וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצד המואר של השמש: עוד הסכם מימון ענק לטראלייט

עודכן לאחרונה: 14.8.2023 / 12:36

טראלייט מרחיבה פעילותה בדו השימוש באמצעות חברת הבת TST - וחותמת על מזכרי הבנה אסטרטגיים עם לאומי ומגדל: לאומי יעמיד לטראלייט מימון של עד 510 מיליון שקל ובמקביל, מגדל ביטוח תיכנס כשותפה ב-49% ממרבית צבר פרויקטים בדו-שימוש שמקדמת טראלייט

פרויקט הסולאר של טראפלייט במאגרי תל יצחק. באדיבות טראלייט,
פרויקט הסולאר של טראלייט במאגרי תל יצחק/באדיבות טראלייט

חברת האנרגיה המתחדשת טראלייט מעדכנת היום על שתי התפתחויות משמעותיות באשר לפרויקטים סולאריים במתכונת דו-שימוש אותם היא מקדמת באמצעות חברת הבת סולארטק (61.8%).

טראלייט מדווחת כי חתמה עם בנק לאומי על מזכר הבנות הכפוף לחתימה על הסכם מחייב, לקבלת מסגרות אשראי בהיקף של עד 510 מיליון שקל, לטובת מימון הקמת פרויקטי אנרגיה סולארית במתכונת של דו-שימוש בהיקף של 164 מגה וואט שמקודמים ע"י סולארטק.

מימון זה מצטרף לשורת פרויקטים בתחום האנרגיה והאנרגיות המתחדשות שלאומי מימן מתחילת השנה, דוגמת פרויקט 'התענך1' של טראלייט וכן הסכם המימון שחתם לאומי לאחרונה, יחד עם HSBC, להקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה בת"א בסכום של מעל 4 מיליארד שקל. מימונים אלו מהווים חלק מאסטרטגיית ה-ESG של הבנק, שקבע יעדים ומדדים כמותיים ארוכי טווח, להעמדת אשראי ירוק בהיקף של כ-35 מיליארד שקל עד 2030.

בנוסף, טראלייט מעדכנת כי נחתם עם מגדל ביטוח מזכר הבנות להשקעה מצד מגדל בפרויקטים סולאריים בדו שימוש בהיקף של 150 מגה וואט שביזום סולארטק. במסגרת זאת, מגדל תחזיק ב-49% מהשותפות שתקים את צבר הפרויקטים, וסולארטק תחזיק ב-51% מהשותפות וב-100% מהשותף הכללי. ההשקעה בשותפות תתבצע באמצעות מסגרת השקעה ראשונית בהיקף של 60 מיליון שקל, אשר חלקה תהיה בצורה של השקעת הון וחלקה כהלוואת בעלים (על ידי מגדל בלבד), וכן באמצעות מסגרת השקעות המשך בהיקף של 260 מיליון שקל, אשר תינתן כהשקעת הון בלבד ושתועמד בחלקים שווים בין הצדדים.

הפרויקטים שיוקמו יכללו גגות, קירויים, ופרויקטי גידור סולארי בעשרות מושבים, במסגרת שיתוף הפעולה האסטרטגי של טראלייט עם תנועת המושבים.

בשבוע שעבר עדכנה טראלייט כי חברת הבת מנורה סינרג'י, המוחזקת ע"י החברה ב-50%, התקשרה עם בנק לאומי (כנציג המלווים) על הסכם מימון בהיקף של עד 510 מיליון שקל לטובת פרויקטים סולאריים בהיקף של 124 מגה וואט (DC). הפרויקטים, שחלקם הגדול כבר מחובר לרשת החשמל, הינם על גבי גגות ומאגרי מים ברחבי הארץ.

בנוסף, עדכנה טראלייט כי בנק מזרחי-טפחות יעמיד לחברה מימון של עד 880 מיליון שקל להקמת פרויקט הענק "תענך 2", בכפוף לחתימה על הסכם מחייב. פרויקט "התענך" על שני חלקיו, בהספק מותקן של 250 מגה, הינו פרויקט דגל לאומי שיסייע לעמידה של ישראל ביעדי האנרגיה הירוקה וצפוי לספק את צרכי החשמל של כרבע מיליון ישראלים בכ-63 אלף משקי בית.

רני ליפשיץ. טראלייט,
רני ליפשיץ, מנכ"ל טראלייט/טראלייט

רני ליפשיץ, מנכ"ל טראלייט: "טראלייט נמצאת כיום בתנופת פעילות אדירה במספר גזרות, כחלק מביסוס מעמדה כחברה מובילה בתחום הסולארי בישראל. אנו שמחים לעדכן היום על מזכר הבנות עם בנק לאומי לטובת מימון הקמת פרויקטים סולאריים במתכונת של דו-שימוש שמקדמת החברה הבת סולארטק בהיקף משמעותית של 164 מגה וואט.

מימון זה יאפשר לנו להאיץ באופן משמעותי את פעילות סולארטק (TST) וביסוס מובילותה בתחום הדו-שימוש בארץ. במקביל לכך, אנו מעדכנים גם על מזכר הבנות עם מגדל ביטוח לכניסה כשותפה ב-49% בצבר פרויקטי דו-שימוש של החברה הבת.

מדובר בפרויקט גדול שני שלנו שבו מגדל נכנסת כשותפה, ואנו מברכים על כך ורואים בזאת הבעת אמון ביכולת הייזום והביצוע של טראלייט. נמשיך לפתח את תחום הדו שימוש בחברה, לצד קידום פרויקטי דגל לאומיים שאנו מקימים ומקדמים - התענך והבקעה בהיקף של 600 מגה וואט ומעל 1,000 מגה וואט אגירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully