וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השנה בפתח? כך תחסכו מאות שקלים בקניית מזון לחגים

עודכן לאחרונה: 20.8.2023 / 12:08

החגים כבר מעבר לפינה ואתם הוצאות חריגות על ארוחות החג. הנה כמה טיפים שיאפשרו לכם לחסוך עד מאות שקלים לקראת אחד החודשים הכי יקרים בשנה. למה כדאי לקנות בשרים דווקא עכשיו ואת המוצרים היבשים בשבוע הבא?

אישה מבוגרת עושה קניות בסופר. ShutterStock
עוד לא התאוששנו מהוצאות החופש הגדול ומעבר לפינה כבר מחכות קניות המזון לחגים/ShutterStock

בעוד עם ישראל נאבק להחזיק מעמד בחום של אוגוסט ובבזבוזים הבלתי נגמרים של החופש הגדול - וכבר ממתין לנו מעבר לפינה האתגר הגדול הבא: בעוד פחות מחודש נחגוג את ראש השנה ובעקבותיו עוד כמעט חודש של ארוחות חגים משפחתיות בזו אחר זו.

מטבע הדברים, מלוות ארוחות החג בהוצאות עצומות על מזון, ודווקא עכשיו, כשאין לנו אוויר לנשימה, זה הזמן להיערך נכון לקניות חכמות לקראת החג.

בשנה שעברה, ערכה המועצה לצרכנות סקר של 100 מוצרים. לפי הסקר, עמדה ההוצאה ממוצעת של משפחה על החגים למשפחה על בין 3,500 ל - 5,500 שקלים לארבעת ערבי החג.

על פי עליית המחירים בשנה החולפת, השנה נוסיף עוד כמה מאות שקלים לכל ערב חג. לכן, ההיערכות מראש ועכשיו היא קריטית, כשצריך לקחת בחשבון שיש מוצרים שכדאי להקדים ולקנות עכשיו, יש כאלה שעדיף להמתין לרכישתם קרוב יחסית לחג - ולצערנו יש גם קניות שאין ברירה אלא לעשות כמה ימים לפני ערב החג, בגלל תוקף מוצרים טריים, בעיקר במחלקות החלב והבשר.

קניות לחג ברשת רמי לוי ספטמבר 2010. אורי לנץ
דבש של יד מרדכי. המחירים ירדו, אבל לא בגלל מכרז הייבוא/אורי לנץ

חכו עם הדבש

נתחיל עם הדבש. חמש רשתות השיווק הגדולות בארץ זכו במכרז של משרד החקלאות למכסות פטורות ממכס של דבר בהיקף של 500 טון: רמי לוי, ויקטורי, אושר עד, ויוחננוף, התחייבו להוזיל את המחיר בכ- 60%, כשקילו דבש מיובא ממוצע יעלה 18.6 שקל לעומת מחיר ממוצע של 45.6 שקל. המחיר השנה יהיה נמוך ב - 15% לעומת השנה שעברה.

שטראוס שולטת על שוק הדבש בישראל. 100 הטונות שהצרכנים ירכשו לקראת ראש השנה, יתחלקו בין המותגים "יד מרדכי" (של שטראוס), "עמק חפר", ו"עין חרוד", כשהשניים האחרונים מייצרים גם את מותגים הפרטיים שנמכרים ברשתות השיווק. באופן מסורתי, המותגים הגדולים יצאו בהנחות עמוקות לפני החג וישתלטו על המכירות.

ד"ר חזי גור-מזרחי, מנכ"ל "המכון לחקר הקמעונאות" אומר שהישראלים אוהבים פחות דבש מיובא ומעדיפים את התוצרת המקומית. לדבריו, יוזל הדבש השנה באופן משמעותי, אך לאו דווקא בגלל המכסות הפטורות ממכס, כי גם ככה ניתנות מכסות ליבוא דבש במהלך השנה, אלא בגלל ההנחות של הייצור המקומי.

"הצרכן אולי יזכה", אומר ד"ר גור-מזרחי, "אבל היבואנים הקטנים, שיתפתו לקבל את המכסים, יתקעו עם סחורה ולא יצליחו להפטר ממנה". לכן, כדאי לכם אולי להמתין עם רכישת הדבש לתחילת ספטמבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אטליז. ShutterStock
שניות בשרים? לפני החג המחירים צפויים לעלות ב-15%/ShutterStock

הקדימו את קניית הבשרים

בשר ועוף טרי הם משאת נפש של כל בשלן מתחיל, אבל מי שחפץ בחסכון משמעותי, צריך להתחיל למלא את הפריזר ויפה שעה אחת קודם. עד סוף אוגוסט אפשר לרכוש עופות במחירים נמוכים (יחסית), אבל מתחילת ספטמבר אמורים המחירים לזנק באופן משמעותי. כן, עוד חוזר הניגון, והוא יחזור שוב, ככל הנראה, שבוע לפני החג: המחירים יהיו בשיא.

ומה עם בשר (בקר)? פחות או יותר אותו הדבר. מי שיקנה עכשיו - ירוויח. כרגע המחירים נוחים יחסית, אבל מי שירד לפרטים ישים לב שדווקא מחיר החלקים היקרים, כמו אנטרקוט, שלאנשים יש פחות כסף לקנות, יורד ואילו החלקים הזולים יותר, כמו למשל כתף ובשר טחון, מתייקרים. למה? ככל הנראה בגלל ירידה ביכולות ובנכונות של הצרכנים לרכוש את הנתחים המובחרים והיקרים יותר.

הנה החדשות הרעות לקרניבורים: ההתייקרות הגדולה עוד לפנינו, כ- 8% יותר בגלל עליית הדולר ועוד כ- 7% בגלל התייקרות הריבית והוצאות המימון. בקיצור, תתחילו למלא את המקפיא - ועכשיו.
מה עם שאר המוצרים? פירות, ירקות, ומוצרי חלב, שמתקלקלים יחסית מהר, אין ברירה אלא לקנות הכי מוקדם שאפשר - בגבולות הטריות ופגות התוקף - בעיקר בגלל העומס.

אפשר לכוון את הקניה הגדולה ל"ימי השוק" בסופרמרקטים ולנצל את הוזלת מחירי הפירות והירקות, למרות שתמיד לפני החג המחירים עולים.

אורז. ShutterStock
אורז, פסטה ומצרכים יבשים אחרים כדאי לקנות בין 25.8-5.9/ShutterStock

אורז ופסטה? חכו לפחות עד לסוף השבוע

עוד פרמטר שצריך לקחת בחשבון, הוא כניסתה של רשת קרפור למשחק, שזעזעה את השוק, בעיקר בתחום המותגים הפרטיים והביאה סוג של בשורה לצרכן.

"התרגלנו לראות תמיד את רמי לוי ובמקום הראשון בסקרי הסלים לפני החג ואחריו את אושר עד" אומר ד"ר גור-מזרחי, "פתאום אנחנו רואים את קרפור נכנסת לחמש הרשתות הזולות ביותר ומאיימת על שתי המובילות בטבלה. לכן, הרשתות האחרות לא יוכלו לשבת בחיבוק ידיים".

ומכיוון שהסקרים הגדולים יתבצעו, בין ה- 25 לאוגוסט ל-5 בספטמבר, זה המאני טיים של הצרכנים. בחלון ההזדמנויות הזה כדאי לקנות את המוצרים היבשים, כשאורז, ממליץ גור-מזרחי, כדאי לקנות עוד באוגוסט. "כדאי להתכונן לקניה המרוכזת ולשים לב שלא שכחנו כלום, כי מה שקורה בדרך כלל, שכמה ימים לפני החג נכנסים לסופר ל'השלמות' ומוציאים את כל הכסף שחסכנו בקניות המוקדמות. הקניה האחרונה היא הקריטית ביותר, לכן חשוב לא לסטות מהרשימה".

זוג צעיר עם ילדה עושה קניות בסופרמרקט. ShutterStock
רק אל תתפתו להרחיב את הקניות ה"משלימות" שנערכות ברגע האחרון, כי אז תבזבזו את כל מה שחסכתם/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully