וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 טיפים של מומחים שיעזרו לכם לחסוך כסף בחופשה הבאה שלכם

בשיתוף בנק הפועלים

עודכן לאחרונה: 29.8.2023 / 11:16

על מנת לצאת לחופשת החלומות, המומחים של המרכז לצמיחה פיננסית מבית בנק הפועלים גיבשו עבורכם כמה טיפים חשובים

חופשה משפחתית. יח"צ,
איך יוצאים לחופשה מבלי להיכנס לחובות?/יח"צ

תקופת החגים היא הזדמנות נהדרת להירגע, לנסוע למקומות חדשים וליצור זיכרונות משפחתיים. היציאה לחופשה משפחתית עלולה להיות כרוכה בהוצאות רבות. אז איך יוצאים לחופשה מבלי להיכנס להוצאות מיותרות? שאלנו את המומחים של המרכז לצמיחה פיננסית מבית בנק הפועלים

seperator

1. לתכנן את תקציב החופשה כבר מהארץ: האינטרנט שופע באפליקציות ובאתרים המאפשרים לערוך מראש השוואת מחירים והזמנה של טיסות, חבילות גלישה, מלונות, רכב שכור, רכישת כרטיסי כניסה מוזלים לאתרים ומקומות בילוי וכרטיסים משתלמים לתחבורה הציבורית. בחופשה עצמה, ניתן לנהל מעקב אחר התקציב ממש בקלות, בעזרת אפליקציה ייעודית לתכנון תקציב. מומלץ לרשום בכל יום את כל ההוצאות, כדי לזהות חריגות או עודפים בתקציב וכן להגדיר מראש סכום כסף לבזבוזים והנאות קטנות שלא תכננתם מראש.

כדאי לשתף גם את הילדים בשלב קביעת סכום התקציב ובניהול המעקב. אפשר לתת תקציב אישי לכל ילד ולהגיד להם שכל שקל שיחזירו בסוף הטיול יוכפל על ידיכם!

2. יצירתיות בהוזלות ההוצאות המרכזיות בזמן טיול - לינה, מזון ותחבורה: יש דרכים רבות לחסוך בחופשה וגם לקבל את החוויה המקומית המוצלחת ביותר במדינה בה אתם מטיילים. אנו ממליצים לערוך השוואת מחירים ולחפש חלופות זולות יותר לצורך החיסכון בהוצאות המרכזיות בטיול דרך התייעצות עם מכרים, קבוצות ברשתות החברתיות ואתרי אינטרנט ייעודיים שמציעים מקומות לינה, ביקורות על מסעדות והשוואות מחירים בזמן אמת.

3. חשבו על מועד הנסיעה והיעד: אם יש לכם קצת גמישות בתאריכי החופשה, ייתכן שתוכלו להוזיל באופן משמעותי את עלויות הנסיעה והלינה אם תזמינו כרטיסים למועדים שהם קצת לפני או קצת אחרי עונות השיא. תקופת "אחרי החגים" למשל, היא בדרך כלל תקופה הנחשבת לרגועה יותר מבחינת התיירות בארץ וביעדים הפופולריים בקרב ישראלים בחו"ל. נסיעה בתקופה זו עשויה להיות לא רק זולה יותר, אלא גם נוחה יותר מבחינת עומסי מבקרים במקומות התיירותיים. כמו כן, לא חייבים לטוס ליעדים המתויירים והמוכרים כדי ליהנות מחופשה חלומית. ישנם מגוון יעדים אלטרנטיביים, המציעים נופש מושלם במחירים שווים לכל כיס. צאו למסע בדמיון באתרי הטיולים והבלוגים המובילים, וחפשו חוויות שעונות על אופי הטיול שבו אתם מעוניינים. הם יספקו לכם מקור השראה מצוין ליעדים אטרקטיביים שעשויים להיות זולים יותר ופחות מתויירים.

4. השתמשו ב-Chat GPT כדי לתכנן טיול: תתפלאו לגלות שניתן להיעזר גם בטכנולוגיית ה-AI לתכנון החופשה. הבינה המלאכותית שפרצה לתודעה בתקופה האחרונה מתקדמת מאוד, ולאחרונה גילינו שהיא גם מתכננת חופשות לא רעה. למשל, תוכלו לבקש מצ'אט GPT לתכנן לכם טיול רומנטי מנאפולי לאמאלפי, בדגש על מקומות מצוינים לשתות בהם קפה ויין בשילוב כמה אטרקציות, ותוכלו לקבל תוכנית לטיול הכי רומנטי שהיה לכם. כמובן יש לוודא שהאטרקציות שהוצעו פתוחות ונגישות לכם בתכנון הטיול אך מדובר בפתרון מהפכני שחוסך חיפושים רבים.

5. לקנות מט"ח בארץ, למשוך בחו"ל, או לגהץ את הכרטיס? לא נעים לחזור מחופשה ולגלות בחשבון הבנק או האשראי חיובים לא צפויים. עמלות ההמרה למטבע חוץ משתנות בכל דרך תשלום, ויכולות להצטבר לסכומים לא קטנים. לכן, מומלץ לבדוק מראש עם הבנק וחברת האשראי מה גובה העמלות, ולהחליט איזו שיטת תשלום הכי משתלמת. אם יש לכם חשבון מט"ח בדולר או אירו, אפשר לבקש מהבנק להסב אליו את תשלומי כרטיס האשראי (במקרה של כרטיס אשראי בנקאי בלבד), כדי לצמצם את עמלת ההמרה.

אם אתם מעוניינים לקבל טיפים נוספים להתנהלות כלכלית בחופשה ובאופן כללי אנו מזמינים אתכם להיכנס לאתר המרכז לצמיחה פיננסית. המרכז הוקם ביוזמתו ובתמיכתו המקצועית של בנק הפועלים, אולם מטרתו לתרום משמעותית לצמיחה הפיננסית של כל אחד ואחת מכם, ללא כל קשר לשאלה לאיזה בנק אליו אתם משתייכים. באתר המרכז תוכלו לקרוא וללמוד על הנושאים שמעניינים אתכם במיוחד, ואף להירשם להרצאות שרלוונטיות עבורכם.

כותבת הטור היא מירב ברנשטיין, מנהלת תחום התוכן במרכז לצמיחה פיננסית מבית בנק הפועלים.

בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully