וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה פירסמה אזהרת רווח והכנסות לרבעון הראשון

דפנה מאור

11.3.2003 / 12:53

בגלל ביקוש דל לטלפונים מתוחכמים; הורידה את טווח הרווח הצפוי ל-0.15-0.17 יורו למניה; ההכנסות צפויות לרדת לעומת הרבעון המקביל

נוקיה, יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, פירסמה אזהרת הכנסות לרבעון הראשון ואישרה בכך שמועות כי מכירות הטלפונים שלה היו חלשות מהצפוי. החברה הורידה את טווח תחזית הרווח שלה ל-0.15-0.17 יורו למניה לעומת תחזיות קודמות של 0.15-0.19 יורו למניה.

נוקיה צופה עתה כי מכירות הרבעון הראשון ייפלו במקצת לעומת המכירות ברבעון המקביל, אשר הסתכמו ב-7.01 מיליארד יורו. תחזיות קודמות שפירסמה החברה צפו צמיחה של 0%-9% במכירות הרבעון.

מכירות טלפונים מתוחכמים מתוצרת נוקיה, הכוללים מצלמות דיגיטליות, נפלו מהצפוי. הצרכנים בשוק הסלולר העדיפו לרכוש טלפונים זולים ופשוטים יותר, והובילו למכירות דלות מהתחזית עבור הענקית הפינית.

מכירותיה של חטיבת הרשתות של נוקיה צפויות לרדת ב-15%-20% לעומת התקופה המקבילה, והיא צפויה לרשום הפסד תפעולי משמעותי ברבעון. לדברי נוקיה, מפעילות הסלולר בכל האזורים ממשיכות להקטין את השקעותיהן. עם פרסום תוצאות הרבעון הרביעי, בינואר השנה, הורידה נוקיה את תחזית הרווח שלה לרבעון הראשון ל-0.15-0.19 יורו למניה.

ברבעון הרביעי רשמה נוקיה גידול של 8% ברווח הרבעוני על בסיס פרופורמה, ועל גידול בנתח השוק שלה בתחום הטלפונים הסלולריים. אולם החברה סבלה מהאטה קשה בצמיחה במכירות, שהסתכמו ב-8.84 מיליארד יורו, וחטיבת הרשתות עצמה דיווחה על תוצאות חלשות כמו מתחרותיה לענף. ההפסד התפעולי בחטיבה עלה ב-12% ל-82 מיליון יורו. נוקיה אמרה שהקפאת השקעות ההון מפעילות הטלקום ממשיכה לפגוע בתוצאותיה וחוזה התכווצות נוספת בשוק זה ברבעון הקרוב.

נוקיה הצליחה לשמור על רווחיות וצמיחה בזכות ניהול יעיל של פעילותה, במקביל לבלימת הצמיחה בהכנסותיה. אולם החולשה בשוק הצרכני ושוק רשתות התקשורת הובילה אותה להזהיר כי ברבעון הראשון יהיו תוצאותיה בקצה הנמוך של טווח התחזיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully