וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט 2 מיליארד שקל רווח ברבעון: זינוק בהכנסות בנק הפועלים

עודכן לאחרונה: 14.8.2023 / 9:33

בנק הפועלים מפרסם את דוחותיו הכספיים לרבעון השני של שנת 2023 ומסכם את הרבעון השני עם תוצאות חזקות: רווח נקי של 1.92 מיליארד שקל ותשואה להון של 15.8%. הגורם העיקרי לנתונים: הריבית הגבוהה

בנק הפועלים. יוסי אלוני, פלאש 90
רבעון מצויין לפועלים, עם נתון מעניין: "הבנק המשיך להגדיל את ההפרשה הקבוצתית להפסדי אשראי לאור עליית אי- הוודאות בתנאים הכלכליים וההסתברות להאטה כלכלית"/פלאש 90, יוסי אלוני

בנק הפועלים מפרסם היום עוד דוח רבעוני מצוין המעיד על רבעון מוצלח מאוד לבנק, אמנם עם הכנסות נמוכות מעט מאלה של הרבעון הראשון, אך עם שיפור משמעותי לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הנה עיקרי התוצאות, שעל פי הבנק, משקפות את המשך יישום האסטרטגיה שאימץ הבנק בדגש על צמיחה אחראית בפעילות הליבה, וכן את השפעת סביבת הריבית והאינפלציה.

תיק האשראי צמח במחצית הראשונה בשיעור של 2.9% תוך איזון בין מרכיבי סיכון, רווחיות וצמיחה, והמשך הצגת מדדי איכות אשראי גבוהים התואמים את תיאבון הסיכון של הבנק.

על רקע הימשכות אי-הוודאות הכלכלית (ואינדיקציות אפשריות לעליית הסיכון המשקי), הבנק המשיך לבנות רזרבות נוספות להפסדי אשראי גם ברבעון הנוכחי.

הבנק ממשיך להציג יחסים פיננסיים איתנים: יחס הון רובד 1 של 11.51% ויחס כיסוי נזילות של 126%.

על כן הבנק יחלק דיבידנד לציבור מחזיקי המניות בהיקף של 769 מיליון שקל המהווים כ-40% מהרווח הנקי לרבעון השני.

דב קוטלר. גדי דגון,
דב קוטלר, מנכ"ל הפועלים. עוד רבעון מוצלח שממשיך את המומנטום מהדוחות הקודמים/גדי דגון

התוצאות העסקיות של הפועלים ברבעון השני

• הבנק מסכם את הרבעון השני של שנת 2023 ברווח נקי בסך 1.922 מיליארד שקל בהשוואה לרווח של 2.008 מיליארד שקל ברבעון הקודם, ול-1.343 מייליארד שקל ברבעון המקביל בשנת 2022.

העלייה ברווח לעומת הרבעון המקביל משקפת את המשך הגידול בהכנסות שנרשם על רקע הצמיחה בפעילות הליבה של הבנק ושינויים בפרמטריים המאקרו-כלכליים בשנה החולפת.

• שיעור התשואה להון על הרווח הנקי עמד ברבעון השני על 15.8% בהשוואה ל-17% ברבעון הראשון של השנה, ול-12.3% ברבעון המקביל בשנת 2022.

• הרווח הנקי במחצית הראשונה של השנה עמד על 3.93 מיליארד שקל בהשוואה ל-2.997 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

• סך ההכנסות הסתכמו ל-5.725 מיליארד שקל ברבעון השני בהשוואה ל-4.088 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.

• יחס היעילות: יחס היעילות (ההוצאות התפעוליות מסך ההכנסות) עמד ברבעון השני של שנת 2023 על 38.1% בהשוואה ל-48.8% ברבעון המקביל אשתקד.

• הוצאות להפסדי אשראי: ברבעון השני הבנק המשיך להגדיל את ההפרשה הקבוצתית להפסדי אשראי לאור עליית אי- הוודאות בתנאים הכלכליים וההסתברות להאטה כלכלית. סך ההוצאות להפסדי אשראי הסתכם ברבעון השני של השנה ב-579 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully