וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תנאים או ספק בחובה לציית לבג"צ הם חציית קו אדום"

עודכן לאחרונה: 9.8.2023 / 11:57

פורום העסקים שיגר אזהרה ברורה לראש הממשלה: "הטלת תנאים או ספק בחובה לציית לפסיקת בג"צ מהווה חציית קו אדום בוהק שגורמת לפגיעה חסרת תקדים ובלתי הפיכה בכלכלה הישראלית ובדמוקרטיה". בנוסף מגנים חברי הפורום את האיומים באלימות כלפי עופרה שטראוס

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. חיים גולדברג, יונתן זינדל/ פלאש 90, עיבוד תמונה
ראש הממשלה ונשיאת בית המשפט העליון. משמעות המכתב היא כרטיס צהוב לנתניהו שגורר רגליים במקום להתחייב מראש כי יכבד כל פסיקה של בית המשפט/עיבוד תמונה, חיים גולדברג, יונתן זינדל/ פלאש 90

פורום העסקים, שמורכב מכמאתיים ראשי החברות מהגדולות במשק, שמהוות את הרוב המכריע של הכלכלה הישראלית, שמעסיקות את מרבית העובדים במשק שיגר הבוקר אזהרה חמורה לראש הממשלה בנימים נתניהו.

בין היתר כתבו ראשי הפורום, ביניהם מנהלי הבנקים, רשתות קמעונאיות, יצרני מזון, תעשיינים, חברות נדל"ן, הייטק ועוד, כי הפורום דורש מראש הממשלה בנימין נתניהו להודיע באופן ברור ובלתי מותנה, כי הוא והממשלה כפופים לשלטון החוק ולפיכך יכבדו ויצייתו לכל פסיקה של בג"ץ.

"הטלת תנאים או ספק בחובה לציית לפסיקת בג"ץ מהווה חציית קו אדום בוהק שגורמת לפגיעה חסרת תקדים ובלתי הפיכה בכלכלה הישראלית ובדמוקרטיה.

משקיעים לא יסכימו לסכן את כספם במדינה שבה שלטון החוק מוטל בספק על ידי ראש הממשלה. הממשלה תתקשה לגייס אג"ח בחו"ל כאשר ראש הממשלה מטיל ספק בחובתו לציית לשלטון החוק, דבר שיורגש היטב בפגיעה משמעותית בעסקים ובמשקי הבית, בשל עלייה נוספת בריבית ובאינפלציה ושחיקה נוספת בשקל". כך נכתב במסגרת הודעת הפורום, ששוגרה אל ראש הממשלה העושה בנופש פרטי בנווה אטי"ב.

מפעל שטראוס, כרמיאל
עופרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס, מנכ"ל הקבוצה. מיכאל גלעדי, מיכאל גלעדי/פלאש 90, עיבוד תמונה
תובעים מכל המנהיגים לגנות את האיומים באלימות שהופנו כלפי עופרה שטראוס, על רקע הפסקת הפרסום בערוץ 14, בעקבות מחיאות כפיים באולפן לרוצח ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין/עיבוד תמונה, מיכאל גלעדי, מיכאל גלעדי/פלאש 90

נושא נוסף שעלה במכתב שהוציא פורם העסקים, הוא האיומים לפגיעה בעופרה שטראוס, יו"ר דירטוריון יצרנית המזון.

"הפורום מגנה בכל תוקף אלימות מכל סוג כלפי גברת עופרה שטראוס, יושבת ראש קבוצת שטראוס. אין לגיטימיות כלשהי לאלימות גם לא מילולית גם אם יש מחלוקות. מחלוקות מיישבים בשיח ולא באלימות. הפורום קורא למנהיגים להצטרף לגינוי המלא של כל גילוי אלימות".

סביר להניח שלדרישת הפורום לא תהיה השפעה מיידית על ראש הממשלה, שבינתיים סרב, כמעט במפגיע, להודיע כי פסיקת בג"ץ תהווה הכרעה ברורה ומקובלת גם אם תעמוד בסתירה לחוק יסוד. לכן למכתב זה יש תוקף עתידי, נוכח קולות גוברים הקוראים להשבתה כללית של המשק ללא הגבלת זמן, אם וכאשר תתנער הממשלה מחובת הציות לבג"ץ.

אמנם בעלי חברות, יו"רים ומנכ"לים, בניגוד לוועדי עובדים, אינם נזקקים להליך של הכרזת סכסוך עבודה בטרם ישביתו את עסקיהם, אולם זו אולי המשמעות המעשית העיקרית של המכתב, גם אם הדברים אינם נכתבים במפורש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully