וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חינוך רע: שר האוצר חי במציאות אלטרנטיבית

עודכן לאחרונה: 17.8.2023 / 13:06

הבוקר יצאה בשורה ממשרד האוצר: "הסבסוד למעונות מפוקחים יוצא לפועל וההורים לא ישלמו שקל אחד נוסף". אז הלכנו לבדוק מה עומד מאחורי ההכרזה החגיגית וחזרנו עם בשורות מעט פחות טובות עבור רוב ההורים בישראל

רה"מ בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ', ישיבת ממשלה, 18 ביוני 2023. עמית שאבי, אתר רשמי
שר האוצר וראש הממשלה. הכרזה חגיגית שאין מאחוריה כמעט כלום/אתר רשמי, עמית שאבי

עוד ידיעה צוהלת של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', נחתה על שולחננו הבוקר: "כפי שהבטחנו, הסבסוד למעונות מפוקחים עם סמל יוצא לפועל, וההורים לא ישלמו שקל אחד נוסף. זאת במקביל לתוכנית לשיפור החינוך לגילאי לידה עד 3, הכוללת סבסוד מוגדל, נקודות זיכוי במס והגדלת מענקי מס הכנסה שלילי להורים", וסיים את דבריו ב"המאבק ביוקר המחיה נמשך על מנת להקל על אזרחי ישראל. הורדת נטל תשלומי ההורים למעונות, היא צעד חשוב במאבק".

לו חייזר היה נוחת כאן היישר בשלהי אוגוסט המהביל, הוא וודאי היה מתרשם עמוקות מהצהרתו של השר וחושב שהממשלה הנדיבה הזאת ממטירה על הורים לפעוטות מים זכים שיקררו את יתרת החובה בחשבון הבנק הלוהט שלהם.

אלא שששר האוצר יוצר מציאות אלטרנטיבית, שנוגעת לחלק מהורי הפעוטות במעונות המפוקחים, הזכאים לסבסוד מחירים. בכך למשל, ברשת ויצו שיעור ההורים שישלמו שכר לימוד גבוה עומד על 40% - 50% ובמעונות נעמת, על כ - 35%. משמעות העלאת התעריפים היא התייקרות של עד 6,000 שקלים לשנה לפעוטות וסכום כפול כמעט לשנה לתינוקות.

בכל מקרה, גם ההורים שמקבלים סבסוד יאלצו לשלם סכום מגדול בכל אחד מארבעת החודשים הראשונים של השנה, עד אשר יכנס הסבסוד הנוסף של האוצר לתוקף, בתחילת 2024, כ - 40% מהורי המעונות המפוקחים, שאינם מקבלים סבסוד מהמדינה, ישלמו בין 500 ל - 1,000 שקלים נוספים כל חודש.

ילדים משחקים בגן. shutterstock, ShutterStock
חינוך חינם - למי בדיוק הוא מיועד ומתי הוא יתחיל?/ShutterStock, shutterstock

תפסיקו לעבוד, תהנו מסבסוד

המסקנה פשוטה: הבטחת הבחירות לחינוך חינם מגילאי 0 עד 3, שלוותה בהצהרה חגיגית של ראש הממשלה ושר האוצר, לא מתקיימת, והופכת לחלק מקומבינה של פיצוי בצורת קבלת נקודות זיכוי על סך 940 שקלים.

כאמור, בארבעת החודשים הראשונים של שנת הלימודים ישלמו הורים, כמו דביר חדד מנתיבות, אב לחמישה, 4,000 שקלים לחודש על התינוק שהם שולחים עם מטרנה וחיתולים למעון.

זאת ועוד: הורים ל-80% מהפעוטות, אינם יכולים להתקבל למעונות הסמל, בגלל מבחן הכנסה (או שפשוט אין מקום) והם מופלים לרעה. חדד מאוכזב עד עמרי נשמתו:

"זאת לא בשורה, אלא אמירה חד משמעית להורים עובדים - תעבדו פחות כדי לזכות בסבסוד. אז או שאני אייצר פחות הכנסה ואזכה לסבסוד לילדים שלי, או שאשתי תפסיק לעבוד. מדהים שנשלם למעון מפוקח בפריפריה, כמו שמשלמים לגן פרטי במרכז הארץ. זה אבסורד מטורף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully