וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הביטוח מובילות את ירידות השערים; גירעון של 3% לצרפת בשנת 2002

דפנה מאור

11.3.2003 / 13:29

פולקסווגן מאבדת 7.7% בעקבות אזהרת רווח לרבעון הראשון; העודף המסחרי של גרמניה גדל בינואר ל-9 מיליארד יורו



ירידות שערים נרשמות בבורסות אירופה בעקבות אי הוודאות הנסובה סביב עיראק. פאריס יורדת ב-1%; פרנקפורט יורדת ב-0.9%; לונדון ב-0.3%. מניות הביטוח והרכב מובילות את הירידות.



העודף המסחרי של גרמניה גדל בחודש ינואר ל-9 מיליארד יורו (9.9 מיליארד דולר) לעומת דצמבר, אולם היה נמוך מתחזיות לעודף של 9.7 מיליארד יורו. מאזן התשלומים רשם גירעון של 1.3 מיליארד יורו, לעומת עודף של 6.3 מיליארד יורו בדצמבר.



צרפת הגיעה לגירעון תקציבי של 3% מהתמ"ג בשנת 2002, והיתה קרובה לחרוג מהגבול העליון שקבע האיחוד האירופי לגירעון תקציבי. הגירעון הסתכם ב-36.1 מיליארד יורו. ההוצאות הממשלתיות עלו ל-53.4%.



על המסחר באירופה העיבה המחלוקת במועצת הבטחון בנוגע להגשת אולטימטום לעיראק. שש מחברות מועצת הבטחון של האו"ם ביקשו כי תנתן ארכה של חודש אחד עד שיוגש אולטימטום לעיראק לפרוק את נשקה. ארה"ב, אשר ניסתה להניע את מועצת הבטחון לתמוך בהצעת האולטימטום שלה, מצאה עצמה מאוימת על ידי אפשרות כי צרפת ורוסיה יטילו וטו נגד הצעתה.



מניות הרכב רושמות מגמה שלילית מובהקת: פולקסווגן יורדת ב-7.7% לאחר שפירסמה אזהרת רווח לרבעון הראשון; ב.מ.וו יורדת ב-1.7%; רנו יורדת ב-2.2%.



חברות הביטוח מובילות את מגזר הפיננסים: פרודנשל יורדת ב-1.1%; מניית ING יורדת ב-1.5%; מינכן רה יורדת ב-3.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully