וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל איום הסגירה: הסכם שכר מיוחד לעובדי טכנולגיית להבים

עודכן לאחרונה: 15.8.2023 / 15:02

הסכם קיבוצי מיוחד לעובדי טכנולוגיית להבים: ההסכם מסדיר את תנאי העבודה מחד ואת תנאי הפרישה מאידך, של העובדות והעובדים, במקרה שהמפעל שעוסק בייצור להבים למנועי סילון - יימכר או ייסגר

חתימת חוזה טכנולוגיות להבים. דוברות ההסתדרות,
החתימה על ההסכם. נלקחת בחשבון גם אפשרות שהמפעל יימכר או ייסגר/דוברות ההסתדרות

ההסתדרות, הנהלת טכנולוגיית להבים (BTL) ונציגות העובדים חתמו על הסכם קיבוצי מיוחד. ההסכם מסדיר את תנאי העבודה מחד ואת תנאי הפרישה מאידך, של העובדות והעובדים, אם וכאשר המפעל שעוסק בייצור להבים למנועי סילון וממוקם בנהריה ובתפן - יימכר לרוכש אחר או ייסגר.

ע"פ ההסכם, פיטורים כתוצאה מתהליך סיום ייצור להבי הקומפרסור בחברה לא יבוצעו לפני חודש ינואר 2025. "עד למועד הזה נמשיך לעבוד במפעל עם חדוות העשייה והמוטיבציה, בתקווה שאולי בסופו של יום ימשיך המפעל לעבוד ונמצא עצמנו במציאות שונה ואחרת", כתב יו"ר ועד העובדים, פריד סעיד, באיגרת ששלחת לעובדים.

ההסכם מעניק לעובדים שהעסקתם תסתיים במסגרת סיום הפעילות, פיצויים מוגדלים בשיעור של עד 154%, בנוסף לגמר חשבון כדין, הכולל גם את שחרור כספי הפיצויים שבביטוח הפנסיוני.

כמו כן, ההסכם מבטיח מענקי פרישה לעובדים שבמועד פיטוריהם, כאמור אם המפעל ייסגר, יהיו בני 63 ומעלה, המחושבים ע"פ 70% שכר עד למועד הפרישה או פיצויים מיטיבים כפי שמוגדרים בהסכם, הגבוה ביניהם, בצירוף מענקי הפרישה שקיימים נכון להיום בהסכם הקיבוצי לעובדים בגיל פרישה.

עוד הוסכם, שאם החברה תשקול לפטר עובדים מטעמי צמצום עוד לפני שתיושם ההחלטה על סגירת המפעל, יהיו העובדים זכאים לפיצויי הפיטורים המיטיבים. כמו כן, אם החברה תצמצם פעילות בתקופה זאת, היא תהיה מחויבת לנייד את העובדים לתפקיד אחר שבמקרים מסוימים יחייב את הסכמת העובדים.

בנוסף, הושגה הסכמה לפיה במידה שהמפעל יימכר לצד שלישי, הרוכש יהיה מחויב לשמור על רצף העסקה של עובדים שיוצע להם להמשיך לעבוד לאחר המכירה. גם לעובדים להם לא יוצע תפקיד מתאים ישולמו תנאי הפרישה המיטיבים. הרוכש יתחייב לשלם את פיצויי הפיטורים המיטיבים גם לעובדים שיפוטרו מהחברה במהלך חמש השנים שלאחר עסקת המכירה (למעט בפיטורים מטעמי עבירה פלילית או משמעת).

מפעל טכנולוגיית להבים תפן BTL. גיל אליהו, הארץ
המפעל בצפון. הבעלים האמריקאים החליטו לסגור, אבל גם מכירה עדיין על הפרק/הארץ, גיל אליהו

יו"ר ועד העובדים פריד סעיד, כתב באגרת לעובדים: "הבשורה על סגירת המפעל זעזעה את כולנו והכניסה אותנו לתקופה קשה של חוסר ודאות. אבל בסופו של דבר, אחרי משא ומתן לא קל בכלל, הצלחנו להבטיח שאם אכן בסופו של יום ייסגר המפעל ויחלו מהלכי הפיטורים, נסיים את העבודה בחברה בראש מורם, בגאווה ועם ביטחון כלכלי לעתיד".

יו"ר הוועד הודה לחברות ולחברי הוועד: "אשר יחד איתי עבדו מסביב לשעון כדי לטפל בעדינות וברגישות בסיטואציה המורכבת שנכפתה עלינו. תודה נוספת לעו"ד כפיר זאב, היועץ המשפטי של ועד העובדים, אשר היה איתנו מתחילת הדרך, ייעץ, ליווה וסייע בגיבוש ההסכמות עד לחתימה על ההסכם הקיבוצי".

יו"ר מרחב גליל מערבי בהסתדרות אשר שמואלי, מסר: "לאחר משא ומתן ארוך וקשה הגענו להסכמות עם הנהלת החברה על גובה הפיצויים המוגדלים שיינתנו לעובדים, במקרה שחלילה החברה תיסגר או לחלופין תימכר לרוכש שימשיך להפעיל אותה. אני רוצה להודות לכל השותפים במשא ומתן. תודה מיוחדת ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד על הלווי במשא ומתן".

מנכ"ל טכנולוגיית להבים איגור קרפובינסקי, מסר: "אנחנו שמחים מאוד שהצלחנו לגשר על המחלוקות ולהגיע להסכמות. אני רוצה להודות לאשר שמואלי, ליו"ר הוועד פריד סעיד, לוועד העובדים ולכל מי שלקח חלק במשא ומתן. מכאן נמשיך יחד להתמקד בעבודה המשותפת".

השותפים במשא ומתן על ההסכם: יו"ר מרחב גליל מערבי בהסתדרות אשר שמואלי, יו"ר נעמת במרחב עופרה כהן-אלקיים, היועצת המשפטית של המרחב עו"ד הגר בר יוסף, ומזכיר איגוד מקצועי במרחב בוטרוס סוסן. וכן, מנכ"ל טכנולוגיית להבים איגור קרפובינסקי וסמנכ"לית משאבי אנוש אירית בן זקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully