וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיכו לי ביולי: עוד חודש מצוין לקרנות ההשתלמות שלנו

עודכן לאחרונה: 16.8.2023 / 8:07

הבורסות בעולם סגרו את יולי בעליות שערים וגם המשקיעים בתל אביב חייכו עם צמצום הפערים של הבורסה המקומית לעומת עמיתותיה שמעבר לים. כתוצאה מכך, קרנות ההשתלמות שלנו קרובות כבר לתשואה ממוצעת של 8%, מתחילת השנה

הבורסה לניירות ערך תל אביב. ראובן קסטרו
יולי ירוק בתל אביב. החוסכים בקרנות ההשתלמות רושמים רווחים נאים מאז תחילת 2023/ראובן קסטרו

תחילת חופשת הקיץ שחררה עימה גם את עוגני שווקי המניות בארה"ב, אירופה וישראל. הגאות הובילה את 10 קרנות ההשתלמות הישראליות הגדולות, במסלול הכללי להמשך תפיחת התשואה, שעמדה בממוצע על 2.48% במהלך יולי האחרון ועל תשואה מצטברת ממוצעת של 7.85% מתחילת השנה.

עיקר התשואה נבע מהשלמת הפערים על ידי הבורסה המקומית, שחתמה את חודש יולי בירוק, למרות העברת הצעת החוק לביטול עילת הסבירות אותו החודש ולאחר שאזהרות סוכנות הדירוג להורדת דירוג האשראי, נותרו על תקן אזהרות בלבד.

קרן ההשתלמות שהשיאה את התשואה הגבוהה ביותר מבין הקרנות שנבחנו (ראו טבלה) במהלך יולי היא זו של בית ההשקעות אנליסט, שעמדה על 2.99%, גבוהה ב-0.51% מהתשואה הממוצעת של 10 הקרנות לאותה התקופה וב-0.94% מקרן ההשתלמות במסלול הכללי של חברת הביטוח הראל, החותמת את הטבלה מלמטה.

ביצועי קרנות ההשתלמות, יולי 2023. ללא, מערכת וואלה!
ביצועי קרנות ההשתלמות שלנו/מערכת וואלה!, ללא

אנרגיה חיובית

ערן גולדרינג, מנהל השקעות בבית ההשקעות אנליסט, פירט לוואלה! כסף, כי "עליות השערים נחוו בכל שווקי המניות במהלך חודש יולי האחרון, בהובלת סקטור האנרגיה האמריקאי שעלה בכ-8%, לצד מדדי הנאסד"ק, שעלה בכ-4% ומדד ה-S&P500 שעלה בכ-3%.

שווקי אירופה עלו גם הם בכ-2%, ושוק המניות הישראלי הצטרף גם הוא לעליות אותו החודש, כאשר מדד ת"א 35 בלט עם עלייה של כ-7%, מדד ת"א 125 עלה בכ-6% ומדד ת"א 90 עלה בכ-5%.

באופן כללי ניתן לבסס את הובלת העליות בשווקים, הן בארץ והן בחו"ל, למניות הכלכלה המסורתית, ועימן גם מדדי אגרות החוב הקונצרניים, שהשיאו תשואה נאה עם עליות של כ-0.5% במדד תלבונד 60, לדוגמא".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ערן גולדרינג, מנהל השקעות, אנליסט. אנליסט,
ערן גולדרינג, מנהל השקעות בבית ההשקעות אנליסט/אנליסט

גולדרינג מסביר את ההצלחה של בית ההשקעות, שהעניקה לו את המקום הראשון בטבלה החודשית שלנו:

"תיק ההשקעות באנליסט חשוף יותר לשווקי המניות מאלה של המתחרים בטבלה, כדוגמת מניות בתחומי הבנקים, נדל"ן, גז, ICL, ואנרגיה ירוקה (אנלייט ואנרג'יקס) בישראל, וכדוגמת מניית WIX, שעלתה כ-20%, בשווקי ארה"ב. החשיפה המוגברת הזו תרמה לתיק ההשקעות שלנו.

במבט קדימה, עם זאת, ייתכן כי נראה עצירה מסוימת בעליות שווקי המניות לאחר הראלי מתחילת השנה, שניכר בעיקר במניות הטכנולוגיה. מצד שני השוק הישראלי עדיין לא השלים את הפער מול השווקים האחרים, ומתומחר בחסר.

לפיכך ההערכה היא כי פתרון הסוגייה הפוליטית, שעוטפת כיום את ישראל, יאפשר אפסייד.

יש לציין בנוסף את גזרת החוב, בה תיקי ההשקעות יושבים כיום על תשואות לפדיון גבוהות, שלא נראו מאז המשבר הפיננסי ב-2008, וכי רכיב זה צפוי לתרום לתשואות קדימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully