,
טקס החתימה המשותף להסתדרות, האוצר ומרכז השלטון המקומי/דוברות ההסתדרות

לאחר משא ומתן ממושך בין ההסתדרות, משרד האוצר ומרכז השלטון המקומי נחתמההרפורמה בשכר ובתנאי ההעסקה של תומכות החינוך ברשויות המקומיות.

הרפורמה תקדם באופן משמעותי את מעמדן של יותר מ-55,000 תומכות החינוך ותחולל שינוי יסודי בתפיסת המקצוע, מ-סייעת לתומכת חינוך, בין היתר גם על ידי ההכשרות וההשתלמויות המקצועיות. ההסכם יתמרץ עובדות חדשות להצטרף כצוות חינוכי משמעותי במערכת החינוך לגיל הרך מתוך מטרה לפתור את מצוקת כוח האדם בקרב הסייעות בשלטון המקומי.

עיקרי ההסכם:

 תוספת שכר: שכר היסוד של תומכות החינוך יועלה ביותר מ-20% ויעמוד מעתה על 7,000 שקל עד 8,000 שקל למשרה מלאה לעובדת מתחילה ללא ותק, וע"פ החלוקה הבאה:
• שכר הבסיס של תומכת חינוך אישית משלבת / רפואית יועלה ל-7,000 שקל.
• שכר הבסיס של תומכת חינוך בגן / בבית ספר יועלה ל -7,200 שקל.
שכר הבסיס של תומכת חינוך מיוחד יועלה ל-8,000 שקל.
 תוספת וותק חודשית לשכר בסך 50 שקלים לכל שנת וותק, עד ל-40 שנות וותק.

 קידום ופיתוח מקצועי: ההסכם מסדיר את פיתוח הפרופסיה המקצועית של תומכות החינוך ועל קידום המקצועיות על-ידי השתלמויות והכשרות שבגינן יזכו לתוספת רמה מקצועית שלבין 400 ל- 1,600 שקלים, בהתאם לרמה המקצועית.

 קיצור שבוע העבודה: שבוע העבודה יקוצר ל-40 שעות לאורך תקופת ההסכם שבסיומה תיבחן האפשרות לקיצור בשעה נוספת. בהמשך מתוכנן קיצור נוסף ל-39 שעות שבועיות, במידה שלא יהיה מחסור בתומכות החינוך בשנת 2027. המהלך יגדיל את ערך השעה למשרה מלאה, ויאפשר איזון ראוי יותר בין בית לעבודה.

 תמריצי התמדה: תמריץ התמדה חודשי של עד 600 שקל לתומכת חינוך שלא תיעדר מעבודתה, וכן מענק שנתי של 1,000 שקל לתומכת חינוך שנעדרה עד 10 ימי מחלה במצטבר.

 דמי החלפת גננת: תומכת חינוך שמחליפה גננת תהיה זכאית ל-200 שקל בכל יום, בנוסף על שכרה.

 לוח חופשות ותגמול: לוח החופשות יותאם לזה של משרד החינוך, לצד תגמול נוסף בגין עבודה בפגרת הקיץ ובחופשות החגים (במגזר היהודי - חנוכה ופסח, במגזר הערבי - חופשת החורף והאביב).

 הטבות נוספות בהסכם: קצובת ביגוד שנתית, ובניה של מסלול הכשרה של תומכות חינוך לתואר אקדמי בחינוך במסלול "אופק בתנועה" בסבסוד משמעותי של המעסיקים.

ההסכם נחתם בבית ההסתדרות, במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר-טל, מ"מ יו"ר ההסתדרות רועי יעקב, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר, סגן בכיר לממונה על השכר במשרד האוצר יוני פת, וראש מינהל הסכמי עבודה ושכר במרכז השלטון המקומי, חגית מגן. בטקס השתתפו תומכות חינוך מרחבי הארץ.

תרשים שכר סייעות. דוברות ההסתדרות,
דוגמא לחישוב השכר על פי ההסכם החדש/דוברות ההסתדרות

במו"מ השתתפו, יחד עם צוותיהם:

מטעם ההסתדרות - יו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר-טל, מנכ"ל האגף לאיגוד מקצועי וסמנכ"ל כלכלה ומדיניות אדם בלומנברג, יו"ר אגף הפנסיה, הביטוח ושוק ההון עו"ד מיה פרי-אלתרמן, מנכ"ל הסתדרות המעו"ף עמיחי סטינגר; ראש חטיבת החינוך בהסתדרות המעו"ף עו"ד רות לוי ומנהלות חטיבת החינוך עו"ד אילנית רגב ושירלי בן גוזי;

ראש הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי עו"ד חנה שניצר, סגנית ראש הלשכה המשפטית באג"ם עו"ד תהילה בנישו, ראש תחום בכיר מרחבים בלשכה המשפטית עו"ד גלי שטיינברג, וראש תחום הסכמים קיבוציים באגף הכלכלה אומרי זינגר.

מטעם משרד האוצר - הממונה על השכר אפי מלכין, סגן בכיר לממונה על השכר יוני פת, וסגן בכיר (אכיפה) לממונה על השכר שאדי עאזם; וכן, גלי אמיר, גלעד ווירגין ועו"ד רבקה ראבילו.

מטעם מרכז השלטון המקומי - ראש מנהל שכר והסכמי עבודה חגית מגן; סמנכ"ל חינוך רווחה וחברה מיכל מנקס, מ"מ מנהל היחידה הכלכלית ענת לובזנס, ועו"ד חמי לפידור.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "היום הזה עבורי הוא סגירת מעגל חשובה בחיי כמנהיג עובדים. עשינו היסטוריה, וכפי שהבטחתי, הפכנו את תפקיד הסייעת בגני הילדים לתומכת חינוך, פרופסיה בליבת הפעילות הפדגוגית.

ההסכם הייחודי מביא בשורה גדולה לעשרות אלפי עובדות ועובדים, עם עלייה דרמטית בשכר, מענקים ייחודיים, הכשרות מקצועיות ומנגנון קידום אפקטיבי. עכשיו אני קורא לכן, תומכות החינוך, תזקפו ראש! הבאנו מהפיכה שעולה הרבה כסף, ושמנו על השולחן את החשיבות של המקצוע שלכן! אני מודה לשותפים בהסתדרות, במשרד האוצר ובמרכז השלטון המקומי על הסכם ראוי, שנותן מענה משלים וייחודי להסכם המסגרת שחתמנו במגזר הציבורי".

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ':"ההסכם שנחתם היום הוא בשורה של ממש לא רק עבור תומכות החינוך אלא עבור כלל ההורים במדינת ישראל. תנאים טובים וסביבת עבודה איכותית ישפרו בהכרח את סביבתם של הילדים ויבטיח את חינוכם באופן מיטבי. מעבר לכך, מדובר בהסכם נוסף למשק שמביא יציבות לסקטור נוסף וממשיך בחיזוק החוסן הכלכלי של ישראל".

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס: "היום הצלחנו להביא הישג היסטורי וחשוב עבור כלל תומכות החינוך בישראל. לאחר חודשים ארוכים של דיונים, לחצים ומאמצים, אנחנו יוצאים עם בשורה עבור 55,000 עובדות השלטון המקומי. תומכות החינוך לא יהיו יותר שקופות במערכת.

אנחנו מעבירים אותן לקדמת הצוות החינוכי של הגיל הרך, כך שמערכת החינוך בישראל תוכל להתחיל להרים את הראש ולהתאושש. ההסכם החדש מביא לשיפור בכל היבטי התעסוקה והשכר של תומכות החינוך כולן ללא יוצא מן הכלל ומתקן עוול של שנים. יצרנו לראשונה מודל תמרוץ אמיתי לרצף עבודה לאורך כל השנה, בנינו אופק ומסלול לקידום תעסוקתי עם הכשרות מקצועיות ותכנית לימודים. נלחמנו, יחד עם ההסתדרות עבור הרפורמה המקיפה ואנחנו מברכים את הצדדים המעורבים. אני רוצה להודות ליו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, לממונה על השכר במשרד האוצר, ולחגית מגן, ראש מנהל שכר והסכמי עבודה במרכז השלטון המקומי, על חודשים ארוכים של מו"מ ממושך שמגיע לשיאו היום בחתימה על ההסכם".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל: "לאחר משא ומתן ארוך ומורכב, בהתאם לחזונו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ולתמיכתו, הושגה רפורמה חסרת-תקדים, אשר מתאים בין עבודת הקודש של תומכות החינוך למעמד הראוי להן, והפיכת המקצוע לפרופסיה שיש בו אופק קידום והתפתחות אישית. אני מברך את תומכות החינוך, ומבטיח שהסתדרות המעו"ף תמשיך ותלווה אותן לאורך כל הדרך".

מנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר: "הסכם תומכות החינוך מוכיח את החשיבות שאנו רואים בתמיכה בחינוך בגיל הרך ובעובדות והעובדים עם הילדים שלנו. אנחנו מאמינים שההסכם יוביל ליציבות ושגשוג של החינוך לגיל הרך. אני מודה לעובדות ועובדי אגף השכר במשרד האוצר על עבודתם המקצועית ולשותפינו במרכז השלטון המקומי ובהסתדרות".

הממונה על השכר והסכמי העבודה במשרד האוצר, אפי מלכין: "הסכם תומכות החינוך הוא בשורה משמעותית לחינוך לגיל הרך בישראל. זה הסכם חשוב שמחזק את מעמדן של תומכות החינוך וצפוי לסייע באתגרי הגיוס והשימור. ההסכם ממחיש את יכולתם של צדדים ליחסי עבודה קיבוציים, בהינתן מטרה משותפת, אמון ומקצועיות, להביא להישגים שמשרתים את כל הצדדים. אני רוצה להודות לעובדי ועובדות אגף השכר והסכמי עבודה על העבודה המקצועית לאורך כל הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully