וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשלום בארנק דיגיטלי בישראל גדל פי 13בשנתיים מאז הושק

עודכן לאחרונה: 21.8.2023 / 11:49

קצב גידול ההוצאות של ישראלים באמצעות שימוש בארנקים דיגיטליים תופס תאוצה. בחודש יולי האחרון, נרשם שיא חדש של הוצאות בהיקף כולל של למעלה מ-3.5 מיליארד שקל, פי 13 בהשוואה ליולי 2022 ופי 2.4 בהשוואה לאשתקד. סמנכ"לית שבא: "שיטת התשלום הפכה למועדפת על הישראלים"

Apple Pay. Usacheva Ekaterina, ShutterStock
אפל פיי. תשלום באמצעות ארנק דיגיטלי הפך לשיטת התשלום המועדפת על ישראלים/ShutterStock, Usacheva Ekaterina

הוא אתנו במשך פחות משנתיים, אבל הופך בהדרגה לאמצעי התשלום המועדף על רובנו ותופס את מקומם של כרטיסי האשראי מהפלסטיק: הארנק הדיגיטלי הפך לאמצעי תשלום מוביל.

על פי נתוני חברת שבא, המפתחת ומנהלת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי בישראל, ממשיך קצב הגידול בהוצאות הישראלים באמצעות ארנקים דיגיטליים.

על פי הנתונים, ההוצאות בארנקים הדיגיטליים בקרב הציבור הישראלי בחודש יולי השנה 2023, זינקו בפי 2.4 מאז חודש יולי אשתקד (2022) והגיעו ל-3.586 מיליארד שקל לעומת 1.521 מיליארד שקל ביולי אשתקד.

הוצאות באמצעות ארנקים דיגיטליים היוו ביולי יותר מ-21% מסך ההוצאות של הציבור הישראלי בעסקאות פיזיות בבתי העסק.


סכום ההוצאות הממוצע היומי בארנקים דיגיטליים - הגיע ביולי ל-115.689 מיליון שקל.

סמנכ"לית שבא טלי הולנברג: "הארנק הדיגיטלי הופך לשיטת התשלום המועדפת על ידי הישראלים בעסקאות הפיזיות שהם מבצעים בבתי העסק".

apple pay. יח״צ,
בשנתיים האחרונות גדלו פי 13 הוצאות הישראלים בארנקים דיגיטליים/יח״צ

תשלום בארנק דיגיטלי תופס כ-21% מסך ההוצאות

לפני שנתיים, ביולי 2021, לאחר שכבר הארנק הדיגיטלי Apple Pay נכנס לשימוש בישראל סכום ההוצאות הכולל בארנקים דיגיטליים, הסתכם ב-274.615 מיליון שקל, כך שבפרק זמן של 24 חודשים זינקו ההוצאות באמצעות ארנקים דיגיטליים בישראל ביותר מפי 13.

היקף ההוצאות באמצעות ארנקים דיגיטליים -במהלך חודש יולי 2023 היווה 21.02% מסך ההוצאות של הציבור הישראלי בעסקאות פיזיות במהלך החודש. היקף ההוצאות בעסקאות פיזיות עמד ביולי על 17.061 מיליארד שקל .

סך ההוצאות בארנקים דיגיטליים ביולי מהווים 8.71% מסך ההוצאות בכרטיסי אשראי במהלך החודש.

העלייה בסכום ההוצאות היומי באמצעות ארנקים דיגיטליים ביולי לעומת יוני 2023 הסתכמה ב-10.63%. ביולי הגיעה ההוצאה היומית הממוצעת בארנקים דיגיטליים לסכום של 115.689 מיליון שקל וביוני סכום ההוצאה היומית עמד על 104.572 מיליון שקל.

מאז כניסת הארנק של Pay Google לשימוש בישראל, בדצמבר 2021, צמח ממוצע ההוצאות היומי באמצעות הארנקים הדיגיטליים פי יותר מ-6, מ-19.151 מיליון שקל ל-115.689 מיליון שקל בחודש האחרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
גוגל פיי. ShutterStock
היקפי שימוש גבוהים בארנקים דיגיטליים בקרב הציבור הישראלי. גוגל פיי/ShutterStock

שיטת התשלום המועדפת על הציבור הישראלי

על פי נתוני שבא, ביולי הגיע היקף ההוצאות והשימוש של הציבור הישראלי בעסקאות חכמות באמצעות מערכת ה-EMV ל-96.2% מההוצאות בכרטיסי אשראי והסתכמו ב-39.593 מיליארד שקל מתוך סך הוצאות של 41.177 מיליארד שקל.

65.8% מההוצאות הפיזיות בכרטיסי אשראי, הרכישות בבתי העסק עצמם, התבצעו במרץ באמצעות עסקאות חכמות (עסקאות קונטקטלס ועסקאות בארנקים דיגיטליים ושעונים חכמים) שסכום ההוצאה בהן עמד בנובמבר על 11.218 מיליארד שקל.

סמנכ"לית פיתוח עסקי, שיווק ומכירות בשבא, טלי הולנברג: "הארנק הדיגיטלי הופך לשיטת התשלום המועדפת על ידי הציבור הישראלי כאשר הוא מבצע עסקאות פיזיות בכרטיסי אשראי בבתי העסק עצמם. בחודש יולי חצינו לראשונה את רף 20 האחוזים בהיקף הרכישות בארנקים דיגיטליים מסך הרכישות הפיזיות ומדובר על עוד נתון שממחיש את היקף החדירה והשימוש הגבוהים בארנקים דיגיטליים מאז כניסת הארנקים של גוגל ואפל לפעילות בישראל.

אנו צופים שמגמה זו תמשיך להתעצם בתקופה הקרובה והיקף הרכישות והשימוש באמצעות ארנקים דיגיטליים במשק הישראלי ימשיך לצמוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully