וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות בפתיחת שבוע המסחר

שירלי יום-טוב

3.11.2003 / 22:46

טבע מוסיפה 2.5% לאחר העלאת התחזיות לרבעון הבא. ויריאנט מזנקת ב-18% ואינטרנט זהב עולה ב-13%. רדוור מוסיפה 4% לאחר שדיווחה על תוצאות שיא


שבוע המסחר בוול סטריט נפתח במגמה חיובית ובעלייה של 0.8% בנאסד"ק ושל 0.5% בדאו ג'ונס, לקראת פרסום נתוני מקרו בעוד כחצי שעה.

בין המניות הישראליות בולטת בפתיחה מניית טבע שעולה ב-2.5% למחיר של 58.3 דולר בעקבות העלאת התחזיות. מניית ויריאנט מזנקת ב-18% למחיר של 5.8 דולרים ואינטרנט זהב עולה ב-13% למחיר של 4דולרים בעקבות דו"חות חיוביים. מניית אי.סי.טל מאבדת 3% בעקבות דו"חות מאכזבים לרבעון השלישי. רדוור מוסיפה 4.2%.

המגמה החיובית בוול סטריט צפויה להימשך היום בפתיחת המסחר שעה שהחוזים העתידיים על המדדים מצביעים על עלייה של כ-0.5% בנאסד"ק ועלייה מתונה יותר ב-S&P500. את שבוע המסחר האחרון נעלו המדדים במגמה חיובית, וכך גם בסיכום חודש אוקטובר שננעל ביום שישי האחרון. הנאסד"ק הוסיף בשבוע שעבר 3.6%, ובסיכום חודש אוקטובר הוא עלה ב-8.1%.

המשקיעים בוול סטריט יקבלו היום לאחר תחילת המסחר את נתון המקרו הראשון שיכיל נתונים המתייחסים לרבעון הרביעי של השנה, שהחודש הראשון שלו כבר הסתיים. מדד מנהלי הרכש (ISM) לחודש אוקטובר צפוי לעמוד על 55.8 נקודות, לעומת 53.7 נקודות בספטמבר.

פעילים בוול סטריט ציינו היום כי נתונים מקרו כלכליים חיוביים נוספים יתקשו להרים את השוק באופן משמעותי. דוגמה לכך ניתן היה לראות לאחר פרסום נתוני התמ"ג הרבעוניים בארה"ב בשבוע שעבר שהצביעו על צמיחה של 7.2%, הגבוהה ביותר מאז 1984. למרות הנתון המפתיע לטובה, השווקים הגיבו במתינות, ובקרדיט סוויס אמרו היום כי "השווקים צפויים לנוח מעט" בתקופה הקרובה.

נתון המקרו המשמעותי של השבוע יהיה דו"ח התעסוקה לחודש אוקטובר שיתפרסם ביום שישי, וצפוי להצביע על שיעור אבטלה זהה לזה של חודש ספטמבר - 6.1%. הנתון שימשוך תשומת לב הוא מספר המשרות שנוצרו במהלך החודש. האחרון צפוי לעמוד על 50 אלף, לעומת 57 אלף משרות חדשות שנוצרו בספטמבר.

בין החברות הישראליות הנסחרות זרמו היום דו"חותיהן של טבע, סאיטקס, אורבוטק, רדוור ספיאנס ואי.סי.טל. ענקית התרופות הישראלית טבע דיווחה הבוקר על גידול של 29% בהכנסותיה לרבעון השלישי של השנה ל-813 מיליון דולר. תחזית הקונצנזוס בשוק היתה להכנסות רבעוניות של כ-781 מיליון דולר. בשורה התחתונה הציגה טבע רווח נקי של כ-157 מיליון דולר, גידול של כ-63% לעומת הרווח ברבעון המקביל. הרווח למניה אותו השיגה החברה, 53 סנט, עלה ב-4 סנט על הקונצנזוס שהתייחס לרווח של 49 סנט למניה. ההערכות הן כי טבע תעלה היום בשיחת הוועידה שתקיים את תחזיותיה לרבעון הרביעי.

הכנסותיה של אורבוטק היו ברבעון השלישי 57.3 מיליון דולר - עלייה של 4.9% מהרבעון שעבר ושל 5.7% מהרבעון המקביל. שיעור הרווח הגולמי היה 43.1%, והרווח התפעולי הסתכם בכ-2.3 מיליון דולר. אורבוטק הציגה רבעון שלישי ברציפות של רווח נקי שהסתכם ב-2 מיליון דולר או 6 סנטים למניה, לעומת רווח נקי של 1.2 מיליון דולר ברבעון שעבר.

תוצאות שיא לחברת רדוור שהציגה צמיחה של 27% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל, ושל 6% ביחס לרבעון הקודם ל-14 מיליון דולר. רדוור עברה ברבעון הקודם לרווח תפעולי של 303 אלף דולר, וברבעון השלישי הוא עלה ל-970 אלף דולר. הרווח הנקי הסתכם ברבעון השלישי ב-1.9 מיליון דולר או 10 סנט למניה, מעל לתחזית החברה לרווח נקי של 7-8 סנט למניה. מאיר משה, סמנכ"ל הכספים של החברה, ציין כי "החברה אופטימית לגבי תוצאות הרבעון הרביעי".

ההפסד הנקי של חברת אי.סי.טל נותר גבוה גם ברבעון השלישי - 11.5 מיליון דולר או 64 סנט למניה, וזאת בהשוואה להפסד נקי של 13.8 מיליון דולר ברבעון הקודם, שכלל מחיקת מוניטין בגובה 6 מיליון דולר. הכנסות אי.סי.טל היו 10 מיליון דולר, דומות לאלו של הרבעון הקודם, ומשקפות ירידה של כ-59% ביחס להכנסות הרבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully