וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה בליכוד מנסים לקנות את הבחירות לרשויות המקומיות?

עודכן לאחרונה: 12.8.2023 / 6:56

המענקים החריגים לאשקלון ופסטיבל הרכבת הקלה - מפתח תקווה לבת ים, תוך התעלמות מתל אביב - מוכיחים: בליכוד רואים את הסקרים, מבינים שהפיכת המהפכה לאג'נדה מרחיקה מהם מצביעים ומחלקים פינוקי בחירות לרשויות המקומיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש עיריית אשקלון תומר גלאם,30 ביולי 2023. ללא, אתר רשמי
ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש עיריית אשקלון תומר גלאם. אחרי שנים שבהן הופקרו התושבים ללא מקלטים וממ"דים, פתאום נזכרו שצריך לחזק את העיר/אתר רשמי, ללא

אף אחד לא האמין שהליכוד יזרום עם תוצאות הבחירות ללשכת עורכי הדין ויאפשר ללשכה את מינוי נציגיה בוועדה לבחירות שופטים. בבחירות מלפני חודשיים נחל המועמד המועדף בקרב הליכוד, עו"ד אפי נווה תבוסה משפילה.

במקום לקחת משכך כאבים, מנסים כעת להנדס את הרכב הוועדה לבחירת שופטים או לבטל בחוק את מעמדה הסטטוטורי. ההפסד הבחירות ללשכה היה בבחינת מתאבן ביחס למנה העיקרית. בכל התמודדות פוליטית עתידית שתעמוד על הפרק הקואליציה תפסיד.

בממשלה בראשות בנימין נתניהו טוענים כי 64 מנדטים הצביעו בעד המהפכה המשפטית. אם נקלף את הטיעון נוכיח שהליכוד לא היה מעז להעמיד למבחן בקלפי או במשאל עם. בליכוד פשוט רועדים מבחירות.

במצב הנוכחי, נתניהו לא יעז להקדים את הבחירות לכנסת אפילו ביום אחד אלא אם כן יחתום עד אז על עסקת טיעון. לכן כל האיומים בסגנון "תחזיקו אותי" של בן גביר וסמטוריץ' הם בבחינת "סרק סרק סרק". לנתניהו נוח לתלות בהם את פירוק הממשלה כדי לתרץ את כניעתו ליריב לוין.

הבחירות לרשויות המקומיות הם המבחן האלקטורלי הבא של הליכוד. נציגי הרשויות המקומיות מתחננים שהליכוד יעלים את יוזמות הרפורמה בתקופה שבין ה-15 לאוקטובר (מועד שיבת הכנסת מפגרת הקיץ) ל-31 לאוקטובר (מועד הבחירות לרשויות).

הקו האדום הרכבת הקלה גוש דן פתח תקווה תל אביב. ראובן קסטרו, מערכת וואלה
הרכבת הקלה: כולם רוצים להגיע לתל אביב, אבל מבחינת הליכוד היא נוסעת רק מפתח תקווה לבת ים, שתי ערים עם ראשי עיר מהליכוד/מערכת וואלה, ראובן קסטרו

לאיפה נוסעת הרכבת הקלה?

מצביעי המחאה יגיעו לקלפיות בהמוניהם. ועדות הקלפי יאוישו ברבים מאנשיה כדי למנוע תעלולים. ברשויות מבינים שהזדהותם עם האג'נדה תקשה עליהם הפעם ודברים ברוח זו נשמעו השבוע בהשקת קמפיין הליכוד לבחירות בראשון לציון.

העובדה שהקמפיין הושק דווקא בעיר הרביעית בגודלה בישראל, מצביעה על חשיבותה בעיני הליכוד. ניצחון בעיר יהיה מתוק במיוחד. במקביל בליכוד לא מוותרים ועושים כל מאמץ כדי לפנק את הרשויות בראשות הליכוד בתקציבים מיוחדים.

אלה יכולים להיות פינוקים ממשרד התחבורה או תקציבי סיוע חריגים לאשקלון. לו השרה מירי רגב הייתה יכולה, היא הייתה בוודאי שמחה לערוך את חנוכת הרכבת הקלה בגוש דן קרוב ככל שניתן למועד הבחירות, אבל יש גבול לכך תעלול.

גם כך האירוע יהפוך למפגן פוליטי תוך התעלמות מרון חולדאי ראש עירית תל אביב, העיר שהיא לב הפרויקט ובה נמצאות מרבית תחנות הרכבת. המרוויחים יהיו ראש עירית פתח תקוה או בת ים (שניהם אנשי ליכוד). המחאה הפכה אם כן לאיום האלקטורלי הגדול ביותר על הליכוד ועל נתניהו.

מה עושים כדי לפגוע בה ולמסמס ככל שניתן את האפקטיביות שלה? מהנדסי התודעה מנסים לצבוע אותה בצבעים פוליטיים. למרות שהבחירות הכלליות יערכו בעוד קצת יותר מ-3 שנים כבר מתפרסמים סקרים על כוחה האלקטורלי של המחאה ומהיכן מגיעים המנדטים שלה, זאת על אף שאין לראשיה כל כוונה להפוך לשחקנים במסדרונות הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully