וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג נחלש ל-4.842 שקלים

אילן מוסנאים

11.3.2003 / 16:12

היורו היציג התחזק ב-0.24% ל-5.36 שקלים; הדולר נחלש למרות הנפקות האג"ח צמוד דולר של לאומי, הפועלים ואקסלנס; היציבות בדולר - בהמתנה להתפתחויות בעיראק


המסחר הרגוע שמאפיין את שוק המט"ח בימים האחרונים נמשך יום נוסף. הדולר היציג נקבע על 4.842 שקלים - נמוך בכ-0.14% מהרמה בה נקבע היציג אמש. היורו היציג דווקא התחזק ב-0.24% ועלה לשער של 5.3666 שקלים. לאחר קביעת היציג, רושם הדולר ירידה קלה לרמה של 4.84 שקלים. גם היורו נחלש בשעות אלו ויורד ב-0.13% לעומת היציג שנקבע היום לרמה של 5.3596 שקלים.

דחיית ההצבעה במועצת הביטחון לגבי האולטימטום שהציעו ארה"ב, בריטניה וספרד אינה בעלת השפעה משמעותית על המסחר בדולר בעולם, אשר רושם יום יציב יחסית ללא מגמה ברורה.

מתחילת השבוע שעבר, עם ההתפכחות מהאופטימיות שליוותה את מינוי נתניהו לשר האוצר, נע הדולר בטווח צר יחסית בין 4.834 שקלים ל-4.858 שקלים. יציבות זו מיוחסת לעמדת ההמתנה של פעילים רבים, לקראת התבהרות הנושא העיראקי. הפעילים בשוק המט"ח כבר מתייחסים ליום שאחרי המלחמה, וצופים התחזקות של השקל - אם לא תחרוג המלחמה מהמתוכנן. לפיכך, נוצר איזון בין המוכרים לקונים - ברמה הנוכחית.

בחדר העסקות של אקסלנס מעריכים שהדולר צפוי להיסחר בימים הקרובים בטווח של 4.84-4.86 שקלים, כאשר הנטייה תהיה כלפי מעלה - הן בשל הדחייה הצפויה של ההצבעה בנוגע לאולטימטום של ארה"ב, שככל הנראה לא השיגה את הרוב הדרוש לאישור המתקפה בעיראק, והן בשל גל ההנפקות המט"חיות הצפוי היום.

היום יבצעו בנק לאומי, בנק הפועלים ואקסלנס הנפקות של אג"ח צמודות לדולר - בהיקף של כ-180 מיליון דולר. באקסלנס מעריכים שהגופים המנפיקים יידרשו לרכוש דולרים, ככיסוי לכספים שיגייסו. ביקושים אלו עשויים להשפיע על שער הדולר, ולגרום לעלייתו. פריצה של רמת ה-4.86 שקלים, אומרים באקסלנס, עשויה לסמן בחינה מחודשת של רמת ה-4.90 שקלים לדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully