וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת רו"ח KPMG שילמה 200 מיליון דולר ליישוב תביעות של משקיעי רייט אייד ואוקספורד הלת

דפנה מאור

11.3.2003 / 9:55

KPMG הכחישה כי פעלה שלא כדין, אך יישבה את התביעה כדי להמנע ממאבק משפטי ממושך ויקר



חברת רואי החשבון KPMG הסכימה לשלם 200 מיליון דולר ליישוב תביעה שהגישו נגדה משקיעים, בטענה כי ערכה ביקורת לקויה של שתי חברות. KPMG הכחישה כי פעלה בניגוד לחוק בביקורת החשבונאית על חברות רייט אייד ואוקספורד הלת, ויישבה את התביעה כדי להימנע מעלויות הכרוכות במאבק משפטי ממושך.



KPMG היתה המבקרת החשבונאית של רייט אייד, אשר מנהליה הבכירים הואשמו בהונאה חשבונאית שנועדה לנפח את רווחי החברה ב-1.6 מיליארד דולר ולהונות את המשקיעים. המנהלים נתבעו על ידי הרשויות הפדרליות. KPMG טענה כי נפלה קורבן לנוכלויות ההנהלה, אך שילמה 125 מיליון דולר למשקיעי רייט אייד כדי ליישב את הנושא ללא כל תביעה אזרחית או פלילית נגדה.



אוקספורד הלת נתבעה לאחר שתקלת מחשב הובילה לבעיות בתשלומים לספקים ובגביית חובות. כתוצאה מהתקלה סבלה החברה מנפילה חדה במנייתה. KPMG שילמה 75 מיליון דולר כדי ליישב תביעה זו.



KPMG, בדומה לפירמות החשבונאות הגדולות בארה"ב, היתה נתונה בשנה החולפת תחת זכוכית מגדלת, ואף הפכה נושא לחקירת הרשויות הפדרליות באשר לתפקודה כמבקרת של זירוקס. שערוריות חשבונאיות רבות שהתגלו מאז פרשיית אנרון ופירוקה של מתחרתה, ארתור אנדרסן, הפכו את חברות רואי החשבון למטרה לתביעות רבות מצד המשקיעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully