וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחנכים לקיימות: 91% מההורים בעד שילוב תכנים סביבתיים בתכנית הלימודים

עודכן לאחרונה: 13.8.2023 / 9:21

משבר האקלים הפך בשנים האחרונות לנושא מרכזי שעולה בקביעות לסדר היום הציבורי, לצד יוקר המחייה, אתגרים ביטחוניים ותרחישים פוליטיים. מסקר שנערך לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה, ניכר כי 91% מההורים בישראל רואים חשיבות בשילוב נושא הקיימות בתוכנית הלימודים השנתית

מורה עוזרת לתלמיד לכתוב. ShutterStock
מחנכים לקיימות: 91% מההורים בעד שילוב תכנים מקיימים בתכנית הלימודים/ShutterStock

המודעות לנושאי הקיימות ואיכות הסביבה בישראל, נמצאת במגמת עלייה מתמשכת ורובנו כבר מבינים שנדרש מאיתנו לאמץ מספר פעולות במהלך היום שיעזרו לנו לשמור על הכדור שבו אנו חיים.

סקר חדש שנערך לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד, בקרב מדגם ארצי מייצג של 501 הורים ישראלים לילדים בגילאי 4-18, חושף ממצאים מעניינים לפיהם, החינוך לקיימות ושמירה על איכות הסביבה נמצא בראש סולם הערכים של ההורים בישראל.

על פי תוצאות הסקר, שנערך על ידי מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה עבור מותג מוצרי החשמל הבינלאומי Beko, נמצא כי:

70% מהמשיבים מעידים כי הם מחנכים את ילדיהם לאורח חיים השומר על הסביבה - מרבית ההורים בישראל מחנכים את ילדיהם לאורח חיים מקיים ומתחשב בסביבה. כשנשאלו באיזו מידה הם מסכימים עם ההיגד "אני מחנך את ילדי לאורח חיים השומר על איכות הסביבה", 70% מהם השיבו שהם מאד מסכימים ודי מסכימים, 15% ציינו כי הם לא כל כך מסכימים ו-2% מההורים ענו כי הם כלל לא מסכימים.

91% מההורים בעד שילוב נושאי קיימות ואיכות הסביבה בתכנית הלימודים - קרוב לכלל המשיבים סבורים כי חשוב לשלב תכנים לימודיים שקשורים בנושאי קיימות ואיכות הסביבה בתכנית הלימודים, כשנשאלו באיזו מידה חשוב או לא חשוב עבורם שישולבו, 91% ענו שהם מאד מסכימים ודי מסכימים, 7% השיבו שהם לא כל כך מסכימים ו-רק 2% ענו שהם כלל לא מסכימים.

קיימות. ShutterStock
70% מההורים, מעידים כי הם מחנכים את ילדיהם לאורח חיים השומר על הסביבה/ShutterStock

למעלה מ-60% מההורים לא יקנו ציוד חדש ללימודים

ל- 88% מההורים חשוב שישולבו תכנים הקשורים בקיימות ואיכות הסביבה - גם בקייטנות ובמסגרות הלימוד של הילדים במהלך החופש הגדול לילדים שנמצאים בקייטנות וגם לאלה שלא, חופשת הקיץ זו הזדמנות מעולה להחדיר בהם ערכים של קיימות ושמירה על איכות הסביבה בפעילויות שאנחנו עושים איתם בבית או מחוצה לו. 88% מההורים ענו שחשוב להם שישולבו תכנים הקשורים עם קיימות ואיכות הסביבה גם בקייטנות ובמסגרות הלימוד של הילדים במהלך החופש הגדול, 10% לא כל כך הסכימו ו- 2% כלל לא מסכימים.

מאיזה גיל רצוי שנערב את ילדינו בנושאים הקשורים לקיימות ואיכות הסביבה? - לעיתים נדמה לנו שילדים אינם בשלים ללמוד או להכיל נושאים מסוימים, אך ההפך הוא הנכון. ילדים בגילאי 4-6 סופגים וקולטים הכל מהסביבה הקרובה להם, וככל שנחשוף אותם ונאפשר להם היכרות עם משאבי הטבע, כך הם יסגלו לעצמם הרגלים ויישמרו אותם. כשנשאלו משתתפי הסקר מאיזה גיל לדעתם רצוי לכלול חינוך לקיימות ואיכות הסביבה בתכנית הלימודים, 85% מההורים ענו שרצוי להתחיל כבר מהגן. 14% השיבו שכדאי להתחיל מכיתה א' ואילו רק 1% מתוכם ענו שרצוי מחטיבת הביניים ומעלה.

45% מההורים ממחזרים ציוד לבית הספר משנים קודמות - ומה באשר לקיימות בכל הקשור לרכישת ציוד בית ספר? תוצאות הסקר מעלות כי קרוב למחצית מההורים ינסו למחזר חומרי לימוד משנים קודמות ורק כשליש מהם ירכשו חדש. כשנשאלו ההורים באילו מהדרכים הבאות ירכשו מוצרים לילדיהם לקראת שנת הלימודים החדשה, 45% ענו שהם ינסו למחזר ציוד משנים קודמות ואילו 34% מההורים השיבו כי הם מתכוונים לרכוש הכל חדש. 12% מתכוונים לרכוש יד שנייה ו-5% ינסו להשיג מאחרים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
למעלה מ-60% מההורים, לא ייקנו ציוד חדש ללימודים, סקר של BEKO. יח"צ,
למעלה מ-60% מההורים, לא ייקנו ציוד חדש ללימודים, סקר של BEKO/יח"צ

פחות הורים יקנו ציוד לימודים באונליין

אונליין או בחנות פיזית? - מרבית אלו שירכשו חומרי לימוד חדשים יעשו זאת רק או בעיקר בחנויות פיזיות, 23% מתכוונים לרכוש גם בחנויות וגם באונליין ורק כ- 16% ציינו שיקנו את מרבית או כל חומרי הלימוד אונליין.

זו הפעולה הנפוצה ביותר שהישראלים עושים בשביל לשמור על איכות הסביבה - תתפלאו, אך גם כיבוי אורות ומכשירי חשמל שאינם בשימוש הן פעולות שכדאי מאד לאמץ כדי לחסוך באנרגיה, מעבר לחיסכון הכלכלי. 83% מהנסקרים מקפידים על כיבוי אורות ומכשירי חשמל כשהם אינם בשימוש וזו הפעולה הנפוצה ביותר שהישראלים מבצעים כדי לשמור על הסביבה.

מבינים את משמעות הנזק של הפלסטיק - 66% מהישראלים ממחזרים בקבוקי פלסטיק, 61% עושים שימוש בסלים רב פעמיים ומוותרים על שקיות כשהם עושים קניות בסופר, 54% משתמשים במוצרי חשמל חסכוניים באנרגיה ו-44% מפרידים פסולת לפחי מחזור המתאימים כמו נייר, אריזות, זכוכית וכדומה.

אופליין או אונליין, סקר של BEKO לקראת שנת הלימודים. יח"צ,
מרבית ההורים ירכשו חומרי לימוד חדשים בחנויות פיזיות/יח"צ

ההורים מחנכים לאורח חיים מקיים ומתחשב

גיהן ישין, מנכ"ל Beko ישראל: "בסקר הנוכחי ביקשנו לבדוק עד כמה חשוב להורים בישראל לשלב את נושא איכות הסביבה בחינוך הילדים בבית כמו גם במסגרות החינוך הרשמיות. שמחנו לגלות שהורים בישראל הם בעלי מודעות גבוהה לשמירה על כדור הארץ ושרובם מעדיפים לחנך את ילדיהם לאורח חיים מקיים ומתחשב בסביבה, המותג BEKO פועל רבות למען פיתוח טכנולוגיות מתקדמות, צמצום פליטות פחמן דו חמצני וייצור מוצרי חשמל באמצעות שימוש בחומרים ממוחזרים. באמצעות כל זאת ועוד, אנחנו סבורים שביחד נצליח לשמור על כדור הארץ בצורה הטובה ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully