וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוחה עשר: כך תפתיעו את הילדים ותרגילו אותם לאכול בריא

עודכן לאחרונה: 11.8.2023 / 23:58

הנה משהו שיעסיק הורים לכ-2 מיליון תלמידים החל מעוד שלושה שבועות, האוכל שיכינו וישלחו עם הילדים בכל בוקר. כהכנה לחזרה אל בית הספר, אספנו טיפים שיעזרו לנו לשמור על הבריאות של היקרים לנו מכל. לגזור ולשמור

קופסת אוכל לארוחת עשר. shutterstock, ShutterStock
מועדון ארוחת העשר: כך תגרמו לילדים לאכול אותה/ShutterStock, shutterstock

החינוך לתזונה נכונה, כמו כל חינוך, מתחיל בבית, אבל החל מעוד שלושה שבועות, יבלו הילדים שלנו מחצית מהיום שלהם בבית הספר, כלומר - מי שרוצה להקנות להם הרגלים בריאים, יצטרך למצוא פתרון גם לתזונה במהלך שעות הלימודים.

לקראת החזרה אל ספסל הלימודים, אספנו טיפים ועצות יצירתיות מאפרת מונשרי גורן, מנחת ההורים ויועצת למותג 'ניקול': כך תשמחו את ילדיכם בזמן הפסקת האוכל.

האמירה איתה בוחרת מונשרי-גורן להתחיל היא: "ארוחת הבוקר שאנחנו שולחים עם הילדים שלנו לבית הספר לא חייבות להיות משעממות - עם קצת יצירתיות תוכלו לייצר ארוחה טעימה, מזינה, מעניינת וארוזה באופן שישמח אותם ויעודד אותם לאכילה בריאה".

למרות המאמצים, רוב הילדים וההורים ממהרים בשעת הבוקר המוקמת והצורך להספיק המון דברים בזמן מוגבל מאלצת אותם לדלג על ארוחה מזינה והכרחית לתזונה בריאה. ברוב המקרים, את ארוחת הבוקר הילדים אוכלים בבית הספר או בגן והדרך של ההורים לדאוג שהם יאכלו בריא מסתכמת בהכנתה ושליחתה עם הילד/ה לבית הספר.

למה כל כך חשוב לאכול ארוחת הבוקר מזינה? בשנת הלילה רמת הסוכר יורדת וארוחת הבוקר מחזירה את האנרגיה הדרושה לתפקוד שלנו. מחקרים מראים כי ילדים שאכלו בבוקר רגועים יותר ומסוגלים להתרכז במשימות הלימודיות במהלך היום. כיוון שקשה להתארגן בבוקר ורוב הילדים מעדיפים לנשנש קורנפלקס לפני היציאה מהבית, לנו ההורים, נותר רק לשלוח איתם ארוחות מושקעות וטעימות, שיעזרו להם לצלוח את היום (בטווח הקצר) לשמור על התפתחות תקינה (בטווח הארוך).

ניקול שתפ yolo חזרה לבית הספר. יחצ ניקול,
ניקול ו- yolo מציגות שת"פ לקראת החזרה לבית הספר/יחצ ניקול

חשיבות ההשקעה והנימה האישית

כמעט לכל מה שאנחנו עושים כהורים יש השפעה על הילדים שלנו ובשעות שאנחנו לא איתם כשהם בבית הספר או בגן, הארוחה שנשלח איתם היא דרך לשלוח להם דרישת שלום מהבית. לא לכולנו יש זמן בבוקר לבשל או לחתוך ארוחות מושקעות, אבל כן אפשר לחשוב איך הופכים את הארוחה שנשלחת איתם בתיק, לאישית ומיוחדת.

ילדים אוכלים עם העיניים - בשגרת הלימודים וההליכה לבית הספר ולגן כדאי לזכור שילדים אוכלים בעיקר עם העיניים. כל מה שיפה, צבעוני או מפתיע, עשוי לעודד אותם לאכול.

הברכה היומית - אפשר לכתוב ברכה קבועה או איחולים לקראת מבחן או להוסיף מדבקות מצחיקות ולצרף לארוחה.

הגשה יצירתית - יכולה להתבסס על קופסאות אוכל מחולקות שבכל תא יהיה משהו אחר כמו ירקות קטנים, מפית מיוחדת מדבקות, פתקים עם כיתובים או מסרים או כריכים עטופים בעטיפה מיוחדת שתהפוך למשחק.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

כן משחקים בזמן הארוחה

"שנים אמרו לנו 'לא משחקים בזמן האוכל'", אומרת מונשרי-גורן, אבל למה לא להפוך את האוכל למשחק ואת קופסת האוכל למשהו שהילד יחכה לה וישמח לשלוף אותה מהתיק בהפסקה? אז איך עושים את זה? הנה כמה רעיונות:

העטיפה הופכת לאוריגמי - לניקול יש מוצר חדש בעיצוב המותג YOLO בדיוק למען המטרה הזו, להפוך את זמן האוכל גם לזמן משחק - נייר הסנדוויץ' החדש מגיע עם איורי מטוסים וסימוני קיפול ליצירת מטוס נייר לאחר סיום הכריך.

חידות ופתקים - אפשר לכתוב לילד/ה חידה יומית על עטיפת הכריך. אין לכם זמן לכתוב חידה יומית? לניקול יש עוד רעיון - ניתן לארוז את הכריכים בשקיות סנדוויץ' מיוחדות מנייר, שעליהן כבר מודפסים משחקים קלאסיים כגון איקס עיגול, קו נקודה, סודוקו, ומבוכים. השקית כאמור הופכת גם היא למשחק ומגיעה עם מדבקות מדליקות במתנה לסגירה נוחה.

מוצרי הנייר של ניקול ו-YOLO לקראת הזרה ללימודים

מוצרי הנייר של ניקול בשיתוף עם YOLO לקראת החזרה לבית הספר/יחצ ניקול

"יוצאים מהקופסה" תרתי משמע

רגע לפני שאתם מכינים כריכים וארוחה לילדים הנה כמה דברים שכדאי לזכור:

מה אוכלים היום? - סביר להניח שיש דברים שאתם תרצו לשלוח בקופסאות אוכל (כמו חלבונים וירקות) ויש דברים שהם ירצו לאכול (כמו פיתה עם שוקולד) כדי לא לאכזב או להתווכח עם הילדים מומלץ לתכנן ולהכין טבלת אוכל ובה תפריט יומי. כדאי לחלק את הטבלה לפי ארוחות אבל גם לפי ילדים - לא כל ילדי יקבל כריך דומה או קופסה דומה. קבעו איזה ירקות או פירות ישלחו בכל יום ואפילו נסו לגוון בסוג הלחם.

יוצאים מהקופסה - אנחנו כהורים תמיד חושבים על כריכים אבל בואו תצאו מהקופסה או למעשה כנסו רגע לקופסה והתחילו לחשוב על ארוחות עשר שלא כוללות רק לחם או לחמנייה. אפשר להכין מיני קאפקייקס או מאפינס מירקות וגבינות, אפשר לשלב סושי וירקות חתוכים בצורות ולסדר הכל בקופסאות אוכל מיוחדות.

הילדים הם שותפים - נכון שאנחנו יודעים מה טוב לאכול ומפחדים שאם ניתן לילדים לתכנן הם יאכלו כל היום עוגות שוקולד וכריך עם שוקולד, אבל מסתבר שאפשר וכדאי לערב אותם, להציע להם הצעות לבחירה וליהנות מתפריט שיתאים גם לחיך שלהם וגם לשעות שהם מבלים בכיתה.

חותכנים מקוריים - כדי לחתוך פירות וירקות, לחם, חביתה או גבינה צהובה, בצורות מיוחדות, חפשו חותכני צורות.

קופסת אוכל עם ארוחה לילדים. ShutterStock
חפשו חותכני צורות כדי לחתוך פירות וירקות, לחם, חביתה או גבינה צהובה בצורות מיוחדות/ShutterStock

מעדכנים רשימות - גם אם בניתם רשימות וטבלה עם הילדים, כדאי לבדוק מדי פעם אם הם לא רוצים לשנות את התפריט ואולי להתאים אותו לעונות השנה (פירות קיץ, או אוכל מחמם בחורף).

מכינים ביחד בבית - אפשר וכדאי להכין ממרחים ואפילו לחם או לחמניות בבית. רוב הילדים ישמחו לאכול ממרח שהכינו לבד וגם לחמים. זה דורש תכנון וגם מוכנות למטבח מבולגן, אבל ההנאה וגם הבריאות שווים את המאמץ.

ההמלצה שלנו היא להחליט מה אוכלים ולשתף את הילדים בחלק מההכנות מראש. לדוגמה אחר הצהרים - הכינו עם הילדים מיני מאפינס או ממרחים טעימים ואת זה תשלחו בקופסאות. ילדים גדולים יותר יכולים לבחור מתכונים מהאינסטגרם, להכין לבד או אתכם חלק מהמתכונים, אותם אתם תארזו יפה למחרת לכיתה.

ניקול חזרה לביהס. יח"צ ניקול,
העטיפה הופכת לאוריגמי: 'ניקול' בשיתוף עם מעצבי המותג YOLO מציעים נייר עטיפה יצירתי/יח"צ ניקול

כך תסדרו את קופסת האוכל

הקופסה בעצמה - בחרו קופסה איכותית, אטומה, שנסגרת בקלות. כדאי שהילדים יוכלו לפתוח ולסגור וכמובן שהקופסה לא תיפתח בטעות בתיק.

צרו הפרדה בתוך הקופסה - כדי למנוע את המגע בין הכריכים לירקות או לפירות - בחרו נייר עטיפה לכריכים וכדאי שיהיה איכותי, עמיד לשומנים וכזה שיכול להגיע בגדלים שיתאימו לכל סוג לחם - גם לבגט וגם לפיתה. אפשר גם להחזיק נייר עיטוף לכריכים עם מתקן לחיתוך באורך לפי צורך.

גיוון במיני מזונות - נסו לבנות ארוחות שיכללו פחמימות, חלבונים וירקות או פירות. לדוגמה: כריך עם ביצה, גבינה או פסטרמה או אפילו מעדן, ירקות ופירות.

אמצעי עזר - שלחתם פירות או ירקות חתוכים? כדאי להוסיף מזלג קטן או מפית לנגב את הידיים. שלחתם עם הילדים מעדן? אל תשכחו כפית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully