וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכלבסקי יפרסם היום את דו"ח השכר השנתי: צפוי להצביע על חריגות שכר שערורייתיות בסקטור הציבורי

ליאור כגן

11.3.2003 / 9:11

חריגות השכר יבלטו על רקע המיתון במשק ומצוקת המזומנים של הממשלה; הדו"ח צפוי ליצור הד ציבורי רחב מבעבר על רקע כוונת הממשלה להטיל מסים במסגרת התוכנית הכלכלית



בעוד הסקטור העסקי מצטמצם ומפחית את שכר העובדים, חגיגת השכר בסקטור הציבורי נמשכת, כך צפוי להעיד היום הדו"ח התשיעי של הממונה על השכר, יובל רכלבסקי, שיפורסם בשעה 12:00. הדו"ח מכיל נתוני שכר על כ-680 גופים נתמכים והמתוקצבים על ידי הממשלה בשנת 2001.



הדו"ח צפוי לחשוף חריגות שכר שערורייתיות במגזר הציבורי, הבולטות במיוחד על רקע המיתון הקשה השורר במשק ומצוקת המזומנים של הממשלה. ממצאי הדו"ח צפויים להראות כי בסקטור הציבורי יש שומנים רבים וכי על הממשלה להתחיל את הקיצוץ בו, ולא לחפש פתרון קל בדמות הטלת מסים על הציבור הרחב כדוגמת מע"מ על פירות וירקות. על רקע נתונים אלו, יש להעריך כי הדו"ח שיפורסם היום ייצור הד ציבורי רחב יותר מבשנים עברו.



הדו"ח צפוי להצביע על בכירים רבים בסקטור הציבורי שעלות שכרם גבוהה מ-50-60 אלף שקל. ככל הנראה, שיאני השכר משנה שעברה יבלטו גם השנה: עובדי חברת החשמל, בנק ישראל, התעשייה האווירית, ורשות הרכבות והנמלים. בשנה שעברה נמצאו חריגות שכר ב-20% מהגופים.



חריגת שכר מוגדרת כמצב בו שכרו של בעל תפקיד עלה ביותר מ-3%, מעבר לעליית שכרם של עובדים מקבילים בשרות המדינה. המשמעות היא שחריגות השכר הן רבות יותר מאלו שיופיעו בדו"ח, שכן ישנם כאלו ששכרם עלה בפחות מ-3% והם לא נכללו בדו"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully